Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde, ülkemizin gereksinim duyduğu ilk ve orta öğretim kurumlarına sanat eğitimcileri (resim-iş öğretmenleri) yetiştirmek üzere, Resim-İş Bölümü olarak, 1994 yılında lisans seviyesinde eğitime ve öğretime açılmıştır. İlk mezunlarını 1998 yılında veren Resim-İş Bölümü, aynı yıl Yüksek Öğretim Kurulu’nun başlattığı yeni yapılanma nedeniyle Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’na dönüştürülmüştür. Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalına ön koşullara ilaveten öğretim yılı başlarında yapılan özel yetenek seçme sınavlarıyla, 40 öğrenci alınmaktadır. Tüm öğrenciler resim-iş öğretmeni unvanı alarak mezun olmaktadırlar.
Resim-İş Öğretmenliği (Görsel Sanatlar Öğretmenliği)
1.Ortaöğretim kurumundan mezun olmak, 2.Yükseköğretime geçiş sınavında herhangi bir puan türünde alandan gelenler 180, alandışından gelenler 200 puan almış olmak, 3. Kurumumuzca yapılan özel yetenek sınavlarında başarılı olmak
Ortaöğretimde formal eğitim almış olmak
Sekiz Yarıyıllık ders sürecini başarı ile tamamlamış,pedagojik formasyon yeterliliklerini yerine getirmiş,okul deneyim süreçlerini tamamlamış, sanat kültürü ve tarihi konularında birikimler yapmış, sanatsal uygulamalarda yetkinlik kazanmış olmak
İnsana, doğaya, sanata ve sanat eserlerine duyarlı kendisinin ve mesleğinin toplumsal gelişme içerisindeki yerini kavramış mesleğinde bilgi, beceri ve etik sorumluluk kazanmış, problem çözme gücü gelişmiş, ulusal ve evrensel sanatsal gelişmeleri kültürel değer yargılarına katabilen, duyarlı, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan, bilimsel ve sanatsal düşünmeyi benimseyen, kamu yararlarını gözeten, teknolojiyi etkili olarak kullanan yaratıcı ve eleştirel düşünce biçimleriyle sanat anlayışlarını etkileyen ve yorumlayan, iletişim becerileri gelişmiş bir görsel sanatlar öğretmeni yetiştirmektir
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumlarında Görsel Sanatlar, Orta Öğretim Kurumlarında Resim Öğretmenliği Özel İlköğretim Kurumlarında Görsel Sanatlar Öğretmenliği Serbest Grafiker, Ressam
Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Öğretmenliği Lisansüstü Programları Güzel Sanatlar Fakülteleri Lisansüstü Programları
Sınavlar en az 1 vize ve 1 Final sınavından oluşur. Sınavlar derslerin özelliklerine göre; Sanat ve tasarım uygulamaları, Sunu, Proje, Portfolyo değerlendirmesi, grup değerlendirmesi, araştırma gözlem ve yazlı sınav tekniklerinden oluşur. Ölçme ve değerlendirmede sanat kültürü, genel kültür, eğitsel donanımın yanında süreç ve ürün değerlendirmesi temel alınır
Programdaki zorunlu ve her yarıyılda alınması gereken seçmeli dersleri alarak 154 krediyi tamamlama ve 2.00 Akademik ortalamaya ulaşma.
0
Anabilim Dalı Başkanı Doç. Mahmut ÖZTÜRK Tel: 0 374 254 10 00 /16 83 e-mail: @ibu.edozturk_m@ibu.edu.tr AKTS/DS Koordinatörü Yrd. Doç. Serap YASA Tel: 0 374 254 10 00 / 1705 - 1715 e-mail: yasa_s@ibu.edu.tr
3 adet resim atölyesi, 2 adet bilgisayar donanımlı Grafik atölyesi, 1 adet baskıresim atölyesi, 1 adet fotoğraf stüdyo ve atölyesi, 1 adet heykel ve seramik atölyesi, 1. adet temel tasarım atölyesi, 1 adet sanat eğitimi atölyesi, 1 adet serigrafi atölyesinde 2 profesör, 3 Yrd. Doç. 4 Öğretim Görevlisi ie eğitim yapılmaktadır.
Bilgi
Sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik, felsefe, psikoloji ve sosyolojinin sanat üretimindeki ve eğitimindeki yerini analiz edebilme
Teknolojinin, bilimin, kültürel değişimlerin sanata etkisini yorumlayabilme
Sanat yapıtlarını ve Görsel Sanatlarla ilgili gelişmeleri bilimsel ve sanatsal yöntem ve tekniklerini kullanarak çok yönlü değerlendirebilme
Çocuğun ve ergenin fiziksel sosyal ruhsal ve sanatsal gelişimini göz önünde bulundurarak sanatsal etkinlikleri planlayabilme
Sanat öğretiminde çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme
Farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yararlanabilme
Sözel ve yazılı iletişimin yanında görsel sanatları bir iletişim formu olarak kullanabilme
Her alanda yaratıcı davranış geliştirebilme
Tasarım, sanat ve eğitimi alanında gelişen teknolojiyi izlemede kararlı oluş
Yeni durumlar karşısında özgün çözümler üretebilme
Yaşadığı çevreyi güzelleştirme ve değiştirmeye, sanat etkinliklerini izlemeye duyarlı oluş
Atatürk’ün sanata ve çağdaş uygarlık düşüncelerine değer verebilme
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme
Görsel sanatlarda bilgi ve araştırmaya değer verebilme
Beceri
Sanat ve tasarım çalışmalarında farklı sanat teknikleriyle sanatsal ilkeleri ve elemanları ustalıkla kullanabilme
Sözel ve yazılı iletişimin yanında görsel sanatları ve teknolojiyi bir iletişim formu olarak kullanabilme
Yetkinlikler
Sanat öğretiminde çeşitli öğretim yöntem ve teknikleriyle farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yararlanabilme
Tasarım ve sanat uygulamalarında öğrencilerin fiziksel, sosyal, duygusal, algısal, sezgisel farklılıklarına uygun rehberlik yapabilme
Görsel sanatlar alanın ve öğrencinin gereksinimlerine uygun etkili materyal tasarlayabilme
Atatürk’ün sanat ve çağdaş uygarlık düşüncesi ile bilgi ve araştırmaya değer verebilme
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki etik değerlere uygun davranabilme
Bilimsel, sanatsal, kültürel, etik ve mesleki alanlarda Ulusal ve evrensel değerlerden sentez yapabilme
Çocuğun ve ergenin fiziksel sosyal ruhsal ve sanatsal gelişimini göz önünde bulundurarak sanatsal etkinlikleri planlayabilme
Sanatsal ve kültürel etkinlikler ve projelerde sorumluluk alarak yaşadığı kültüre ve çevreye katkı sağlayabilme
Her alanda yaratıcı davranış geliştirebilme ve yeni durumlar karşısında özgün çözümler üretebilme
1. Sanat ve tasarım çalışmalarında farklı sanat teknikleriyle sanatsal ilkeleri ve elemanları ustalıkla kullanabilme
2. Sözel ve yazılı iletişimin yanında görsel sanatları ve teknolojiyi bir iletişim formu olarak kullanabilme
3. Sanat öğretiminde çeşitli öğretim yöntem ve teknikleriyle farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yararlanabilme
4. Tasarım ve sanat uygulamalarında öğrencilerin fiziksel, sosyal, duygusal, algısal, sezgisel farklılıklarına uygun rehberlik yapabilme
5. Görsel sanatlar alanın ve öğrencinin gereksinimlerine uygun etkili materyal tasarlayabilme
6. Atatürk’ün sanat ve çağdaş uygarlık düşüncesi ile bilgi ve araştırmaya değer verebilme
7. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki etik değerlere uygun davranabilme
8. Bilimsel, sanatsal, kültürel, etik ve mesleki alanlarda Ulusal ve evrensel değerlerden sentez yapabilme
9. Çocuğun ve ergenin fiziksel sosyal ruhsal ve sanatsal gelişimini göz önünde bulundurarak sanatsal etkinlikleri planlayabilme
10. Sanatsal ve kültürel etkinlikler ve projelerde sorumluluk alarak yaşadığı kültüre ve çevreye katkı sağlayabilme
11. Her alanda yaratıcı davranış geliştirebilme ve yeni durumlar karşısında özgün çözümler üretebilme
12. Sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik, felsefe, psikoloji ve sosyolojinin sanat üretimindeki ve eğitimindeki yerini analiz edebilme
13. Teknolojinin, bilimin, kültürel değişimlerin sanata etkisini yorumlayabilme
14. Sanat yapıtlarını ve Görsel Sanatlarla ilgili gelişmeleri bilimsel ve sanatsal yöntem ve tekniklerini kullanarak çok yönlü değerlendirebilme
15. Çocuğun ve ergenin fiziksel sosyal ruhsal ve sanatsal gelişimini göz önünde bulundurarak sanatsal etkinlikleri planlayabilme
16. Sanat öğretiminde çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme
17. Farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yararlanabilme
18. Sözel ve yazılı iletişimin yanında görsel sanatları bir iletişim formu olarak kullanabilme
19. Her alanda yaratıcı davranış geliştirebilme
20. Tasarım, sanat ve eğitimi alanında gelişen teknolojiyi izlemede kararlı oluş
21. Yeni durumlar karşısında özgün çözümler üretebilme
22. Yaşadığı çevreyi güzelleştirme ve değiştirmeye, sanat etkinliklerini izlemeye duyarlı oluş
23. Atatürk’ün sanata ve çağdaş uygarlık düşüncelerine değer verebilme
24. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme
25. Görsel sanatlarda bilgi ve araştırmaya değer verebilme
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik, felsefe, psikoloji ve sosyolojinin sanat üretimindeki ve eğitimindeki yerini analiz edebilme | ||||||||||||||||
Teknolojinin, bilimin, kültürel değişimlerin sanata etkisini yorumlayabilme | ||||||||||||||||
Sanat yapıtlarını ve Görsel Sanatlarla ilgili gelişmeleri bilimsel ve sanatsal yöntem ve tekniklerini kullanarak çok yönlü değerlendirebilme | ||||||||||||||||
Çocuğun ve ergenin fiziksel sosyal ruhsal ve sanatsal gelişimini göz önünde bulundurarak sanatsal etkinlikleri planlayabilme | ||||||||||||||||
Sanat öğretiminde çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme | ||||||||||||||||
Farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yararlanabilme | ||||||||||||||||
Sözel ve yazılı iletişimin yanında görsel sanatları bir iletişim formu olarak kullanabilme | ||||||||||||||||
Her alanda yaratıcı davranış geliştirebilme | ||||||||||||||||
Tasarım, sanat ve eğitimi alanında gelişen teknolojiyi izlemede kararlı oluş | ||||||||||||||||
Yeni durumlar karşısında özgün çözümler üretebilme | ||||||||||||||||
Yaşadığı çevreyi güzelleştirme ve değiştirmeye, sanat etkinliklerini izlemeye duyarlı oluş | ||||||||||||||||
Atatürk’ün sanata ve çağdaş uygarlık düşüncelerine değer verebilme | ||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme | ||||||||||||||||
Görsel sanatlarda bilgi ve araştırmaya değer verebilme | ||||||||||||||||
Sanat ve tasarım çalışmalarında farklı sanat teknikleriyle sanatsal ilkeleri ve elemanları ustalıkla kullanabilme | ||||||||||||||||
Sözel ve yazılı iletişimin yanında görsel sanatları ve teknolojiyi bir iletişim formu olarak kullanabilme | ||||||||||||||||
Sanat öğretiminde çeşitli öğretim yöntem ve teknikleriyle farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yararlanabilme | ||||||||||||||||
Tasarım ve sanat uygulamalarında öğrencilerin fiziksel, sosyal, duygusal, algısal, sezgisel farklılıklarına uygun rehberlik yapabilme | ||||||||||||||||
Görsel sanatlar alanın ve öğrencinin gereksinimlerine uygun etkili materyal tasarlayabilme | ||||||||||||||||
Atatürk’ün sanat ve çağdaş uygarlık düşüncesi ile bilgi ve araştırmaya değer verebilme | 1 | |||||||||||||||
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki etik değerlere uygun davranabilme | 1 | |||||||||||||||
Bilimsel, sanatsal, kültürel, etik ve mesleki alanlarda Ulusal ve evrensel değerlerden sentez yapabilme | ||||||||||||||||
Çocuğun ve ergenin fiziksel sosyal ruhsal ve sanatsal gelişimini göz önünde bulundurarak sanatsal etkinlikleri planlayabilme | ||||||||||||||||
Sanatsal ve kültürel etkinlikler ve projelerde sorumluluk alarak yaşadığı kültüre ve çevreye katkı sağlayabilme | 1 | |||||||||||||||
Her alanda yaratıcı davranış geliştirebilme ve yeni durumlar karşısında özgün çözümler üretebilme | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
113001232006 | Desen I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
113001212006 | Temel Tasarım I | Zorunlu | 4 | 4 | 0 | 9.00 |
113001051998 | Perspektif | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 4.00 |
113001171998 | Atatürk İlk. ve İnk. Tar. I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
113001252006 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
113001151998 | Türkçe I Yazılı Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
113001992007 | Yabancı Dil I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
113001181998 | Atatürk İlk. ve İnk. Tar. II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
113001282006 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
113001222006 | Sanat Tarihine Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
113001262006 | Desen II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
113001242006 | Temel Tasarım II | Zorunlu | 4 | 4 | 0 | 9.00 |
113001161998 | Türkçe II Sözlü Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
113001982007 | Yabancı Dil II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
113002212006 | Batı Sanatı Tarihi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
113002172006 | Yazı | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
113002192006 | Bilgisayar I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
113002232006 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
113002992010 | Seçmeli I (MB) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
113002952010 | Anasanat Atölye I | Seçmeli | 2 | 4 | 0 | 7.00 |
113002972011 | Seçmeli Sanat Atölye I | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
113002142006 | Çocuğun Sanatsal Gelişimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
113002162006 | Sanat Felsefesi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
113002182006 | Bilgisayar II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
113002202006 | Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
113002982010 | Seçmeli II (MB) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
113002962010 | Anasanat Atölye II | Seçmeli | 2 | 4 | 0 | 7.00 |
113002942010 | Seçmeli Sanat Atölye II | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
113003252006 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
113003312006 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
113003292006 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
113003272006 | Türk Sanat Tarihi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
113003992010 | Anasanat Atölye III | Seçmeli | 2 | 4 | 0 | 8.00 |
113003972010 | Seçmeli Sanat Atölye III | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
113003322006 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
113003302006 | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
113003282006 | Çağdaş Sanat | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
113003262006 | Sanat Eleştirisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
113003242006 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
113003982010 | Anasanat Atölye IV | Seçmeli | 2 | 4 | 0 | 8.00 |
113003962010 | Seçmeli Sanat Atölye IV | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
113004292006 | Rehberlik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
113004312006 | Okul Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 5.00 |
113004252006 | Müze Eğitimi ve Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
113004272006 | Özel Eğitim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
113004992010 | Anasanat Atölye V | Seçmeli | 4 | 4 | 0 | 9.00 |
113004982010 | Seçmeli Sanat Atölye V | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
113004282006 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
113004242006 | Topluma Hizmet Uygulaması | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 4.00 |
113004262006 | Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 10.00 |
113004972010 | Anasanat Atölye VI | Seçmeli | 4 | 4 | 0 | 9.00 |
113004962010 | Seçmeli Sanat Atölye VI | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|