Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programının açılması, Yükseköğretim Genel Kurulu Başkanlığı'nın 22.06.2017 tar,h ve 43199 sayılı yazısına istinaden 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında öğretime başlamıştır.
Bu program, yükseköğretimde Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı için 90/120 AKTS kredilik 2. aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında İslam Tarihi ve Sanatları alanında yüksek lisans derecesine sahip olunur.
Bu program, yüksek lisans düzeyinde eğitim veren bir programdır.
Sosyal Bilimler Enstitüsünün sayfasında ilan edilen kayıt koşulları aranır.
Bu yüksek lisans programına üniversitelerdeki İlahiyat Fakülteleri, İslami İlimler Fakülteleri, Din Bilimleri Fakülteleri ile bu fakültelerle denkliği onaylanmış yurt içi ve yurt dışındaki eşdeğer fakülte ve dengi yükseköğretim kurumlarından mezun öğrenciler başvurabileceklerdir
Felsefe ve Din Bilimleri programını başarıyla tamamlayan yüksek lisans öğrencileri şu program yeterliliklerini kazanır: PY1: Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayanarak, FDB alanında bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. PY2: FDB'ye ilişkin araştırmalarda konu seçiminden, araştırmanın sonuçlanmasına ve kamuoyuna sunulmasına kadar devam eden süreçte mesleki etik kurallarına uyarak, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilincine göre hareket etme becerisini kazanmak. PY3: FDB alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenmek, alana ait bilgileri fert ve toplum yararına kullanma becerisini elde etmek. PY4: FDB alanına ilişkin tarihi bilgilerin yanında, alanıyla ilgili aktüel gelişmeleri takip ederek ülkemiz şartları açısından değerlendirebilme yeteneğini kazanmak. PY5: FDB alanında üretilen bilgi ve becerileri tenkitçi bir yaklaşımla değerlendirip yorumlayabilme becerisine sahip olmak. PY6: FDB alanında kazandığı nosyonu din hizmetleri ve din eğitimi alanında kullanabilecek bir beceriyi sahip olmak. PY7: Akademik alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleyip değerlendirebilme ve ele aldığı problemlerin çözümünde kullanabilme becerisini kazanmak. PY8: FDB nosyonundan yararlanarak, günümüzde karşılaşılan bireysel ve toplumsal problemler içim çözüm önerileri sunabilecek bir beceriye sahip olmak.
Bu programda din-bilim ve din-felsefe ilişkisi noktasındaki temel bilgilenmeyi sağlayacak bir içeriğe sahiptir ve dersler ilmî disiplinler arasında koordinasyonu sağlayıcı bir anlayışla planlanmıştır.
Bölümden mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde görev alabilir, üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilir ya da kamu ve özel kuruluşlarda görev yapabilirler.
Bölüm mezunları, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ve Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı (ÜDS) sınavı veya YÖKSİS sınavından yeterli not aldıklarında doktora öğrenimi görebilirler.
Devam zorunluluğu; Öğrencilerin devam zorunluluğu teorik dersler için %70, uygulamalı dersler için % 80’dir. Devamsızlık sürelerine öğrencinin sağlık raporu alarak geçirdiği süreler dâhildir. Öğrencilerin derslere devam durumları ilgili öğretim elemanları tarafından izlenir. Ders sınavları ve değerlendirme; Öğrenciler Bologna süreci kriterlerine uygun olarak ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka, yarıyıl sonu sınavına ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Bütünleme sınavı yapılmaz. Yarıyıl sonu sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde EADB tarafından tespit edilen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır. Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl geçme notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az 70 (yetmiş) notu almış olması gerekir.
Tez/sanat eseri sınavında başarılı olan ve ilgili Enstitünün tez/sanat eseri raporu yazım esaslarına göre yazılmış, yüksek lisans tezinin/sanat eseri raporunun ciltlenmiş en az üç kopyasını ve iki adet ilgili enstitünün talep ettiği ortamda elektronik kopyasını tez/sanat eseri savunmasına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde enstitüye teslim eden ve tezi/raporu şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir.
Bölümden mezun olmak için, 27 kredilik en az dokuz dersi (120 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlamak, genel not ortalamasının (GANO) 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
0
Program Başkanı- AKTS/DS Koordinatörü: Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Hüseyin İbrahim Yeğin,Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Gölköy Kampüsü 14280 BOLU Telefon : +90 374 2534005 Fax:+90 374 2534006 http://ilahiyat.ibu.edu.tr AKTS Koordinatörü:Dr. Öğr. Üyesi Elif Nur ERKAN BALCI Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Gölköy Kampüsü 14280 BOLU Telefon : +90 374 2534005 Fax:+90 374 2534006 http://ilahiyat.ibu.edu.tr
Bölümümüzde 2 Doçent, 6 Dr. Öğretim Üyesi ve 1 araştırma görevlisi görev yapmaktadır. Bölümümüz akademik ve idari işlemlerle iligli olarak İlahiyat Fakültesinin imkanlarından yararlanmaktadır. Fakülte binasında idari ve teknik hizmet üniteleri, derslikler, seminer salonları, öğretim elemanları odaları bulunmaktadır.
Bilgi
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme.
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme.
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme.
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme.
Beceri
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma.
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme.
Yetkinlikler
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme.
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme.
Öğrenmeye açık olması ve yürüteceği bilimsel faaliyetlerle sürekli olarak kendini geliştirmesi.
Alanda elde ettiği bilgi ve birikimi topluma rehberlik ve önderlik etmek için kullanır.
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gereken alanlar olduğunu fark edebilme.
1. Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme.
2. Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme.
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme.
4. Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme
5. Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme.
6. Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma.
7. Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme
8. Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme.
9. Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme.
10. Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme.
11. Öğrenmeye açık olması ve yürüteceği bilimsel faaliyetlerle sürekli olarak kendini geliştirmesi.
12. Alanda elde ettiği bilgi ve birikimi topluma rehberlik ve önderlik etmek için kullanır.
13. Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gereken alanlar olduğunu fark edebilme.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenmeye açık olması ve yürüteceği bilimsel faaliyetlerle sürekli olarak kendini geliştirmesi. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanda elde ettiği bilgi ve birikimi topluma rehberlik ve önderlik etmek için kullanır. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gereken alanlar olduğunu fark edebilme. | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
632301015012018 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
632301015912018 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
632301015922018 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
632301015942018 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
632301015952018 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 6.00 |
632301015972018 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 24.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
632301015962018 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 6.00 |
632301015982018 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 24.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |