Matematik eğitimi yüksek lisans programı, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak İlköğretim Anabilim Dalı'nda yürütülmektedir.
Program mezunları tezli yüksek lisans derecesine sahip olmaktadırlar.
Programın kabul ve kayıt koşulları 29957 sayılı resmi gazetede yayımlanan Abant Izzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sinav Yönetmeliği'nce belirlenmiştir.
Formal
Programa kayıtlı öğrenciler toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi alır ve tez çalışmasını tamamlar.
Bu program matematik öğretmenlerine, özel olarak alanlarında, genel olarak eğitim bilimlerinde bilimsel araştırma becerileri kazandırmayı hedefler. Bununla birlikte adayların, alanlarındaki güncel pratikleri takip ederek, bunların içinde bulundukları eğitim ortamına uygunluğu ve gerekirse uyarlanması üzerine araştırma ve üretim yapacak düzeye ulaşması amaçlanır.
Mezunlar özel ve devlet okullarında öğretmenliğin yanı sıra, çeşitli eğitim kurumlarında araştırmacı olarak da çalışabilmektedir.
Mezunlar, alanlarında doktora programlarına başvurma hakkına sahiptir.
Programda öğrencilerin araştırma becerilerini ön plana çıkarmayı hedefleyen ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılır. Bununla birlikte temel bilgi ve becerilerin yoklanması amacıyla klasik sınavlar da kullanılır.
Mezuniyet koşulları 29957 sayılı resmi gazetede yayımlanan Abant Izzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sinav Yönetmeliği'nce belirlenmiştir
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ BİNASI GÖLKÖY YERLEŞKESİ 14030 BOLU ebil@ibu.edu.tr Telefon: (374) 253 50 20 Faks: (374) 253 50 24 http://www.ebil.ibu.edu.tr
Kütüphane, internet, üniversite üzerinden veri tabanı abonelikleri, üniversitenin sosyal ve kültürel etkinlikleri.
Bilgi
Matematik ve matematik eğitimi alanlarında olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
Araştırma yöntemleri ve istatistiksel analizlerde olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
Matematik eğitimi alanının sosyal ve felsefi temeller üzerinde gelişimi bilgisi edinir.
Beceri
Bilimsel araştırma deseni oluşturur.
Bilimsel araştırmaya temel veriyi eleştirel olarak inceler.
Araştırma problemlerine bilimsel olarak verilen cevapların sınırlılıklarını belirler.
Yetkinlikler
Bağımsız ve eleştirel düşünceyle ulaştığı bulguları paylaşma ve savunma sorumluluğuna sahip olur.
Öğrenmenin psikolojik ve fizyolojik yapısını bilir, kullanır.
Araştırma sonuçlarını bilimsel ve kamusal alanlarda toplum faydasına olacak şekilde iletme beceri ve sorumluluğuna sahip olur.
Matematik öğreniminde genelde dünyada, özelde Türkiye'de öğrencilerin yaşadıkları zorlukları bilir.
Matematik öğrenmedeki güçlüklerin aşılmasına katsı sağlayacak düzenlemeler yapar.
Araştırma problemine uygun olarak nitel ve/veya nicel temelli bilimsel araştırma tasarlayıp yürütür.
Verilerin betimlenmesi ve yorumlanması için uygun teknik ve yöntemleri kullanır.
Ölçme ve değerlendirme sürecini öğrencilerin gelişimini desteklemek üzere kullanır.
Yeni Program Çıktısı
1. Matematik ve matematik eğitimi alanlarında olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
2. Araştırma yöntemleri ve istatistiksel analizlerde olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
3. Matematik eğitimi alanının sosyal ve felsefi temeller üzerinde gelişimi bilgisi edinir.
4. Bilimsel araştırma deseni oluşturur.
5. Bilimsel araştırmaya temel veriyi eleştirel olarak inceler.
6. Araştırma problemlerine bilimsel olarak verilen cevapların sınırlılıklarını belirler.
7. Bağımsız ve eleştirel düşünceyle ulaştığı bulguları paylaşma ve savunma sorumluluğuna sahip olur.
8. Öğrenmenin psikolojik ve fizyolojik yapısını bilir, kullanır.
9. Araştırma sonuçlarını bilimsel ve kamusal alanlarda toplum faydasına olacak şekilde iletme beceri ve sorumluluğuna sahip olur.
10. Matematik öğreniminde genelde dünyada, özelde Türkiye'de öğrencilerin yaşadıkları zorlukları bilir.
11. Matematik öğrenmedeki güçlüklerin aşılmasına katsı sağlayacak düzenlemeler yapar.
12. Araştırma problemine uygun olarak nitel ve/veya nicel temelli bilimsel araştırma tasarlayıp yürütür.
13. Verilerin betimlenmesi ve yorumlanması için uygun teknik ve yöntemleri kullanır.
14. Ölçme ve değerlendirme sürecini öğrencilerin gelişimini desteklemek üzere kullanır.
15. Yeni Program Çıktısı
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Matematik ve matematik eğitimi alanlarında olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma yöntemleri ve istatistiksel analizlerde olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Matematik eğitimi alanının sosyal ve felsefi temeller üzerinde gelişimi bilgisi edinir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma deseni oluşturur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırmaya temel veriyi eleştirel olarak inceler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma problemlerine bilimsel olarak verilen cevapların sınırlılıklarını belirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bağımsız ve eleştirel düşünceyle ulaştığı bulguları paylaşma ve savunma sorumluluğuna sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenmenin psikolojik ve fizyolojik yapısını bilir, kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma sonuçlarını bilimsel ve kamusal alanlarda toplum faydasına olacak şekilde iletme beceri ve sorumluluğuna sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Matematik öğreniminde genelde dünyada, özelde Türkiye'de öğrencilerin yaşadıkları zorlukları bilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Matematik öğrenmedeki güçlüklerin aşılmasına katsı sağlayacak düzenlemeler yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma problemine uygun olarak nitel ve/veya nicel temelli bilimsel araştırma tasarlayıp yürütür. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Verilerin betimlenmesi ve yorumlanması için uygun teknik ve yöntemleri kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve değerlendirme sürecini öğrencilerin gelişimini desteklemek üzere kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeni Program Çıktısı |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640402015012011 | Eğitimde Nicel Araştırma ve İstatistiksel Yöntemler | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640402015032011 | Öğrenme ve Öğretme Kuramları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640402015072011 | Matematik/Matematik Eğitiminin Tarihi Gelişimi ve Felsefesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640402015912011 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640402015022011 | Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640402015062011 | Çocuklarda Matematiksel Düşünme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640402015082015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 8.00 |
640402015922011 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640402015412011 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640402015432011 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640402015422014 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640402015442014 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|