Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi yüksek lisans programı, 2014-2015 akademik yılında eğitim-öğretim etkinliklerine baslamıstır. Yüksek lisans programı, 2 doçent ve 6 yardımcı doçent ile eğitim öğretimi sürdürmektedir.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanında bilim uzmanlığı diploması verilir.
Yüksek Lisans programına basvurmak isteyen adayların: 1) İlgili alanlarda lisans diplomasına sahip olmaları, 2) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giris Sınavı (ALES)’nın ilgili alanından geçerli puanı almıs olmaları, 3) Anabilim dalı tarafından yapılan mülakat ve bilim sınavından basarılı olmaları gerekir.
Yüksek Lisans programına basvurmak isteyen adayların: 1) İlgili alanlarda lisans diplomasına sahip olmaları, 2) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giris Sınavı (ALES)’nın ilgili alanından geçerli puanı almıs olmaları, 3) Anabilim dalı tarafından yapılan mülakat ve bilim sınavından basarılı olmaları gerekir.
Formal
.Anabilim dalının ya da iliskili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS) ders ve 1 seminer dersi alıp başarılı olmak, 2.Konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi (60 AKTS) jüri önünde savunarak başarılı olmak
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Programı alanında öğretim elemanı ve akademisyen yetistirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Yüksek Lisans Programı, Türkçe öğretiminde yaklasımlar, arastırma yöntem ve teknikleri, istatistik ve uygulamaları, Türkçe öğretiminde temel dil becerileri ve materyal gelistirme, dilbilim alanları ve dilbilim, öğretmenin kisisel ve mesleki gelisimi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme sansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. Böylece, program gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalısmalarla ana dil öğretimini ve problemlerini tanımlayarak çözüm üretebilecek, teknolojiyi etkili kullanabilen, akademik arastırma becerilerine sahip mezunlar yetistirmektedir. Ayrıca, öğrenciler kendi ilgi alanlarına uygun olarak uzmanlık alan dersi kapsamında yapmış oldukları tez çalısması ile ilgili konuda bilim uzmanı olarak mezun olurlar.
Bu programın mezunları ön kosulları yerine getirmeleri durumunda doktora çalışmalarına devam edebilirler. Bunun yanı sıra, üniversitelerde Türkçe/Türk Dili Edebiyatı bölümlerinde okutmalık ya da akademisyenlik seçenekleri de vardır.
Yüksek Lisans eğitimini basarı ile tamamlayan adaylar ALES ve YDS (ÜDS ya da muadili bir sınav) sınavlarından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde akademik ve mesleki bilgiye sahip olmaları kosuluyla lisansüstü doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme sekli Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliği ve ilgili enstitünün esaslarınca belirlenir.
120 AKTS
Anabilim Dalı Baskanı:Doç. Dr. Halit KARATAY Adres: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Gölköy Yerleskesi BOLU Telefon:+90 374 254 10 00 E-Posta:halitkaratay@gmail.com
Programımızda 2 Doçent, 6 Yardımcı Doçent bulunmaktadır. Dersler Eğitim Fakültesi seminer dersliklerinde yapılmaktadır. Dersliklerin tümünde internet bağlantısı ve projeksiyon cihazı vardır. Öğrenciler yerleske alanındaki tüm sosyal ve kültürel olanaklardan faydalanmaktadırlar.
Bilgi
Türkçe öğretim programlarını uzmanlık düzeyinde bilme.
Türkçe öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde bilme.
Türkçe öğretim sürecini ölçme ve değerlendirmeyi uzmanlık düzeyinde bilme.
Türk dilinin tarihi gelişimini bilme.
Türk dilinin dilbilimsel özelliklerini bilme.
Türk dilinin sorunlarının farkında olma.
Edebiyat bilgi ve kuramlarını bilme.
Türk ve dünya edebiyatının önemli eserlerini bilme.
Türk ve dünya edebiyatının önemli şahsiyetlerini bilme.
Uzmanlık düzeyindeki Türkçe Eğitimi alanı bilgilerini eğitim ortamında kullanma.
Türkçe Eğitimi alanı ile ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrama.
Beceri
Türkçe Eğitimi alanının özelliklerini ve kazanımları dikkate alarak en uygun strateji, yöntem ve teknikleri uygulayabilme.
Türkçenin ve öğrencilerin özelliklerine uygun materyaller geliştirebilme
Öğrenci kazanımlarını alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri kullanarak değerlendirebilme.
Öğrencilerin anlama; dinleme/izleme, okuma becerilerini geliştirebilme.
Öğrencilerin anlatma; konuşma, yazma becerilerini geliştirebilme.
Öğrencilerin dil bilgisi becerilerini geliştirebilme.
Türkçe Eğitimi alanındaki olgu ve olayları bilimsel yöntemlerle inceleyebilme.
Farklı disiplinlerdeki bilgilerden yararlanarak alanıyla ilgili yeni bilgiler üretebilme.
Türkçe Eğitimi alanındaki sorunlara yönelik strateji, politika, uygulama planı ve proje geliştirebilme.
Alanıyla ilgili geliştirdiği çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
Öğrencilerde dil bilinci oluşturabilme.
Türkçeyi sevdirebilme.
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
Bir yabancı dili, dil eğitimi ile ilgili gelişmeleri o dilde takip edebilecek, bilimsel konularda yüz yüze iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme
Yetkinlikler
Dil eğitimi ve kültür aktarımında sorumlulukları yerine getirme.
Dil sevgi ve bilinciyle çevreye örnek olma.
Edebi kültür sahibi olma.
Tüm davranışlarında iyiyi ve doğruyu gözetmede çevreye örnek olma.
Hayatın her alanında ahlaki değerlere uygun hareket etme.
Araştırma projelerinde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almada istekli olma.
Sosyal haklara, adalete ve demokrasiye değer verme.
Olumlu eleştirel düşünme biçimini özümsemiş olma.
1. Türkçe öğretim programlarını uzmanlık düzeyinde bilme.
2. Türkçe öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde bilme.
3. Türkçe öğretim sürecini ölçme ve değerlendirmeyi uzmanlık düzeyinde bilme.
4. Türk dilinin tarihi gelişimini bilme.
5. Türk dilinin dilbilimsel özelliklerini bilme.
6. Türk dilinin sorunlarının farkında olma.
7. Edebiyat bilgi ve kuramlarını bilme.
8. Türk ve dünya edebiyatının önemli eserlerini bilme.
9. Türk ve dünya edebiyatının önemli şahsiyetlerini bilme.
10. Uzmanlık düzeyindeki Türkçe Eğitimi alanı bilgilerini eğitim ortamında kullanma.
11. Türkçe Eğitimi alanı ile ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrama.
12. Türkçe Eğitimi alanının özelliklerini ve kazanımları dikkate alarak en uygun strateji, yöntem ve teknikleri uygulayabilme.
13. Türkçenin ve öğrencilerin özelliklerine uygun materyaller geliştirebilme
14. Öğrenci kazanımlarını alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri kullanarak değerlendirebilme.
15. Öğrencilerin anlama; dinleme/izleme, okuma becerilerini geliştirebilme.
16. Öğrencilerin anlatma; konuşma, yazma becerilerini geliştirebilme.
17. Öğrencilerin dil bilgisi becerilerini geliştirebilme.
18. Türkçe Eğitimi alanındaki olgu ve olayları bilimsel yöntemlerle inceleyebilme.
19. Farklı disiplinlerdeki bilgilerden yararlanarak alanıyla ilgili yeni bilgiler üretebilme.
20. Türkçe Eğitimi alanındaki sorunlara yönelik strateji, politika, uygulama planı ve proje geliştirebilme.
21. Alanıyla ilgili geliştirdiği çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
22. Öğrencilerde dil bilinci oluşturabilme.
23. Türkçeyi sevdirebilme.
24. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
25. Bir yabancı dili, dil eğitimi ile ilgili gelişmeleri o dilde takip edebilecek, bilimsel konularda yüz yüze iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme
26. Dil eğitimi ve kültür aktarımında sorumlulukları yerine getirme.
27. Dil sevgi ve bilinciyle çevreye örnek olma.
28. Edebi kültür sahibi olma.
29. Tüm davranışlarında iyiyi ve doğruyu gözetmede çevreye örnek olma.
30. Hayatın her alanında ahlaki değerlere uygun hareket etme.
31. Araştırma projelerinde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almada istekli olma.
32. Sosyal haklara, adalete ve demokrasiye değer verme.
33. Olumlu eleştirel düşünme biçimini özümsemiş olma.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe öğretim programlarını uzmanlık düzeyinde bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe öğretim sürecini ölçme ve değerlendirmeyi uzmanlık düzeyinde bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türk dilinin tarihi gelişimini bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türk dilinin dilbilimsel özelliklerini bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türk dilinin sorunlarının farkında olma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Edebiyat bilgi ve kuramlarını bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türk ve dünya edebiyatının önemli eserlerini bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türk ve dünya edebiyatının önemli şahsiyetlerini bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Uzmanlık düzeyindeki Türkçe Eğitimi alanı bilgilerini eğitim ortamında kullanma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe Eğitimi alanı ile ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrama. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe Eğitimi alanının özelliklerini ve kazanımları dikkate alarak en uygun strateji, yöntem ve teknikleri uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçenin ve öğrencilerin özelliklerine uygun materyaller geliştirebilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenci kazanımlarını alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri kullanarak değerlendirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin anlama; dinleme/izleme, okuma becerilerini geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin anlatma; konuşma, yazma becerilerini geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin dil bilgisi becerilerini geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe Eğitimi alanındaki olgu ve olayları bilimsel yöntemlerle inceleyebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Farklı disiplinlerdeki bilgilerden yararlanarak alanıyla ilgili yeni bilgiler üretebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe Eğitimi alanındaki sorunlara yönelik strateji, politika, uygulama planı ve proje geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili geliştirdiği çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerde dil bilinci oluşturabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçeyi sevdirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili, dil eğitimi ile ilgili gelişmeleri o dilde takip edebilecek, bilimsel konularda yüz yüze iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Dil eğitimi ve kültür aktarımında sorumlulukları yerine getirme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Dil sevgi ve bilinciyle çevreye örnek olma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Edebi kültür sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Tüm davranışlarında iyiyi ve doğruyu gözetmede çevreye örnek olma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hayatın her alanında ahlaki değerlere uygun hareket etme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma projelerinde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almada istekli olma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal haklara, adalete ve demokrasiye değer verme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Olumlu eleştirel düşünme biçimini özümsemiş olma. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640602015012014 | Türkçe Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640602015912014 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
Toplam: | 16 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640602015022014 | Türkçe Okuma ve Yazma Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
640602015042014 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 7.00 |
640602015922014 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
Toplam: | 23 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640602015412014 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 20.00 |
640602015432014 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 10.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640602015422014 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 20.00 |
640602015442014 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 10.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | Seçmeli Grubu | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
640602015112014 | Dilbilim ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602015132014 | Yabancı Dil Öğretimi Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602015172014 | Yabancı Dil Oalarak Türkçe Öğretimi Tarihi | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602015192014 | İkinci Dil Edinimi | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602015212014 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminin Sorunları | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602016122016 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | .00 |
640602015122014 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602015142014 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602015162014 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Araç Geliştirme | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602015202014 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
640602015222014 | Türkçe Sözvarlığının Öğretimi | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|