Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri ilk kez 1998 yılında eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması çerçevesinde Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından açılmıştır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nden mezun olanlar bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni unvanı alır ve ilk ve ortaöğretim kurumlarında bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni olarak görev yaparlar.
Öğrenciler lisans programına Öğrenci Seçme Sınavı'nda (ÖSS) almış oldukları puana göre Öğrenci seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yerleştirilir. Her yıl yaklaşık 40 öğrenci bölüme alınmaktadır. Programın süresi 4 yıldır. Programın resmi öğretim dili Türkçe'dir.
Formal
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2005-2006 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bölümde halen 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent, 1 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Öğrenciler mezun olabilmek için almış oldukları bütün dersleri başarıyla tamamlamalı ve en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olmalıdırlar.
Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca öğrenciler seçmeli derslerde almaktadırlar. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ve özel statülü okullarda bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencileri mezun olduktan sonra lisansüstü programlara devam edebilmektedirler.
Derslerin içeriklerine göre 1 ya da 2 ara sınav, ödevler, projeler, sunumlar ile birlikte dönem sonunda bir final sınavı yapılmaktadır.
Lisans programının normal süresi 4 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları, bu derslerde başarılı olmaları ve en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamaları gerekmektedir.
0
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 14280, Gölköy, Bolu, Türkiye Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Erkan TEKİNARSLAN AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. Ercan TOP
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümüne ait 3 adet bilgisayar laboratuarı bulunmaktadır. Her bir laboratuarda İnternet bağlantısı olan yaklaşık 35 bilgisayar ve 1 projeksiyon aleti bulunmaktadır. Programdaki uygulamalı dersler bu laboratuarlarda yürütülmektedir. Programdaki kuramsal içerikli dersler teknoloji destekli ortamlarda ya da sınıflarda verilmektedir.
Bilgi
Bilişim teknolojilerini kullanarak alanı ile ilgili bilgiye ulaşarak, bilgiyi analiz etme ve değerlendirme.
Öğretim ilke ve yöntemleri konularında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma
Eğitimsel ortamlarda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilme.
Mesleki yaşamlarında uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirebilme.
Yasalara ve mesleki etik ilkelerine uygun davranış sergileyebilme.
Bilişim teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşabilme.
Ulaştığı bilgiyi analiz edebilme.
Ulaştığı bilgiden yeni bir sentez oluşturabilme.
Ulaştığı bilgiyi değerlendirebilme.
Bilgiyi yeni durumlara göre adapte ederek kullanabilme.
Eleştirel düşünme ve yeni fikirler üretme becerilerine sahip olma.
Problem tanıma ve çözme becerilerine sahip olma.
Proje yönetim süreçlerine göre elektronik ortamda proje yürütebilme.
Öğretim ilke ve yöntemleri konularında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma.
Bilgisayar donanımı, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında eğitsel amaçlı kullanım için gerekli olan bilgi ve becerilere sahip olma.
Farklı işletim sistemlerini kurma becerilerine sahip olma.
Farklı işletim sistemlerini amacına uygun kullanabilme.
Diğer alan öğretmenlerine destek olacak düzeyde eğitim teknolojilerini kullanabilme.
Sahip olunan teknoloji bilgisini toplum yararına kullanabilme.
Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışabilme.
Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecinde görev ve sorumluluk alabilme.
Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi süreçleriyle ilgili değişiklikleri ve güncellemeleri yapabilme.
Bir programlama dilini kullanarak eğitsel amaçlı yazılım geliştirebilme.
Etkileşimli öğretim yazılımları geliştirebilme.
Web ortamı için eğitsel içerikli yazılım geliştirebilme.
Elektronik veri tabanları geliştirebilme.
Veritabanları ile bağlantılı program uygulamaları geliştirebilme.
Bilgisayar ve öğretim teknolojilerindeki yeni gelişmeleri takip etme ve öğretim ortamları ile ilişkilendirebilme.
Bulunduğu ortamdaki bilgisayarların ve diğer araçların birbiriyle bağlantılarını gerçekleştirerek paylaşımlı öğrenme-öğretme ortamları oluşturabilme.
Beceri
Bir programlama dilini kullanarak eğitsel amaçlı yazılım geliştirebilme
Yetkinlikler
Proje yönetim süreçlerine göre alan ile ilgili proje yürütebilme veya projelerde sorumluluk alabilme
Bilgisayar ve öğretim teknolojilerindeki yeni gelişmeleri takip etme ve öğretim ortamları ile ilişkilendirebilme
Sahip olunan teknoloji ve öğretim teknolojisi bilgisini toplum yararına kullanabilme
Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi süreçleriyle ilgili değişiklikleri ve güncellemeleri yapabilme
Eğitimsel ortamlarda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilme
Öğrencilerine temel bilgi teknolojilerinin kullanımını öğretebilme ve onları değerlendirebilme
Diğer alan öğretmenlerini öğretim teknolojileri kullanımı konusunda teşvik eder, onları yönlendirir ve onlara bu konuda yardım eder
1. Bilişim teknolojilerini kullanarak alanı ile ilgili bilgiye ulaşarak, bilgiyi analiz etme ve değerlendirme.
2. Öğretim ilke ve yöntemleri konularında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma
3. Bir programlama dilini kullanarak eğitsel amaçlı yazılım geliştirebilme
4. Proje yönetim süreçlerine göre alan ile ilgili proje yürütebilme veya projelerde sorumluluk alabilme
5. Bilgisayar ve öğretim teknolojilerindeki yeni gelişmeleri takip etme ve öğretim ortamları ile ilişkilendirebilme
6. Sahip olunan teknoloji ve öğretim teknolojisi bilgisini toplum yararına kullanabilme
7. Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi süreçleriyle ilgili değişiklikleri ve güncellemeleri yapabilme
8. Eğitimsel ortamlarda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilme
9. Öğrencilerine temel bilgi teknolojilerinin kullanımını öğretebilme ve onları değerlendirebilme
10. Diğer alan öğretmenlerini öğretim teknolojileri kullanımı konusunda teşvik eder, onları yönlendirir ve onlara bu konuda yardım eder
11. Eğitimsel ortamlarda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilme.
12. Mesleki yaşamlarında uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirebilme.
13. Yasalara ve mesleki etik ilkelerine uygun davranış sergileyebilme.
14. Bilişim teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşabilme.
15. Ulaştığı bilgiyi analiz edebilme.
16. Ulaştığı bilgiden yeni bir sentez oluşturabilme.
17. Ulaştığı bilgiyi değerlendirebilme.
18. Bilgiyi yeni durumlara göre adapte ederek kullanabilme.
19. Eleştirel düşünme ve yeni fikirler üretme becerilerine sahip olma.
20. Problem tanıma ve çözme becerilerine sahip olma.
21. Proje yönetim süreçlerine göre elektronik ortamda proje yürütebilme.
22. Öğretim ilke ve yöntemleri konularında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma.
23. Bilgisayar donanımı, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında eğitsel amaçlı kullanım için gerekli olan bilgi ve becerilere sahip olma.
24. Farklı işletim sistemlerini kurma becerilerine sahip olma.
25. Farklı işletim sistemlerini amacına uygun kullanabilme.
26. Diğer alan öğretmenlerine destek olacak düzeyde eğitim teknolojilerini kullanabilme.
27. Sahip olunan teknoloji bilgisini toplum yararına kullanabilme.
28. Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışabilme.
29. Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecinde görev ve sorumluluk alabilme.
30. Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi süreçleriyle ilgili değişiklikleri ve güncellemeleri yapabilme.
31. Bir programlama dilini kullanarak eğitsel amaçlı yazılım geliştirebilme.
32. Etkileşimli öğretim yazılımları geliştirebilme.
33. Web ortamı için eğitsel içerikli yazılım geliştirebilme.
34. Elektronik veri tabanları geliştirebilme.
35. Veritabanları ile bağlantılı program uygulamaları geliştirebilme.
36. Bilgisayar ve öğretim teknolojilerindeki yeni gelişmeleri takip etme ve öğretim ortamları ile ilişkilendirebilme.
37. Bulunduğu ortamdaki bilgisayarların ve diğer araçların birbiriyle bağlantılarını gerçekleştirerek paylaşımlı öğrenme-öğretme ortamları oluşturabilme.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Bilişim teknolojilerini kullanarak alanı ile ilgili bilgiye ulaşarak, bilgiyi analiz etme ve değerlendirme. | ||||||||||||||||
Öğretim ilke ve yöntemleri konularında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma | ||||||||||||||||
Eğitimsel ortamlarda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilme. | ||||||||||||||||
Mesleki yaşamlarında uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirebilme. | ||||||||||||||||
Yasalara ve mesleki etik ilkelerine uygun davranış sergileyebilme. | ||||||||||||||||
Bilişim teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşabilme. | ||||||||||||||||
Ulaştığı bilgiyi analiz edebilme. | ||||||||||||||||
Ulaştığı bilgiden yeni bir sentez oluşturabilme. | ||||||||||||||||
Ulaştığı bilgiyi değerlendirebilme. | ||||||||||||||||
Bilgiyi yeni durumlara göre adapte ederek kullanabilme. | ||||||||||||||||
Eleştirel düşünme ve yeni fikirler üretme becerilerine sahip olma. | ||||||||||||||||
Problem tanıma ve çözme becerilerine sahip olma. | ||||||||||||||||
Proje yönetim süreçlerine göre elektronik ortamda proje yürütebilme. | ||||||||||||||||
Öğretim ilke ve yöntemleri konularında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma. | ||||||||||||||||
Bilgisayar donanımı, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında eğitsel amaçlı kullanım için gerekli olan bilgi ve becerilere sahip olma. | ||||||||||||||||
Farklı işletim sistemlerini kurma becerilerine sahip olma. | ||||||||||||||||
Farklı işletim sistemlerini amacına uygun kullanabilme. | ||||||||||||||||
Diğer alan öğretmenlerine destek olacak düzeyde eğitim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||||||||||
Sahip olunan teknoloji bilgisini toplum yararına kullanabilme. | ||||||||||||||||
Farklı alandan meslektaşları ile uyumlu çalışabilme. | ||||||||||||||||
Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecinde görev ve sorumluluk alabilme. | ||||||||||||||||
Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi süreçleriyle ilgili değişiklikleri ve güncellemeleri yapabilme. | ||||||||||||||||
Bir programlama dilini kullanarak eğitsel amaçlı yazılım geliştirebilme. | ||||||||||||||||
Etkileşimli öğretim yazılımları geliştirebilme. | ||||||||||||||||
Web ortamı için eğitsel içerikli yazılım geliştirebilme. | ||||||||||||||||
Elektronik veri tabanları geliştirebilme. | ||||||||||||||||
Veritabanları ile bağlantılı program uygulamaları geliştirebilme. | ||||||||||||||||
Bilgisayar ve öğretim teknolojilerindeki yeni gelişmeleri takip etme ve öğretim ortamları ile ilişkilendirebilme. | ||||||||||||||||
Bulunduğu ortamdaki bilgisayarların ve diğer araçların birbiriyle bağlantılarını gerçekleştirerek paylaşımlı öğrenme-öğretme ortamları oluşturabilme. | ||||||||||||||||
Bir programlama dilini kullanarak eğitsel amaçlı yazılım geliştirebilme | ||||||||||||||||
Proje yönetim süreçlerine göre alan ile ilgili proje yürütebilme veya projelerde sorumluluk alabilme | ||||||||||||||||
Bilgisayar ve öğretim teknolojilerindeki yeni gelişmeleri takip etme ve öğretim ortamları ile ilişkilendirebilme | ||||||||||||||||
Sahip olunan teknoloji ve öğretim teknolojisi bilgisini toplum yararına kullanabilme | ||||||||||||||||
Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi süreçleriyle ilgili değişiklikleri ve güncellemeleri yapabilme | ||||||||||||||||
Eğitimsel ortamlarda gereksinim duyulan teknolojik araç-gereçleri belirleyebilme | ||||||||||||||||
Öğrencilerine temel bilgi teknolojilerinin kullanımını öğretebilme ve onları değerlendirebilme | ||||||||||||||||
Diğer alan öğretmenlerini öğretim teknolojileri kullanımı konusunda teşvik eder, onları yönlendirir ve onlara bu konuda yardım eder |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
122001172006 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
122001132006 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri I | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 10.00 |
122001052005 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
122001152006 | Matematik I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 9.00 |
122001092005 | Atatürk İlkeleri ve İnk.Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
122001072005 | Yabancı Dil I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
122001162006 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
122001102005 | Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
122001142006 | Matematik II | Zorunlu | 2 | 0 | 2 | 9.00 |
122001182006 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri II | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 10.00 |
122001062005 | Türkçe II : Sözlü Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
122001082005 | Yabancı Dil II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
122002032005 | Programlama Dilleri I | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8.00 |
122002112006 | Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122002172006 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
122002132006 | Bilgisayar Donanımı | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122002152006 | Fizik I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
0122002992010 | Seçmeli I (MB) | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
122002142006 | Öğretim Tasarımı | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122002162006 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122002222006 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
122002202006 | Fizik II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
122002042005 | Programlama Dilleri II | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 8.00 |
0122002982010 | Seçmeli I (A) | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
122003252006 | Uzaktan Eğitim | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122003292006 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
122003212006 | İşletim Sistemleri ve Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122003272006 | Bilim Tarihi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
122003332006 | Özel Eğitim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
122003312006 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
122003232006 | İnternet Tabanlı Programlama | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
122003202006 | Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122003262006 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
122003302006 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
122003242006 | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122003222006 | Bilgisayar Ağları ve İletişim | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
122003282006 | Topluma Hizmet Uygulaması | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 4.00 |
0122003982010 | Seçmeli II (A) | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
122004252006 | Proje Geliştirme ve Yönetimi I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 8.00 |
122004272006 | Web Tasarımı | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
122004292006 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
122004312006 | Okul Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 6.00 |
0122004992010 | Seçmeli III (A) | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
0122004972010 | Seçmeli I (GK) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
122004262006 | Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 10.00 |
122004242006 | Rehberlik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
122004222006 | Proje Geliştirme ve Yönetimi II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 8.00 |
0122004982010 | Seçmeli IV (A) | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
0122004962010 | Seçmeli II (GK) | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|