Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans Programı 2016 tarihinde başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Sınıf Öğretmenliği alanında bilim uzmanlığı diploması verilir.
Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %50’si, lisans genel not ortalamasının %20’si, yabancı dil sınavının %0’nu ve giriş sınavı sonucunun %30’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı AİBÜ lisansüstü yönetmeliğinde belirtilmiştir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir.
Sınıf Eğitimi yüksek lisans programının amacı Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve resmi ilköğretim okullarının birinci kademesinde görev yapacak sınıf öğretmenlerinin hem konu alan bilgisi hem de öğretmenlik alan bilgisi yönünden kendilerini bilimsel anlamda geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Program, öğretmen yetiştirme, eğitimi etkileyen değişkenler ve farklı disiplerin (fen, matematik, sosyal vb. gibi) öğretimi ile ilgili dersler içermektedir. İlave olarak öğrencilere kendi tercihleri göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır.
Yüksek lisans mezunları üniversitelerde akademik kariyerlerine devam etmekte ya da uzman öğretmen olarak eğitim kurumlarında görev almaktadırlar.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Öğrenciler dönem boyunca bir ara sınav ve / veya projeleri / ödevleri tamamlamaları ve ayrıca, final sınavına girmeleri ve / veya ders değerlendirmesi için bir final projesi tamamlaması gerekmektedir.
Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir.
0
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Kaya YILDIZ, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Gölköy, Bolu Tel: 0 374 254 1000 (1687) e-mail: yildiz_k1@ibu.edu.tr AKTS Koordinatörü: Dr. Pelin AKSÜT, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Gölköy, Bolu Tel: 0 374 254 1000 (1644) e-mail: pelin.aksut@ibu.edu.tr
Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında 3 profesör, 2 doçent ve 4 yardımcı doçent bulunmaktadır. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikler binasında 40 adet derslik, 5 adet Bilgisayar laboratuarı, bir adet kimya, fizik ve biyoloji laboratuarı ile her derslik ve laboratuarda projeksiyon cihazları bulunmaktadır.
Bilgi
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme
Beceri
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme
Yetkinlikler
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme
Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme
Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme
Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme
Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme
Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme
2. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme
3. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme
4. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme
5. Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme
6. Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme
7. Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme
8. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme
9. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme
10. Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640404015012011 | Eğitimde Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404015032011 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404015912011 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640404015022011 | Eğitimde İstatistiksel Yöntemler ve Uygulamalar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404015042015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 9.00 |
640404015922011 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640404015512011 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640404015532011 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640404015522014 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 15.00 |
640404015542014 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|