Temel İslam Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının 22.06.2017 tarih ve 43199 sayılı yazısına istinaden 2016-207 Eğitim-Öğretim Yılı güz Yarıyılında öğretime başlamıştır.
Bu program, yükseköğretimde Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı için 90/120 AKTS kredilik 2. aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Temel İslam Bilimleri alanında yüksek lisans derecesine sahip olunur.
Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanının %50’si (ana sanat dallarındauygulamalı sınavın %50’si), lisans not ortalamasının %20’si, yabancı dil puanının %10’u ve bilim sınavının %20’sidikkate alınır. Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ise lisans not ortalamasının %40’ı ve bilim/sanat sınavının %60’ı dikkate alınır. Adayların değerlendirmeye alınabilmesi için yazılı bilim/sanat sınavınotunun 100 üzerinden en az 50 puan olması gerekir. Kontenjanlar toplam puanı en yüksek olan adaylardanbaşlamak suretiyle doldurulur. Toplam puanın eşit olması halinde ALES notu yüksek olan adaya öncelik tanınır. Başarılı olan adaylar arasından başarı sırasına göre asıl aday sayısı kadar yedek aday belirlenir. (4) Yüksek lisans programlarına başvuracak adayların hangi düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmalarıgerektiği EADB’nin ADAK önerisi, Enstitü Kurulunun uygun görüşü ve Senato kararı ile belirlenir. Özel Kabul Koşulları:_Kabul edilecek öğrenci kontenjanları, başvuru için gerekli belgeler, başvuru ve sınav tarihleri ve varsa diğer özel koşullar, Ana Bilim Dalı Başkanlıklarının teklifi, Enstitü Kurulu'nun kararı ve Senatonun onayı ile yapılır.
Lisans derecesi tanınmaktadır.
Temel İslam Bilimleri Programını başarıyla tamamlayan yüksek lisans öğrencileri şu program yeterliliklerini kazanır: PY1: Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayanarak, TİB alanında bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek PY2: Temel İslam bilimlerine ilişkin araştırmalarda konu seçiminden, araştırmanın sonuçlanmasına ve kamuoyuna sunulmasına kadar devam eden süreçte mesleki etik kurallarına uyarak, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilincine göre hareket etme becerisini kazanmak PY3: TİB alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenmek, alana ait bilgileri fert ve toplum yararına kullanma becerisini elde etmek PY4: TİB alanına ilişkin tarihi bilgilerin yanında, alanıyla ilgili aktüel gelişmeleri takip ederek ülkemiz şartları açısından değerlendirebilme yeteneğini kazanmak PY5: TİB alanında üretilen bilgi ve becerileri tenkitçi bir yaklaşımla değerlendirip yorumlayabilme becerisine sahip olmak PY6: TİB alanında kazandığı nosyonu din hizmetleri ve din eğitimi alanında kullanabilecek bir beceriyi sahip olmak PY7: Akademik alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleyip değerlendirebilme ve ele aldığı problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanmak PY8: TİB nosyonundan yararlanarak, günümüzde karşılaşılan bireysel ve toplumsal problemler içim çözüm önerileri sunabilecek bir beceriye sahip olmak
Yüksek lisans programı, öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaya yardımcı olur.
Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, İlahiyat Fakülteleri başta çeşitli fakültelerde de Araştırma Görevlisi ve Öğretim Görevlisi olarak çalışma imkanına sahiptirler.
Bu programı bitiren öğrenciler doktora programına başvurma hakkı kazanırlar.
Devam zorunluluğu; Öğrencilerin devam zorunluluğu teorik dersler için %70, uygulamalı dersler için % 80’dir. Devamsızlık sürelerine öğrencinin sağlık raporu alarak geçirdiği süreler dâhildir. Öğrencilerin derslere devam durumları ilgili öğretim elemanları tarafından izlenir. Ders sınavları ve değerlendirme; Öğrenciler Bologna süreci kriterlerine uygun olarak ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka, yarıyıl sonu sınavına ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Bütünleme sınavı yapılmaz. Yarıyıl sonu sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde EADB tarafından tespit edilen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır. Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl geçme notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az 70 (yetmiş) notu almış olması gerekir.
Tez/sanat eseri sınavında başarılı olan ve ilgili Enstitünün tez/sanat eseri raporu yazım esaslarına göre yazılmış, yüksek lisans tezinin/sanat eseri raporunun ciltlenmiş en az üç kopyasını ve iki adet ilgili enstitünün talep ettiği ortamda elektronik kopyasını tez/sanat eseri savunmasına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde enstitüye teslim eden ve tezi/raporu şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir.
0
Doç. Dr. Ömer BAŞKAN, Yrd. Doç. Dr. Zeynel Abidin AYDIN AİBÜ İlahiyat Fakültesi 03742534005
Bilgi
Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayanarak, TİB alanında bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek
Beceri
Temel İslam bilimlerine ilişkin araştırmalarda konu seçiminden, araştırmanın sonuçlanmasına ve kamuoyuna sunulmasına kadar devam eden süreçte mesleki etik kurallarına uyarak, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilincine göre hareket etme becerisini kazanmak
Yetkinlikler
TİB alanına ilişkin tarihi bilgilerin yanında, alanıyla ilgili aktüel gelişmeleri takip ederek ülkemiz şartları açısından değerlendirebilme yeteneğini kazanmak
TİB alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenmek, alana ait bilgileri fert ve toplum yararına kullanma becerisini elde etmek
TİB nosyonundan yararlanarak, günümüzde karşılaşılan bireysel ve toplumsal problemler içim çözüm önerileri sunabilecek bir beceriye sahip olmak
TİB alanında üretilen bilgi ve becerileri tenkitçi bir yaklaşımla değerlendirip yorumlayabilme becerisine sahip olmak
TİB alanında kazandığı nosyonu din hizmetleri ve din eğitimi alanında kullanabilecek bir beceriyi sahip olmak
Akademik alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleyip değerlendirebilme ve ele aldığı problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanmak
1. Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayanarak, TİB alanında bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek
2. Temel İslam bilimlerine ilişkin araştırmalarda konu seçiminden, araştırmanın sonuçlanmasına ve kamuoyuna sunulmasına kadar devam eden süreçte mesleki etik kurallarına uyarak, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilincine göre hareket etme becerisini kazanmak
3. TİB alanına ilişkin tarihi bilgilerin yanında, alanıyla ilgili aktüel gelişmeleri takip ederek ülkemiz şartları açısından değerlendirebilme yeteneğini kazanmak
4. TİB alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenmek, alana ait bilgileri fert ve toplum yararına kullanma becerisini elde etmek
5. TİB nosyonundan yararlanarak, günümüzde karşılaşılan bireysel ve toplumsal problemler içim çözüm önerileri sunabilecek bir beceriye sahip olmak
6. TİB alanında üretilen bilgi ve becerileri tenkitçi bir yaklaşımla değerlendirip yorumlayabilme becerisine sahip olmak
7. TİB alanında kazandığı nosyonu din hizmetleri ve din eğitimi alanında kullanabilecek bir beceriyi sahip olmak
8. Akademik alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleyip değerlendirebilme ve ele aldığı problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanmak
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayanarak, TİB alanında bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Temel İslam bilimlerine ilişkin araştırmalarda konu seçiminden, araştırmanın sonuçlanmasına ve kamuoyuna sunulmasına kadar devam eden süreçte mesleki etik kurallarına uyarak, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilincine göre hareket etme becerisini kazanmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TİB alanına ilişkin tarihi bilgilerin yanında, alanıyla ilgili aktüel gelişmeleri takip ederek ülkemiz şartları açısından değerlendirebilme yeteneğini kazanmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TİB alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenmek, alana ait bilgileri fert ve toplum yararına kullanma becerisini elde etmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TİB nosyonundan yararlanarak, günümüzde karşılaşılan bireysel ve toplumsal problemler içim çözüm önerileri sunabilecek bir beceriye sahip olmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TİB alanında üretilen bilgi ve becerileri tenkitçi bir yaklaşımla değerlendirip yorumlayabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TİB alanında kazandığı nosyonu din hizmetleri ve din eğitimi alanında kullanabilecek bir beceriyi sahip olmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Akademik alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleyip değerlendirebilme ve ele aldığı problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanmak |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
632101015012017 | Temel İslam Bilimleri Araştırma Teknikleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
632101015912017 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
632101015022017 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
632101015922017 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
632101015952017 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 6.00 |
632101015972017 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 24.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
632101015962017 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 6.00 |
632101015982017 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 24.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|