Fen Bilgisi Öğretmenliği, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı, 1998 öğretim yılında ilköğretim ikinci basamakta (6-8. sınıflar) görev yapacak fen bilgisi öğretmenlerini yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.
Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalından mezun olanlar fen bilgisi öğretmeni unvanı alır ve ilköğretim okullarında fen bilgisi öğretmeni olarak görev yaparlar.
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı için öğrenciler, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile seçilmektedir. Dört yıllık lisans eğitiminin dili Türkçe’dir. Bölüme her yıl ortalama 100 öğrenci kayıt yaptırabilmektedir.
Formal
Program, 1998-1999 öğretim yılından başlayarak öğrenci almaya başlamıştır. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Gölköy kampüsündeki Eğitim Fakültesi binasında bulunan Fen Bilgisi Öğretmenliği 1 Profesör, 2 Doçent, 4 Yardımcı Doçent, 1 Öğretim Görevlisi ve 4 Araştırma Görevlisi ile hizmet vermektedir.
Programda zorunlu, alan bilgisi, alan eğitimi, mesleki beceri ve genel kültür derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.
Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında fen bilgisi öğretmeni olarak çalışmaktadır.
Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencileri mezun olduktan sonra lisansüstü programlara devam edebilmektedir.
Dersin içeriğine göre 1 ya da 2 ara sınav, proje, dönem sonu ödev, sunum ile birlikte dönem sonu sınavları yapılmaktadır.
Lisans programının normal eğitim süresi 4 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.
0
T.C. Abant izzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Gölköy / BOLU Prof.Dr. Mehmet BAHAR
Programdaki kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Sınıflarda teknolojik araç-gereçler bulunmaktadır.
Bilgi
Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşimleri anlayabilme.
Öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreci ile ilgili alternatif yaklaşımların farkında olma.
Öz değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilme.
Beceri
Fen ve teknolojiyle ilgili sosyal, ekonomik ve etik değerleri, kişisel sağlık ve çevre sorunlarını fark edebilme.
Doğal dünyayı disiplinler arası bir bakış açısı içerisinde anlamlandırabilme.
Yetkinlikler
Öğrenme ihtiyaçlarını gözeterek bunu karşılayabilecek programları planlayabilme ve yürütebilme.
Bilimin ve bilimsel bilginin doğasını, temel fen kavram, ilke, yasa ve kuramlarını anlayarak uygun şekillerde kullanabilme.
Gözlem yapabilme, hipotez kurabilme, test edebilme, bilgi toplayabilme, verileri yorumlayabilme ve bulguları sunabilme.
Eğitim teknolojilerini tanıma ve bu konudaki gelişmeleri değerlendirebilme.
Okul, aile, toplum işbirliği çerçevesinde mesleğinin sorumluluklarını yerine getirebilme.
Mesleği ile ilgili etik ilkelere uygun olarak davranabilme.
Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarının bilincinde olma.
Bireysel farklılıkları dikkate alarak objektif ve tutarlı davranabilme.
Eğitim teknolojilerini kullanabilme ve bununla ilgili yeniliklere karşı açık olma.
Karşılaşabileceği alışılmadık durumlarda, yeni bilgi elde etme ile problem çözmede fen ve teknolojiyi kullanabilme.
1. Fen ve teknolojiyle ilgili sosyal, ekonomik ve etik değerleri, kişisel sağlık ve çevre sorunlarını fark edebilme.
2. Doğal dünyayı disiplinler arası bir bakış açısı içerisinde anlamlandırabilme.
3. Öğrenme ihtiyaçlarını gözeterek bunu karşılayabilecek programları planlayabilme ve yürütebilme.
4. Bilimin ve bilimsel bilginin doğasını, temel fen kavram, ilke, yasa ve kuramlarını anlayarak uygun şekillerde kullanabilme.
5. Gözlem yapabilme, hipotez kurabilme, test edebilme, bilgi toplayabilme, verileri yorumlayabilme ve bulguları sunabilme.
6. Eğitim teknolojilerini tanıma ve bu konudaki gelişmeleri değerlendirebilme.
7. Okul, aile, toplum işbirliği çerçevesinde mesleğinin sorumluluklarını yerine getirebilme.
8. Mesleği ile ilgili etik ilkelere uygun olarak davranabilme.
9. Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarının bilincinde olma.
10. Bireysel farklılıkları dikkate alarak objektif ve tutarlı davranabilme.
11. Eğitim teknolojilerini kullanabilme ve bununla ilgili yeniliklere karşı açık olma.
12. Karşılaşabileceği alışılmadık durumlarda, yeni bilgi elde etme ile problem çözmede fen ve teknolojiyi kullanabilme.
13. Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşimleri anlayabilme.
14. Öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreci ile ilgili alternatif yaklaşımların farkında olma.
15. Öz değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilme.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşimleri anlayabilme. | ||||||||||||||||
Öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreci ile ilgili alternatif yaklaşımların farkında olma. | ||||||||||||||||
Öz değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilme. | ||||||||||||||||
Fen ve teknolojiyle ilgili sosyal, ekonomik ve etik değerleri, kişisel sağlık ve çevre sorunlarını fark edebilme. | ||||||||||||||||
Doğal dünyayı disiplinler arası bir bakış açısı içerisinde anlamlandırabilme. | ||||||||||||||||
Öğrenme ihtiyaçlarını gözeterek bunu karşılayabilecek programları planlayabilme ve yürütebilme. | ||||||||||||||||
Bilimin ve bilimsel bilginin doğasını, temel fen kavram, ilke, yasa ve kuramlarını anlayarak uygun şekillerde kullanabilme. | ||||||||||||||||
Gözlem yapabilme, hipotez kurabilme, test edebilme, bilgi toplayabilme, verileri yorumlayabilme ve bulguları sunabilme. | ||||||||||||||||
Eğitim teknolojilerini tanıma ve bu konudaki gelişmeleri değerlendirebilme. | ||||||||||||||||
Okul, aile, toplum işbirliği çerçevesinde mesleğinin sorumluluklarını yerine getirebilme. | ||||||||||||||||
Mesleği ile ilgili etik ilkelere uygun olarak davranabilme. | ||||||||||||||||
Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarının bilincinde olma. | ||||||||||||||||
Bireysel farklılıkları dikkate alarak objektif ve tutarlı davranabilme. | ||||||||||||||||
Eğitim teknolojilerini kullanabilme ve bununla ilgili yeniliklere karşı açık olma. | ||||||||||||||||
Karşılaşabileceği alışılmadık durumlarda, yeni bilgi elde etme ile problem çözmede fen ve teknolojiyi kullanabilme. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
103001432006 | Türkçe I Yazılı Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
103001312008 | Genel Fizik I | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 8.00 |
103001452006 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
103001412006 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
103001352008 | Genel Kimya I | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 8.00 |
103001392006 | Genel Matematik I | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
103001442006 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
103001302008 | Genel Fizik II | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 8.00 |
103001402006 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
103001382006 | Genel Matematik II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
103001342008 | Genel Kimya II | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 8.00 |
103001422006 | Türkçe II Sözlü Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
103002352008 | Genel Fizik III | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 6.00 |
103002312008 | Genel Biyoloji I | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 9.00 |
103002412006 | Bilgisayar I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
103002392006 | Genel Kimya III ( Analitik Kimya ) | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
103002492006 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
0103009002010 | Yabancı Dil I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
103002342006 | Modern Fiziğe Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
103002362006 | Genel Kimya IV ( Organik Kimya ) | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
103002302008 | Genel Biyoloji II | Zorunlu | 4 | 0 | 2 | 9.00 |
103002462006 | Fen Teknoloji Programı ve Planlama | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
103002382006 | Bilgisayar II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
0103009012010 | Yabancı Dil II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
0103002992010 | Seçmeli I (GK) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
103003492006 | Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
103003472006 | İstatistik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
103003432006 | Fizikte Özel Konular | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
103003552006 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
103003412006 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
103003532006 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
103003452006 | Kimyada Özel Konular | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
103003512006 | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
103003442006 | Bilim Doğası ve Bilim Tarihi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
103003562006 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
103003482006 | Yer Bilimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
103003542006 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
103003502006 | Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3.00 |
103003422006 | Genetik ve Biyoteknoloji | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
103003462006 | Çevre Bilimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
103003522006 | Topluma Hizmet Uygulaması | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
103004292006 | Rehberlik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
103004272006 | Okul Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 8.00 |
103004312006 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
103004332006 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarı | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
103004252006 | Özel Eğitim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
103004232006 | Evrim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
103004212006 | Biyolojide Özel Konular | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
103004262006 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
103004222006 | Astronomi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
103004242006 | Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 12.00 |
0103004992010 | Seçmeli I (A) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
0103004982010 | Seçmeli II (A) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
0103004972010 | Seçmeli II (GK) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|