Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı 2016 tarihinde başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Sınıf Öğretmenliği alanında bilim uzmanlığı diploması verilir.
Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için yapılacak olan giriş sınavından en az 50 puan almış olması gerekmektedir. Diploma notunun %50'si ve giriş sınavının da %50'sinin ağırlıklı toplam puanı en az 60 olmalıdır.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir.
Program toplam 33 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az 11 adet ders, bir dönem sonu projesinden oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 90'dır.
Sınıf Öğretmenliği yüksek lisans programının amacı Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve resmi ilköğretim okullarının birinci kademesinde görev yapacak sınıf öğretmenlerinin hem konu alan bilgisi hem de öğretmenlik alan bilgisi yönünden kendilerini bilimsel anlamda geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Program, öğretmen yetiştirme, eğitimi etkileyen değişkenler ve farklı disiplinlerin (fen, matematik, sosyal vb. gibi) öğretimi ile ilgili dersler içermektedir. İlave olarak öğrencilere kendi tercihleri göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır.
Yüksek lisans mezunları üniversitelerde akademik kariyerlerine devam etmekte ya da uzman öğretmen olarak eğitim kurumlarında görev almaktadırlar.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Öğrenciler dönem boyunca bir ara sınav ve / veya projeleri / ödevleri tamamlamaları ve ayrıca, final sınavına girmeleri ve / veya ders değerlendirmesi için bir final projesi tamamlaması gerekmektedir.
Programa kabul edilen öğrenciler en az 30 ulusal kredilik ders ve Dönem Projesi dersini almak ve başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Avrupa Kredi Transferi Sistemine göre ise öğrenciler, en az 90 AKTS kredisini (84 AKTS ders ve 6 AKTS dönem projesi) tamamlamış olmalıdırlar. Dönem projesi dersi son yarıyılda alınır. Öğrenci, dönem projesinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırır ve yarıyıl sonunda danışmanına yazılı bir proje raporu sunar. Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için dönem projesi dersinden başarılı olması ve akademik ortalamasının en az 2.50 olması gerekir.
0
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Yusuf CERİT, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Gölköy, Bolu Tel: 0 374 254 1000 (1686) e-mail: cerit_y@ibu.edu.tr AKTS Koordinatörü: Doç. Dr. Kaya YILDIZ, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Gölköy, Bolu Tel: 0 374 254 1000 (1687) e-mail: yildiz_k1@ibu.edu.tr
Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında 1 profesör, 3 doçent ve 6 yardımcı doçent bulunmaktadır. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi derslikler binasında 40 adet derslik, 5 adet Bilgisayar laboratuarı, bir adet kimya, fizik ve biyoloji laboratuarı ile her derslik ve laboratuarda projeksiyon cihazları bulunmaktadır.
Bilgi
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme
Beceri
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme
Yetkinlikler
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme
Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme
Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme
Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme
Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme
Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme
2. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme
3. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme
4. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme
5. Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme
6. Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme
7. Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme
8. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme
9. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme
10. Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgiye sahip olabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel beceriye sahip olabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanabilme | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640404025412011 | Eğitimde Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404025432011 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404025912011 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640404025422011 | Eğitimde İstatistiksel Yöntemler ve Uygulamalar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404025442011 | İlköğretimde Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404025922011 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640404025452011 | İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404025462011 | Dönem Sonu Projesi | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 6.00 |
640404025472011 | İlköğretimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640404025932011 | Seçmeli III | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|