Anabilim dalımız Yüksek Öğretim Kurumu'nun öğretmen yetiştirme programlarını yeniden düzenlemesi kapsamında 1997-1998 öğretim yılında kurulmuştur. Anabilim dalı lisans düzeyinde yürüttüğü program ile okul öncesi öğretmenleri ve yüksek lisans düzeyinde yürüttüğü program ile de araştırmacı ve akademisyenler yetiştirmektedir.
Yüksek Lisans Derecesi
• Dört yıllık bir lisans eğitiminden mezun olmak (Okulöncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği Sosyal Hizmetler, Ev Ekonomisi, Psikoloji, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Beden Eğitimi, Spor, Güzel Sanatlar, Kütüphanecilik, Yabancı Diller, Bilgisayar, Matematik ve Fen Öğretmenliği, İşletme, Hukuk, Siyasal Bilgiler, Sosyoloji, Beslenme ve Diyetetik ve Hemşirelik) • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'ndeki koşulları yerine getirmek. • Yapılacak bilim ve sözlü mülakattan başarılı olmak.
• Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu ilgili yönetmelikler kapsamında gerçekleştirilmektedir. • Yönetmelikte belirtilen şartlara uyulduğu takdirde sınırlı sayıda ders kredileri bölümler arası transfer edilebilmekte veya bir öğrencinin öğrenimine farklı bir bölümde devam etmesi mümkün olmaktadır. • Türkiye'de yüksek öğretimde formal olmayan tipte öğrenimin tanınması henüz çok erken bir safhada olduğundan bu formal öğrenim dışında kalan öğrenim tecrübelerinin YÖK tarafından tanınması henüz mümkün olmamaktadır.
• Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 120 AKTS kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar. • Anabilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği tezli yüksek lisans programı ile programa kabul edilen yüksek lisans öğrencilerine okul öncesi öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamalı uzmanlık bilgisini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı tezli yüksek lisans Mezunlarımız MEB'e bağlı kurum ve kuruluşlarda öğretmenlik, müdürlük yapabilirler bununla birlikte, yükseköğretim kurumlarında istihdam olanakları bulunmaktadır.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Abant Izzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
Öğrencinin başarılı olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 2,50 olması gerekir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Jüri üyeleri danışman ve fakülte üyesi hocalardan oluşur. Jüri üyelerinden biri farklı bir üniversiteden seçilebilir. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur.
0
Program Başkanı: Yrd.Doç.Dr. Türker SEZER, AİBÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı, Gölköy Yerleşkesi, Bolu AKTS/DS Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. Sabiha BİLGİ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı, Gölköy Yerleşkesi, Bolu
1 Adet Montessori Eğitimi Laboratuarı, 1 Adet Müzik Odası 1 Adet Drama ve Bale Salonu 4 Adet Sınıf, 0-6 yaş grubundaki çocuklar için Okul Öncesi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2 Adet Yüksek Lisans için sınıf, Ayrıca Fakültemizde öğrencilere hizmet veren kütüphane, kongre merkezi, kültür merkezi olanaklarından lisansüstü öğrenciler yararlanabilmektedir.
Bilgi
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme
Beceri
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme
Yetkinlikler
Okul öncesi öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme
Okul öncesi öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Dil, Sosyal ve duygusal gelişim, özbakım becerileri, aile, öğretmen, kurum vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme.
Okul öncesi öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme
Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme.
Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme
Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci.
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme
2. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme
3. Okul öncesi öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme
4. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme
5. Okul öncesi öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Dil, Sosyal ve duygusal gelişim, özbakım becerileri, aile, öğretmen, kurum vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme.
6. Okul öncesi öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme
7. Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme
8. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme.
9. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme
10. Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Okul öncesi öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Okul öncesi öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Dil, Sosyal ve duygusal gelişim, özbakım becerileri, aile, öğretmen, kurum vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Okul öncesi öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci. | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640403015012013 | Eğitimde Nicel Araştırma ve İstatiksel Yöntemler | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640403015032011 | Çağdaş Gelişim Kuramları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640403015052013 | Çocukluğun Kültürel İnşası | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640403015912013 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640403015022013 | Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640403015042015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
640403015062013 | Okul Öncesi Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640403015922013 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 28 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640403015412011 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640403015432011 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640403015422014 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640403015442014 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|