Program, 1996-1997 akademik yılında açılmıştır.
Bölümümüzde tezli yüksek lisans programı tamamlanmasıyla Yüksek Lisans derecesi kazanılmaktadır.
Programa kabul için ALES'ten 55, dil puanı olarak da YDS'den 90, TOEFL IBT sınavından 100 almak gereklidir.
Programa alınacak öğrencilerin İngilizce Öğretmenliği lisans programından mezun olması tercih edilmektedir.
Programa kayıtlı öğrencilerin yüksek lisans derslerini başarıyla tamamladıktan sonra Eğitim Bilimler Enstitüsü'nün öngördüğü kurallar ve koşullar çerçevesinde tez yazmaları.
Program, bölümümüzün 5 Yardımcı Doçent tarafından yürütülmektedir.
Mezunlarımız MEB'e bağlı ilköğretim ya da ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak; üniversite bünyesinde okutman, öğretim görevlisi veya asistan olarak yapmaktadır.
Yüksek lisans programını tamamladıktan sonra mezunlarımız doktora programlarına başvurabilirler.
Ölçme ve değerlendirme dönem içinde yapılan öğrenci sunumları, projeleri ve ödevleri ile yapılmaktadır. Dönem sonunda ise final sınavı ile tüm dönemin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrencinin program derslerini başarıyla tamamladıktan sonra danışman rehberliğinde yazdığı tezi oluşturulan bağımsız jüriye başarıyla sunması/savunması gerekmektedir.
0
Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Anıl Ş. RAKICIOĞLU SÖYLEMEZ Adres: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Gölköy 14280 BOLU Tel: 0 374 254 10 00 / 1769 AKTS / Bologna Programı Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Sedat AKAYOĞLU Adres: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Gölköy 14280 BOLU Tel: 0 374 254 10 00 / 1725
Yüksek lisans dersleri Eğitim Bilimleri Enstitüsü tarafından tahsis edilen sınıflarda yapılmaktadır.
Bilgi
Akademik çalışma ve makale yazma becerileri bilgisine sahip olma
Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olma
Dil öğretimi konusundaki araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olma
Dil eğitimine ilişkin güncel yaklaşımlar ve sorunlarla ilgili kapsamlı bilgi sahibi olma
Beceri
Yabancı dil eğitimine ilişkin bilmsel bilgi, kuram, yöntem vb. konuları analiz edebilme ve değerlendirebilme
Yabancı dil eğitimiyle ilgili bilmsel araştırma yürütebilme ve alan yazınına katkı sağlayabilme
Nicel ve nitel analiz yöntemleriyle dil eğitimi araştırmalarına katkı sağlayabilme
Yazılı ve sözlü olarak alan yazının sunmak ve tartışmak
Meslek etik ilkeleri çerçevesinde demokrasi, insan hakları, toplum, bilim ve kültürle ilgili araştırma yapmak
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanmak
Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmek
Disiplinler arası alanlarda bilgi ve beceri geliştirmek
Yabancı dil eğitimine ilişkin özgün araştırma yapabilme
Yetkinlikler
1. Yabancı dil eğitimine ilişkin bilmsel bilgi, kuram, yöntem vb. konuları analiz edebilme ve değerlendirebilme
2. Yabancı dil eğitimiyle ilgili bilmsel araştırma yürütebilme ve alan yazınına katkı sağlayabilme
3. Nicel ve nitel analiz yöntemleriyle dil eğitimi araştırmalarına katkı sağlayabilme
4. Yazılı ve sözlü olarak alan yazının sunmak ve tartışmak
5. Meslek etik ilkeleri çerçevesinde demokrasi, insan hakları, toplum, bilim ve kültürle ilgili araştırma yapmak
6. Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanmak
7. Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmek
8. Disiplinler arası alanlarda bilgi ve beceri geliştirmek
9. Akademik çalışma ve makale yazma becerileri bilgisine sahip olma
10. Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olma
11. Dil öğretimi konusundaki araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olma
12. Dil eğitimine ilişkin güncel yaklaşımlar ve sorunlarla ilgili kapsamlı bilgi sahibi olma
13. Yabancı dil eğitimine ilişkin özgün araştırma yapabilme
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Akademik çalışma ve makale yazma becerileri bilgisine sahip olma | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Dil öğretimi konusundaki araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olma | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Dil eğitimine ilişkin güncel yaklaşımlar ve sorunlarla ilgili kapsamlı bilgi sahibi olma | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yabancı dil eğitimine ilişkin bilmsel bilgi, kuram, yöntem vb. konuları analiz edebilme ve değerlendirebilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yabancı dil eğitimiyle ilgili bilmsel araştırma yürütebilme ve alan yazınına katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nicel ve nitel analiz yöntemleriyle dil eğitimi araştırmalarına katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yazılı ve sözlü olarak alan yazının sunmak ve tartışmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Meslek etik ilkeleri çerçevesinde demokrasi, insan hakları, toplum, bilim ve kültürle ilgili araştırma yapmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Disiplinler arası alanlarda bilgi ve beceri geliştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yabancı dil eğitimine ilişkin özgün araştırma yapabilme |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640701015012011 | İngiliz Öğretiminde Güncel Metotların ve Yaklaşımların Çözümlenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640701015032011 | Söylem Çözümlemesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640701015072011 | Dilbilim Analizine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
640701015092011 | Konuya Temelli Ders Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
640701015912015 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640701015022016 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
640701015042015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
640701015062011 | Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretiminin Toplumsal ve Kültürel Yönleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
640701015082011 | Ders Programı ve Ders Meteryallerinin Tasarımı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
640701015102011 | Yabancı Dil Öğretiminin Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
640701015922015 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640701015412011 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640701015432011 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640701015422011 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640701015442011 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | Seçmeli Grubu | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
640701015162015 | İngiliz Dili Eğitiminde Sınıf Araştırmaları | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
640701015182015 | İngilizce Dili Eğitiminde Eğitim Teknolojileri | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
640701015162015 | İngiliz Dili Eğitiminde Sınıf Araştırmaları | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
640701015182015 | İngilizce Dili Eğitiminde Eğitim Teknolojileri | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
640701015052015 | İngilizce Dili Öğretiminde Program Geliştirme | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
640701015112015 | Çocuklara İngilizce Öğretimi | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
640701015122020 | İngilizce Dil Öğretiminde Edebiyat | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|