Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Derecesi
1) ALES (%50): En az SÖZ 55 puan olmalıdır. 2) Lisans Not Ortalaması (%20) Lisans Mezuniyet Notu: Dörtlük Sistemde 2.50/4.00 olmalıdır. 3) Yabancı Dil Şartı (%10): ÜDS, KPDS, YDS, YÖKDİL sınavlarından en as 40 puan almış olmak veya YÖK’ün eşdeğer kabul ettiği sınavlardan 40’a karşılık puan almış olmak veya Üniversitemizin yapacağı yabancı dil sınavından en az 40 puan almış olmalıdır. 4) Bilim Sınavı (%20) Lisans Mezuniyeti Kabul Edilecek Bölümler: Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı, Sınıf Öğretmenliği Programı, Ortaöğretim Bölümü Tarih Öğretmenliği, Coğrafya öğretmenliği, programlarından ya da Fen-Edebiyat Fakültesi ve Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilim programlarından mezun olup Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olmak,
Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptıran öğrenciler ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.
I. yarıyılda 3 zorunlu 1 Seçmeli ders, II. yarıyılda 3 zorunlu 1 seçmeli ders olmak üzere toplam 8 ders ve Seminer dersi almak zorundadır. Mezuniyet için Yüksek Lisans not ortalamasının dörtlük sistemde en az 3.00 olması durumunda tez aşamasına geçebilir. Mezuniyet için tez çalışması yapmak ve toplamda 120 AKTS’yi tamamlamak gerekir.
Programın amacı öğrencilere Sosyal Bilgiler eğitimiyle ilgili lisansüstü düzeyde bilgi, beceri ve tutumlar kazandırarak öğrencilerin Sosyal Bilgiler eğitimi alanında uzman olmalarını sağlamaktır.
Bu program mezunları, eğer varsa diğer şartları yerine getirmek koşuluyla, sosyal bilgiler öğretmeni, okul idarecisi, eğitim müfettişi ve akademisyen olmak üzere eğitim sektöründe çalışabilirler.
İlgili alanlarda doktora programlarına veya sanatta yeterlik programına başvurabilir.
Öğrencilere, aldıkları her ders için, aşağıdaki tabloda belirtilen harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonunda ders notu olarak verilir: 90-l00 AA 4.0 85-89 BA 3,5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2,5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1,5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 ve aşağısı FF 0
I. yarıyılda 3 zorunlu 1 Seçmeli ders, II. yarıyılda 3 zorunlu 1 seçmeli ders olmak üzere toplam 8 ders ve Seminer dersi almak zorundadır. Mezuniyet için Yüksek Lisans not ortalamasının dörtlük sistemde en az 3.00 olması durumunda tez aşamasına geçebilir. Mezuniyet için tez çalışması yapmak ve toplamda 120 AKTS’yi tamamlamak gerekir.
0
Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cemal AVCI E-posta: avci_c@ibu.edu.tr Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Erasmus-AKTS Koordinatörü Arş. Gör. Gökhan ÖNAL E-posta: onal_g@ibu.edu.tr Eğitim Bilimleri Enstitüsü ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ BİNASI GÖLKÖY YERLEŞKESİ 14030 BOLU Tel: +90 (374) 253 50 20 E-posta: ebil@ibu.edu.tr Web site: http://www.ebil.ibu.edu.tr
Bilgi
Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme.
Beceri
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
Yetkinlikler
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
Vatandaşlık, Tarih, coğrafya, Sosyoloji ve Siyaset başta olmak üzere sosyal bilim alanlarının problemlerini Sosyal Bilgiler Eğitimi alanı ile ilişkilendirebilme
1. Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme.
2. Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
3. Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4. Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
5. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
6. Vatandaşlık, Tarih, coğrafya, Sosyoloji ve Siyaset başta olmak üzere sosyal bilim alanlarının problemlerini Sosyal Bilgiler Eğitimi alanı ile ilişkilendirebilme
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Vatandaşlık, Tarih, coğrafya, Sosyoloji ve Siyaset başta olmak üzere sosyal bilim alanlarının problemlerini Sosyal Bilgiler Eğitimi alanı ile ilişkilendirebilme | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640405015012011 | Eğitimde Nicel Araştırma ve İstatistiksel Yöntemler | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640405015032011 | Sosyal Bilgilerde Program Geliştirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640405015052011 | Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
640405015912011 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640405015022011 | Coğrafya ve Tarih Alan İncelemeleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
640405015042011 | Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
640405015062011 | Sosyal Bilgiler Alanındaki Güncel Araştırmaların İncelenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
640405015082015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
640405015922011 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640405015412011 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640405015432011 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640405015422014 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640405015442014 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|