Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek lisans Programı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü içerisinde yer alan bir programıdır. Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek lisans Programı, 2001 yılında lisansüstü düzeyde fen bilimleri öğretmenlerini yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.
Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek lisans Programından mezun olanlar yüksek lisans derecesine ulaşırlar.
Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı için öğrenciler lisansüstü sınav (%10 Lisans notu, %50 ALES, %10 yabancı dil notu ve %30 bilim sınavı) ile seçilmektedir. İki yıllık yüksek lisans eğitiminin dili Türkçe’dir. Bölüme her yıl ortalama 10 öğrenci kayıt yaptırabilmektedir.
Formal
Program, 2001-2002 öğretim yılından başlayarak öğrenci almaya başlamıştır. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Gölköy kampüsündeki Eğitim Fakültesi binasında bulunan 2 Profesör, 5 Doçent, 2 Yardımcı Doçent ile hizmet vermektedir.
Programda zorunlu, alan bilgisi, alan eğitimi, mesleki beceri ve genel kültür derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.
Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel ortaokullarda fen bilimleri öğretmeni olarak çalışmaktadır.
Fen Bilgisi Eğitimi yüksek lisans öğrencileri mezun olduktan sonra ilgili alanda doktora programlarına devam edebilmektedir.
Dersin içeriğine göre 1 ya da 2 ara sınav, proje, dönem sonu ödev, sunum ile birlikte dönem sonu sınavları yapılmaktadır.
Yüksek Lisans programının normal eğitim süresi 2+1 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin genel not ortalamasının en az 2.50 olması gerekmektedir.
T.C. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı Gölköy Kampüsü / BOLU Doç. Dr. Eralp BAHÇİVAN
Programdaki kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Sınıflarda teknolojik araç-gereçler bulunmaktadır.
Bilgi
Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşimleri disiplinler arası bir bakış açısı içerisinde anlamlandırabilme.
Fen ve teknolojiyle ilgili konuları sosyal, ekonomik ve etik gibi unsurlarla ilişkilendirebilme.
Eğitim teknolojilerini tanıma ve bu konudaki gelişmeleri değerlendirebilme.
Öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreci ile ilgili alternatif yaklaşımların farkında olma.
Bilimsel araştırma sürecinin adımlarının farkında olma.
Beceri
Bilimin ve bilimsel bilginin doğasını, temel fen kavram, ilke, yasa ve kuramlarını anlayarak uygun şekillerde kullanabilme
Gözlem yapabilme, hipotez kurabilme, test edebilme, bilgi toplayabilme, verileri yorumlayabilme ve bulguları sunabilme.
Karşılaşabileceği alışılmadık durumlarda, yeni bilgi elde etme ile problem çözmede fen ve teknolojiyi kullanabilme.
Eğitim teknolojilerini kullanabilme ve bununla ilgili yeniliklere karşı açık olma.
Yetkinlikler
Bireysel farklılıkları dikkate alarak objektif ve tutarlı davranabilme
Öz değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilme
Mesleği ile ilgili etik ilkelere uygun olarak davranabilme.
Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarının bilincinde olma.
1. Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşimleri disiplinler arası bir bakış açısı içerisinde anlamlandırabilme.
2. Fen ve teknolojiyle ilgili konuları sosyal, ekonomik ve etik gibi unsurlarla ilişkilendirebilme.
3. Eğitim teknolojilerini tanıma ve bu konudaki gelişmeleri değerlendirebilme.
4. Öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreci ile ilgili alternatif yaklaşımların farkında olma.
5. Bilimsel araştırma sürecinin adımlarının farkında olma.
6. Bilimin ve bilimsel bilginin doğasını, temel fen kavram, ilke, yasa ve kuramlarını anlayarak uygun şekillerde kullanabilme
7. Gözlem yapabilme, hipotez kurabilme, test edebilme, bilgi toplayabilme, verileri yorumlayabilme ve bulguları sunabilme.
8. Karşılaşabileceği alışılmadık durumlarda, yeni bilgi elde etme ile problem çözmede fen ve teknolojiyi kullanabilme.
9. Eğitim teknolojilerini kullanabilme ve bununla ilgili yeniliklere karşı açık olma.
10. Bireysel farklılıkları dikkate alarak objektif ve tutarlı davranabilme
11. Öz değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilme
12. Mesleği ile ilgili etik ilkelere uygun olarak davranabilme.
13. Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarının bilincinde olma.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşimleri disiplinler arası bir bakış açısı içerisinde anlamlandırabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Fen ve teknolojiyle ilgili konuları sosyal, ekonomik ve etik gibi unsurlarla ilişkilendirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojilerini tanıma ve bu konudaki gelişmeleri değerlendirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreci ile ilgili alternatif yaklaşımların farkında olma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma sürecinin adımlarının farkında olma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimin ve bilimsel bilginin doğasını, temel fen kavram, ilke, yasa ve kuramlarını anlayarak uygun şekillerde kullanabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Gözlem yapabilme, hipotez kurabilme, test edebilme, bilgi toplayabilme, verileri yorumlayabilme ve bulguları sunabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Karşılaşabileceği alışılmadık durumlarda, yeni bilgi elde etme ile problem çözmede fen ve teknolojiyi kullanabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojilerini kullanabilme ve bununla ilgili yeniliklere karşı açık olma. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bireysel farklılıkları dikkate alarak objektif ve tutarlı davranabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öz değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Mesleği ile ilgili etik ilkelere uygun olarak davranabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarının bilincinde olma. | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640401015012011 | Eğitimde Nicel Araştırma ve İstatistiksel Yöntemler | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640401015032011 | Öğrenme/Öğretme Kuramları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640401015052011 | Oluşturmacı Fen Öğretimi ve Ölçme-Değerlendirme Teknikleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640401015912011 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640401015022011 | Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640401015042011 | Fen Konularındaki Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640401015062015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 8.00 |
640401015922011 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640401015412011 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640401015432011 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640401015422014 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640401015442014 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|