İngilizce Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. 1994 yılında her kademede (ilköğretim, orta öğretim, yüksek öğretim) görev yapacak İngilizce öğretmenleri ve okutmanları yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.
Mezunlar İngilizce öğretmeni ünvanı alır ve MEB’e bağlı okullarda İngilizce öğretmeni, yüksek öğrenim kurumlarında okutman olarak görev yaparlar.
Öğrenciler Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ile seçilmektedir. Dört yıllık lisans eğitiminin dili İngilizcedir. Ortak Eğitim dersleri Türkçe verilmektedir. Bölüme her yıl ortalama 80-85 öğrenci kayıt yaptırmaktadır.
Formal
1999-2000 akademik yılında bölüme öğrenci alınmaya başlanmıştır. Programın akademik kadrosunu 4 Yardımcı Doçent ve 2 Öğretim Görevlisi oluşturmaktadır.
Zorunlu dersler ile birlikte alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama dersleri verilmektedir. İkinci dil olarak Almanca ve Fransızca dersi açılmaktadır. Öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda, dershanelerde İngilizce öğretmeni olarak, yüksek öğrenim kurumlarında okutman olarak çalışmaktadırlar.
Mezunlar lisansüstü programlara devam edebilmektedirler.
Ders içeriğine göre genelde bir ara sınav, bir final sınavı, proje, ödev ve sunumlarla ölçme ve değerlendirme yapılmaktadır.
Eğitim süresi 4 yıldır. 2016 yılından beri zorunlu Hazırlık sınıfı uygulanmaktadır. Yeterlik sınavını geçen öğrenciler muaf olabilirler. Mezun olabilmek için öğrencilerin tüm dersleri almış olmaları ve genel not ortalamalarının 2.00 olması gereklidir.
0
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü Gölköy 14280 Bolu Program Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Ayşe Selmin Söylemez AKTS Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Sedat Akayoğlu
Bölüme ait bilgisayar, projeksiyon, tepegöz ile kitaplığı olan iki derslik bulunmaktadır. Sınıflarda teknolojik araçlar etkin olarak kullanılmaktadır.
Bilgi
İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.
Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
İngilizcedeki temel dil becerilerini kavrayabilme.
İngilizce öğretiminin dayandığı dilbilim ilkelerini anlayabilme.
İngilizcenin telaffuz özelliklerinin farkında olabilme.
İngiliz edebiyatında farklı dönem ve edebi türleri ayırt edebilme.
İngilizcenin öğretiminde kullanılan çeviri kuram ve uygulamalarını kavrayabilme.
Bir İngilizce ders kitabının ve yardımcı malzemelerinin kullanım amaçlarını değerlendirebilme.
İngilizce öğretiminde kuram ve uygulamaya yönelik temel bilgileri kullanabilme.
Temel dil becerilerini İngilizce dilbilgisi niteliklerine uygun kullanabilme.
İngilizce okuma ve yazma becerilerine yönelik belli stratejileri kullanabilme.
İngilizce dinleme stratejilerini (okuma parçası, karşılıklı konuşma, şiir vb.) farklı etkinliklerde kullanabilme.
Gerçek hayatta karşılaşılan durumlarda hedef dilde iletişim kurabilme.
Bağlamsal ve yapısal analiz yaparak kelimelerin anlamlarını çıkarabilme.
Anadil ve ikinci dil edinim süreçleriyle ilgili bakış açısını yabancı dil öğretimi uygulamalarıyla ilişkilendirebilme.
Çocukların gelişim aşamalarına uygun öğretim metotları ile materyalleri kullanabilme.
Drama performansları sergileyebilme.
Farklı test türlerini hazırlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.
Dil sınıflarında bilgisayarları/teknolojiyi etkili şekilde kullanabilme.
Farklı öğretim yöntem ve yaklaşımlarını İngilizce öğretiminde kullanabilme.
Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar yapabilme.
Sınıfta en güncel mesleki bilgi ve becerilerin gerektirdiği şekilde davranabilme.
Bireysel eleştirel düşünme, sorgulama ve problem çözme farkındalığı geliştirebilme.
Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurabilme.
Sorumluluk alabilme, işbirliği içinde olabilme.
Mesleki gelişime açık olabilme.
Beceri
Yabancı dil testleri geliştirir.
İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yetkinlikler
Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar.
Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
1. İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.
2. Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
3. Yabancı dil testleri geliştirir.
4. İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5. Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
6. Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
7. Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
8. Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
9. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
10. İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar.
11. Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
12. İngilizcedeki temel dil becerilerini kavrayabilme.
13. İngilizce öğretiminin dayandığı dilbilim ilkelerini anlayabilme.
14. İngilizcenin telaffuz özelliklerinin farkında olabilme.
15. İngiliz edebiyatında farklı dönem ve edebi türleri ayırt edebilme.
16. İngilizcenin öğretiminde kullanılan çeviri kuram ve uygulamalarını kavrayabilme.
17. Bir İngilizce ders kitabının ve yardımcı malzemelerinin kullanım amaçlarını değerlendirebilme.
18. İngilizce öğretiminde kuram ve uygulamaya yönelik temel bilgileri kullanabilme.
19. Temel dil becerilerini İngilizce dilbilgisi niteliklerine uygun kullanabilme.
20. İngilizce okuma ve yazma becerilerine yönelik belli stratejileri kullanabilme.
21. İngilizce dinleme stratejilerini (okuma parçası, karşılıklı konuşma, şiir vb.) farklı etkinliklerde kullanabilme.
22. Gerçek hayatta karşılaşılan durumlarda hedef dilde iletişim kurabilme.
23. Bağlamsal ve yapısal analiz yaparak kelimelerin anlamlarını çıkarabilme.
24. Anadil ve ikinci dil edinim süreçleriyle ilgili bakış açısını yabancı dil öğretimi uygulamalarıyla ilişkilendirebilme.
25. Çocukların gelişim aşamalarına uygun öğretim metotları ile materyalleri kullanabilme.
26. Drama performansları sergileyebilme.
27. Farklı test türlerini hazırlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.
28. Dil sınıflarında bilgisayarları/teknolojiyi etkili şekilde kullanabilme.
29. Farklı öğretim yöntem ve yaklaşımlarını İngilizce öğretiminde kullanabilme.
30. Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar yapabilme.
31. Sınıfta en güncel mesleki bilgi ve becerilerin gerektirdiği şekilde davranabilme.
32. Bireysel eleştirel düşünme, sorgulama ve problem çözme farkındalığı geliştirebilme.
33. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurabilme.
34. Sorumluluk alabilme, işbirliği içinde olabilme.
35. Mesleki gelişime açık olabilme.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır. | ||||||||||||||||
Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||||||||||||
İngilizcedeki temel dil becerilerini kavrayabilme. | ||||||||||||||||
İngilizce öğretiminin dayandığı dilbilim ilkelerini anlayabilme. | ||||||||||||||||
İngilizcenin telaffuz özelliklerinin farkında olabilme. | ||||||||||||||||
İngiliz edebiyatında farklı dönem ve edebi türleri ayırt edebilme. | ||||||||||||||||
İngilizcenin öğretiminde kullanılan çeviri kuram ve uygulamalarını kavrayabilme. | ||||||||||||||||
Bir İngilizce ders kitabının ve yardımcı malzemelerinin kullanım amaçlarını değerlendirebilme. | ||||||||||||||||
İngilizce öğretiminde kuram ve uygulamaya yönelik temel bilgileri kullanabilme. | ||||||||||||||||
Temel dil becerilerini İngilizce dilbilgisi niteliklerine uygun kullanabilme. | ||||||||||||||||
İngilizce okuma ve yazma becerilerine yönelik belli stratejileri kullanabilme. | ||||||||||||||||
İngilizce dinleme stratejilerini (okuma parçası, karşılıklı konuşma, şiir vb.) farklı etkinliklerde kullanabilme. | ||||||||||||||||
Gerçek hayatta karşılaşılan durumlarda hedef dilde iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||
Bağlamsal ve yapısal analiz yaparak kelimelerin anlamlarını çıkarabilme. | ||||||||||||||||
Anadil ve ikinci dil edinim süreçleriyle ilgili bakış açısını yabancı dil öğretimi uygulamalarıyla ilişkilendirebilme. | ||||||||||||||||
Çocukların gelişim aşamalarına uygun öğretim metotları ile materyalleri kullanabilme. | ||||||||||||||||
Drama performansları sergileyebilme. | ||||||||||||||||
Farklı test türlerini hazırlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme. | ||||||||||||||||
Dil sınıflarında bilgisayarları/teknolojiyi etkili şekilde kullanabilme. | ||||||||||||||||
Farklı öğretim yöntem ve yaklaşımlarını İngilizce öğretiminde kullanabilme. | ||||||||||||||||
Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar yapabilme. | ||||||||||||||||
Sınıfta en güncel mesleki bilgi ve becerilerin gerektirdiği şekilde davranabilme. | ||||||||||||||||
Bireysel eleştirel düşünme, sorgulama ve problem çözme farkındalığı geliştirebilme. | ||||||||||||||||
Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurabilme. | ||||||||||||||||
Sorumluluk alabilme, işbirliği içinde olabilme. | ||||||||||||||||
Mesleki gelişime açık olabilme. | ||||||||||||||||
Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||||||||||||
İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||||||||||||
Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||||||||||||
Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||||||||||||
Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||||||||||||
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||||||||||||
İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar. | ||||||||||||||||
Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
111001172006 | İleri Okuma ve Yazma I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001192006 | Dinleme ve Sesletim I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001252006 | Bilgisayar I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
111001091998 | Türkçe I Yazılı Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
111001292006 | Etkili İletişim Becerileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001232006 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001152006 | Bağlamsal Dilbilgisi I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001212006 | Sözlü İletişim Becerileri I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
111001302006 | Sözcük Bilgisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001322006 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001222006 | Bağlamsal Dilbigisi II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001101998 | Türkçe II Sözlü Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
111001242006 | İleri Okuma ve Yazma II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001342006 | Bilgisayar II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
111001262006 | Dinleme ve Sesletim II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111001282006 | Sözlü İletişim Becerileri II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
111002172006 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
111002152006 | Dilbilimi I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
111002232006 | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111002212006 | Anlatım Becerileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111002132006 | İngiliz Edebiyatı I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111002192006 | İngilizce Türkçe Çeviri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
111002252006 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
111002182006 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
111002162006 | Dilbilimi II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
111002202006 | Dil Edinimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111002262006 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarı | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
111002242006 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
111002222006 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111002142006 | İngiliz Edebiyatı II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
111003272006 | Edebiyat ve Dil Öğretimi I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111003332006 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111003292006 | İkinci Yabancı Dil I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111003252006 | Dil Becerilerinin Öğretimi I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
111003312006 | Drama | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
111003232006 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
111003212006 | Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
111003282006 | İkinci Yabancı Dil II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
111003222006 | Türkçe İngilizce Çeviri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111003202006 | Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
111003262006 | Edebiyat ve Dil Öğretimi II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111003322006 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111003242006 | Dil Becerilerinin Öğretimi II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
111003302006 | Topluma Hizmet Uygulaması | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
111004292006 | Rehberlik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
111004212006 | Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İncelem | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
111004252006 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
111004312006 | Özel Eğitim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004232006 | İkinci Yabancı Dil III | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004272006 | Okul Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 10.00 |
111004991998 | Seçmeli I (A) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
111004262006 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
111004282006 | Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 12.00 |
111004242006 | Karşılaştırmalı Eğitim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004202006 | Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
111004222006 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
111004981998 | Seçmeli II (A) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004971998 | Seçmeli III (A) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | Seçmeli Grubu | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
111004352006 | İngiliz Dili Eğitiminde Yeni Uygulamalar | Seçmeli | 7 | Seçmeli I (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004392006 | Dil ve Kültür | Seçmeli | 7 | Seçmeli I (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004152013 | Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi I | Seçmeli | 7 | Seçmeli I (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004322006 | Avrupa Dil Politikaları | Seçmeli | 8 | Seçmeli II (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004122013 | Tümleşik Dil Becerileri | Seçmeli | 8 | Seçmeli II (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004142013 | Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi II | Seçmeli | 8 | Seçmeli II (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004402006 | Akademik Dil Becerilerinde Eleştirel Düşünme | Seçmeli | 8 | Seçmeli III (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004442006 | Yabancı Dil Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi | Seçmeli | 8 | Seçmeli III (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
111004462013 | Akademik Yazma Becerileri | Seçmeli | 8 | Seçmeli III (A) | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|