Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Dersin Türü AKTS Dönem Yıl Dersin Seviyesi Öğrenim Türü Dersin Sunulduğu Dil
101004502006 Zorunlu 4.00 8 4 915002 903001 Türkçe

Dersin Amacı

Birleştirilmiş sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığının mevcut programlarının nasıl uygulanacağını öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili ilke, kavram, olgular v. b. öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlarla başa çıkmayı öğrenmek. Birleştirilmiş sınıfların nasıl oluşturulacağını bilmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili yöntem ve teknikleri öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili planlamayı öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda mihver derslerle ifade ve beceri derslerinin hazırlık ve uygulamasını öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda öğrencilerin mihver derslerle, ifade ve beceri derslerindeki kazanımlarını değerlendirmesini öğrenmek

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Fatma ATALAY

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin İçeriği

Birleştirilmiş sınıf kavramı; birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler; öğretim programı yapısı; 1, 2, 3, 4 öğretmenli birleştirilmiş sınıflar; yıl ünitesi kavramı ve özellikleri (A devresi 1. 2. 3. yıl üniteleri; B devresi 1. 2. yıl üniteleri) ; öğretme-öğrenme sürecinin planlanması (yıllık, ünite ve günlük planlar) ; öğretim yöntem ve teknikleri; birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme; birleştirilmiş sınıf yöntemi.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Erdem, A.R. 2006; Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Anı Yayınları, Ankara Akbaşlı, S. Pilten, Ö. 1999; Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Mikro Yayınları, Konya

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Miktar Ortalama Yüzdesi
Ara Sınav1100
TOPLAM 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Miktar Ortalama Yüzdesi
Final Sınavı1100
TOPLAM 100

Staj Durumu

Yok

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ara Sınav11.01.0
Final Sınavı11.01.0
Derse Katılım103.030.0
Bireysel Çalışma103.030.0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma120.020.0
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma130.030.0
TOPLAM 112

Haftalık Program

Hafta No: Kapsam Uygulama Laboratuar
1Birleştirilmiş sınıf kavramı
2Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
3Öğretim programı yapısı
41, 2, 3, 4 öğretmenli birleştirilmiş sınıflar
5Yıl ünitesi kavramı ve özellikleri
6Öğretme-öğrenme sürecinin planlanması
7Yıllık, ünite ve günlük planlar
8Arasınav
9Öğretim yöntem ve teknikleri
10Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
11Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
12Birleştirilmiş sınıf yöntemi
13Birleştirilmiş sınıf yöntemi
14Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevleri

Öğrenme Çıktıları ve Program Çıktılarına Katkıları

Öğrenme Çıktıları Program Çıktıları
1234567891011121314
Birleştirilmiş sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığının mevcut programlarının nasıl uygulanacağını kavrayabilecekler 33334335355343
Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlarla başa çıkmayı öğrenebilecekler33433424333333
Birleştirilmiş sınıfların nasıl oluşturulacağını bilecekler33333223332333
Birleştirilmiş sınıflarla ilgili öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenecekler33333323 32333
Birleştirilmiş sınıflarla ilgili planlama becerileri geliştirebilecekler33333323 22333

1 Çok düşük
2 Düşük
3 Orta
4Yüksek
5 Çok yüksek