Abant İzzet Baysal University ECTS Information Catalog

Course Code Type of Course ECTS Semestre Year of Study Level of Course Unit Mode of Delivery Language of Instruction
105001332006 Compulsory 4.00 1 1 First Cycle Face-to-Face Turkish

Objectives of the Course

Having extensive scientific knowledge about basic concepts of education, theories and functions, and teacher training profession .

Name of Lecturer(s)

Prerequisites and co-requisities

Recommended Optional Programme Components

None

Course Contents

Fundamental concepts of education, relationships of education with other sciences and its functions( philosophical, social, legal, psychological, economical an political basises of education), the historical development of education science, movements of education science in 21. Century, the role of the teacher in education system, features of teaching profession, practices and improvements in field of training potential teachers.

Weekly Detailed Course Contents

Recommended or Required Reading

Alkan, Cevat ve Fatma Hacıoğlu (1997). Öğretmenlik Uygulamaları. İstanbul: Alkım Yayınları. Ataman, Aygegül ve Digerleri (1997). Eğitim Bilime Giriş. Ankara: Gazi Kitapevi Başaran, İ. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara : Ekinoks yayınları Büyükkaragöz, S. ve diğerleri (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Konya: Mikro. Çelikkaya, Hasan. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alfa Basımevi, 1999. Gürkan, T., Gözütok, D., Pektaş, S., Babadoğan, C. ve Gürbüztürk, O. (1998). Eğitim bilimine giriş (Ed.F.Varış). Ankara:Alkım Yayınları. Fidan, Nurettin ve Münire Erden (1999). Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan. Küçükahmet, Leyla ve diğerleri (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım. Küçükahmet, Leyla ve diğerleri (1997). Eğitim Bilime Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi Pehlivan Aydın, İ. (2002). Alternatif okullar. Ankara: PegemA Yayıncılık Sönmez, V., Bircan, İ, Karakütük, K., Senemoğlu, N., Tezcan, M., Erdem, A.R., Erkılıç, T.A., Yanpar, Şahin, T. ve Şahin, A.E. (2005). Öğretmenlik mesleğine giriş (Yenilenmiş 4.baskı). Ankara:Anı yayınları. Özdemir, Servet ve H. İbrahim Yalın (1998). Her Yönüyle Öğretmenlik Mesleği. Birinci Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Özdemir, Ç. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Ekinoks Şişman, M.(2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık. Ünal, Semra ve Sefer Ada (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Varış, Fatma (Ed) (1998). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Alkım Yayınları.

Planned Learning Activities and Teaching Methods

Exposition, question-answer, debate Individual preparation and presentation of report Group project assignments and presentations

Assessment Methods and Criteria

[No info provided]

Work Placement(s)

None

Workload Calculation

 ActivitiesCountDuration (hrs)Total Workload
Total Workload Hours

Learning Outcomes & Contribution to Program Outcomes

Learning OutcomesProgram Outcomes
12345678910111213
Having information about issues related to course concepts, theories, facts and events.             
Using authentic resources related to the field.             
Developing positive attitude towards lifelong learning.             
Knowing how to attain information and use it effectively.             
Developing effective speaking skills in order to give a speech in front of the society             
Behaving properly to democracy, human rights, social, scientific and work ethics.             
Having knowledge about students’ development and learning characteristics.             
Being conscious about national and universal issues that are mentioned in National Education’ Basic Law.             

1 Very Low
2 Low
3 Medium
4High
5 Very High