Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı programında 2015-2016 eğitim-öğretim yılında yüksek lisans eğitimi başlamıştır.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, BÖTE Anabilim Dalı - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Eğitim Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar.
ALES: Eşit ağırlık puanı minimum: 55 Yabancı dil: UDS, KPDS YDS, YÖKDİL Sınavı puanı minimum: 40 ya da Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin yaptığı yabancı dil sınavından en az 40 puan alma. Diploma notu: 2.00 (4 üzerinden) Mezuniyet: Eğitim Fakültelerinin 4 yıllık lisans programlarından birinden mezun olma ya da 4 yıllık diğer Fakülte mezunları için pedagojik formasyon sertifikası sahibi olma. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanı dışından mezun öğrencilerin uygun görülen bilimsel hazırlık derslerini almaları gerekir.
Öğrencilerin özel öğrencilik, yatay geçiş, daha önceki lisansüstü programından ders saydırma, muafiyet sınavı sonucunda bir veya daha fazla dersten muaf olma ve buna bağlı olarak süre eksiltme koşulları EADB önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir.
Temel amacı, Eğitim Teknoloğu ve bilgisayar destekli öğretim uzmanları yetiştirmek olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı, Türkiye'de çok az sayıda üniversitede yer alan bir programdır. Bu program, hem bu alanda çalışma yapan araştırma görevlileri hem de bu alanda kendini geliştirmek isteyen kişilerin lisansüstü eğitim ihtiyacını karşılamada önemli bir rol oynamaktadır. Ayrıca, bu alan disiplinlerarası bir alan olduğu için diğer alanlardan kişilerin kendilerini yüksek lisans düzeyinde yetiştirmelerine, kendi alanlarına teknoloji entegrasyonu gibi konularda kendilerini geliştirmelerine destek vermektedir.
Program mezunları, gerekli bilgi ve becerileri kazandıktan sonra bakanlık birimlerinde veya özel öğretim kurumlarında eğitim uzmanı olarak çalışabilmektedir. Programın bir başka istihdam alanı üniversitelerdir. Program mezunlarının bir kısmı başka üniversitelerde ve/veya başka alanlarda doktora programlarına devam ederek akademik personel olarak çalışabilmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Öğrencilere, aldıkları her ders için, aşağıdaki tabloda belirtilen harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonunda ders notu olarak verilir: Puan Yarıyıl Ders Notu Katsayı 90-l00 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 ve aşağısı FF 0 Eksik I 0 Devamsız NA 0 Yeterli S Not Ortalamasına Katılmaz Yetersiz U Not Ortalamasına Katılmaz Gelişmekte Olan P Not Ortalamasına Katılmaz Muaf EX Not Ortalamasına Katılmaz Not Ortalamasına Katılmayan NI Not Ortalamasına Katılmaz Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az (CC) alması beklenmektedir.
Öğrencilerin yüksek lisans derecesi almaya hak kazanabilmeleri için: - Dört yarıyıl sonunda 21 kredilik 7 ders (zorunlu ve seçmeli ) ve 0 kredilik seminer derslerini başarıyla tamamlamaları, - İlk yarıyıl sonunda genel not ortalamasının 2.00’nin altına düşmemesi, - İkinci ve daha sonraki herhangi bir yarıyıl sonunda genel not ortalaması 2.50'den az olmaması, - Yüksek lisans tez çalışması ile ilgili ders notu, üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez (U) notu almaması, - Azami süreler (en çok altı yarıyıl) içerisinde tez çalışmalarını başarıyla savunarak sunabilmeleri gerekmektedir.
0
Anabilim Dalı Başkanı: Doç.Dr. Erkan TEKİNARSLAN tekinarslan_e@ibu.edu.tr AKTS/DS Koordinatörü: Dr. Derya Başer deryabaser@ibu.edu.tr
Lisansüstü öğrencilerin kullanımları için 4 laboratuvar bulunmaktadır ve bu laboratuarlarda toplam 180 adet bilgisayar bulunmaktadır. Laboratuvarlar hafta içi her gün saat 08:30 – 22:30 arası araştırma, ders ve öğrenme-öğretme etkinlikleri için öğretim elemanları ve öğrencilerin kullanımlarına açıktır. Kampüs içinde yapımı tamamlanmakta olan gelişmiş bir kütüphane olup kütüphane bünyesinde alanla ilgili olan sürekli yayınlar ve elektronik veritabanlarına uzaktan erişim imkanı sağlanmaktadır.
Bilgi
Eğitim teknolojisi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.
Eğitim teknolojisi alanı ile ilişkili olan disiplinleri bilir ve alanla aralarındaki etkileşimi kavrar.
Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve başvurulan bilimsel yöntemleri bilir.
Bilimsel araştırma yaparken uyulması gereken etik kuralları bilir.
Beceri
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bağdaştırarak sistem yaklaşımı içerisinde yorumlar ve yeni bilgiler oluşturabilir.
Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
Yetkinlikler
Eğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunlardan birinin çözümü için özgün bir araştırma deseni oluşturur.
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesi için gerekli ortamların oluşmasını teşvik eder ve ortamlara aktif katılır.
Araştırdığı konu ile ilgili literatürü tarayarak konu ile ilgili kuramsal ve pratik bilgiye ulaşabilir.
Eğitim teknolojisi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir.
Araştırmada topladığı veriyi doğru bir şekilde analiz edebilmek için nitel ve nicel yöntemlere başvurabilir, gerektiğinde yeni yöntemleri öğrenerek uygulayabilir.
Alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
Hazırladığı araştırma raporunu bilim insanlarına yazılı ve sözlü şekilde sunar.
Ulusal ve uluslararası proje ekiplerinde grup çalışması normlarına uygun bir çalışma ortamı oluşturulmasına grup üyesi olarak katkı sağlar.
Bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Araştırma sonucunda ulaştığı bulguları yorumlar ve alan için yeni öneriler oluşturabilir.
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili olarak özümsenen bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli eğitim sorunlarının çözümü için kullanır.
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
Toplumsal, bilimsel, kültürel, ve etik değerleri gözeterek alanda uygulama yapar, veri toplar, verileri analiz eder, ulaştığı bulguları yorumlar ve sonuçları duyurur.
1. Eğitim teknolojisi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.
2. Eğitim teknolojisi alanı ile ilişkili olan disiplinleri bilir ve alanla aralarındaki etkileşimi kavrar.
3. Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve başvurulan bilimsel yöntemleri bilir.
4. Bilimsel araştırma yaparken uyulması gereken etik kuralları bilir.
5. Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
6. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bağdaştırarak sistem yaklaşımı içerisinde yorumlar ve yeni bilgiler oluşturabilir.
7. Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
8. Eğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
9. Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunlardan birinin çözümü için özgün bir araştırma deseni oluşturur.
10. Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesi için gerekli ortamların oluşmasını teşvik eder ve ortamlara aktif katılır.
11. Araştırdığı konu ile ilgili literatürü tarayarak konu ile ilgili kuramsal ve pratik bilgiye ulaşabilir.
12. Eğitim teknolojisi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir.
13. Araştırmada topladığı veriyi doğru bir şekilde analiz edebilmek için nitel ve nicel yöntemlere başvurabilir, gerektiğinde yeni yöntemleri öğrenerek uygulayabilir.
14. Alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
15. Hazırladığı araştırma raporunu bilim insanlarına yazılı ve sözlü şekilde sunar.
16. Ulusal ve uluslararası proje ekiplerinde grup çalışması normlarına uygun bir çalışma ortamı oluşturulmasına grup üyesi olarak katkı sağlar.
17. Bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
19. Araştırma sonucunda ulaştığı bulguları yorumlar ve alan için yeni öneriler oluşturabilir.
20. Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili olarak özümsenen bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
21. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli eğitim sorunlarının çözümü için kullanır.
22. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
23. Toplumsal, bilimsel, kültürel, ve etik değerleri gözeterek alanda uygulama yapar, veri toplar, verileri analiz eder, ulaştığı bulguları yorumlar ve sonuçları duyurur.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojisi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojisi alanı ile ilişkili olan disiplinleri bilir ve alanla aralarındaki etkileşimi kavrar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve başvurulan bilimsel yöntemleri bilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma yaparken uyulması gereken etik kuralları bilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bağdaştırarak sistem yaklaşımı içerisinde yorumlar ve yeni bilgiler oluşturabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunlardan birinin çözümü için özgün bir araştırma deseni oluşturur. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesi için gerekli ortamların oluşmasını teşvik eder ve ortamlara aktif katılır. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırdığı konu ile ilgili literatürü tarayarak konu ile ilgili kuramsal ve pratik bilgiye ulaşabilir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojisi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırmada topladığı veriyi doğru bir şekilde analiz edebilmek için nitel ve nicel yöntemlere başvurabilir, gerektiğinde yeni yöntemleri öğrenerek uygulayabilir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Hazırladığı araştırma raporunu bilim insanlarına yazılı ve sözlü şekilde sunar. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası proje ekiplerinde grup çalışması normlarına uygun bir çalışma ortamı oluşturulmasına grup üyesi olarak katkı sağlar. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma sonucunda ulaştığı bulguları yorumlar ve alan için yeni öneriler oluşturabilir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili olarak özümsenen bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli eğitim sorunlarının çözümü için kullanır. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal, bilimsel, kültürel, ve etik değerleri gözeterek alanda uygulama yapar, veri toplar, verileri analiz eder, ulaştığı bulguları yorumlar ve sonuçları duyurur. | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640901015912014 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640901015012016 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
Toplam: | 16 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640901015022014 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 9.00 |
640901015922014 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
Toplam: | 16 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640901015412014 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640901015432014 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640901015422014 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640901015442014 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|