Kimya Bölümü 1994 yılında, Türkiye kimya sanayisi için kalite kontrol ve araştırma yapabilecek ve yüksek öğretim kurumlarında görev alacak, alanında yüksek düzeyde eğitilmiş, etik değerlere bağlı ve idealizmi olan kimyagerler yetiştirmek için kurulmuştur. Bölümde halihazırda, lisans, yüksek lisans ve doktora programları yürütülmekte, material bilimi, organik kimya, organometallik kimya, yüzey etkin maddeler (sıvı kristaller), ekotoksoloji, biyoteknoloji ve çevre konularında araştırma yapılmaktadır. Bölümün genel olarak misyonu; eğitim, araştırma, hizmet sunumu, öğretim üyesi, eğitim olanakları, lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminde toplam kaliteyi artırmak; öğretim üyesi ile öğrenci memnuniyetini sağlamaktır.
Kimya Lisans Bölümü Mezunları KİMYAGER derecesi alarak mezun olurlar.
ÖSYM'nin yaptığı sınavda başarılı olan adaylar yeterli puanı sağlamaları kaydıyla Kimya bölümüne kayıt yaptırmaya hak kazanırlar.
Lise Mezunu olması yeterlidir.
Öğrenciler gerekli olan zorunlu ve seçmeli dersleri almaları halinde mezun olabilirler.
Kimya Lisans programı 4 yıllık bir programdır ek olarak öğrenciler ilk yıllarında bir yıllık İngilizce hazırlık dersi alabilirler.
Mezunlarımız Sanayide pek çok iş kolunda; İlaç, Gıda, Boya, Tekstil, Kağıt, Cam vb. gibi Ar-Ge laboratuvarlarında Kimyager olarak çalışabilir. Ayrıca üniversitelerde akademisyen ve gerekli formasyonu almaları halinde liselerde Kimya öğretmeni, ortaöğretim ve liselerde ise İngilizce Öğretmeni olarak çalışabilmektedir.
2.00 Diploma Derecesine sahip Kimyager diplomalı mezunlar Yüksek Lisansa başvurma hakkına sahiptir..
Bölümüzde her ders için en az bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır.
Programda belirtilen dersleri alan öğrencilerimiz not ortalamalarının da 2.00 ve üzerinde olması halinde mezun olma koşulunu sağlamış olurlar.
0
Prof.Dr.İzzet MORKAN AİBÜ Fen-Edb.Fak. Kimya Bölümü Bölüm Başkanı Bolu Tel: 0090374 2541000-1246 morkan_i@ibu.edu.tr Doç.Dr.Cevher ALTUĞ AİBÜ Fen-Edb.Fak. Kimya Bölümü Erasmus/Bologna Koordinatörü Bolu Tel: 0090374 2541000-1258 altug_c@ibu.edu.tr
Bölümüzde öğrencilerimiz için Genel Kimya Laboratuvarı, İnorganik Kimya Laboratuvarı, Analitik Kimya Laboratuvarı, Organik Kimya Laboratuvarı, Fiziko Kimya Laboratuvarı, Endüstriyel Kimya Laboratuvarı ve İnstrumental Analiz Laboratuvarı ve Biyokimya Laboratuvarı bulunmaktadır. İsteğe bağlı olarak öğrencilerimizi gönüllü staj yapmaya teşvik edilmektedir. Ayrıca laboratuvarlarda kullanılan IR Spektrofotometresi, UV Spektrofotometrisi, Elementel Analiz Cihazı, HPLC ve DSC gibi aletlerin öğrencilerin kullanımına açıktır.
Bilgi
Maddenin özellikleri, yapısı ile enerji dönüşümlerine ilişkin gözlemler arasındaki ilişkileri açıklayan teorileri, yasaları ve bunları anlayabilmek için temel kavramları bilir ve maddelerin kimyası ve temel fonksiyonel grupları ile etkileri ve birbirleri ile reaksiyonları hakkında temel bilgiye sahiptir ve çeşitli sanayi ve endüstriyel ürünlere bunları uygulayabilir.
Kimyasal Kinetik, Kimyasal Denge, Kimyasal Termodinamik, Asitler ve Bazlar, İyonik Denge, Organik Kimya ve Karbohidratlar, polimerler gibi kimyanın temel konularını bilir ve mevcut durumlara uygular
Biyomoleküllerin yapı ve fonksiyonlarını, canlıların kimyasal oluşumları ve canlı organizmalarda gerçekleşen temel kimyasal reaksiyonları kazanır
Fiziksel ve kimyasal olaylarda temel matematiksel bağıntıları bilir ve stokiyometrik uygulamaları yapar.
Maddenin özellikleri ve ölçümü yanında, atomlar ve atom kuramları, atomun elektron yapısı,kimyasal bileşikler ve tepkimeler, kimyasal bağlanma teorileri, gazlar, sıvılar ve katılar ve çözeltiler gibi kimyanın temel konularını mevcut durumlara uygular
Fiziksel ve kimyasal olaylarda temel matematiksel bağıntıları bilir ve stokiyometrik uygulamaları kazanabilir
Bir konu hakkında kütühanede veya internette araştırma yapabilmeli ve ders kitaplarının dışında bilgi edinebilmelidir
Beceri
Çeşitli kimyasallar ve cihazlar ile deneysel çalışma becerisi kazanır
Teorik bilgi ile deneysel sonuçları yorumlama ve aralarındaki ilişkiyi kavrama becerisi kazanır
Yetkinlikler
Kimya biliminin temel prensiplerini, bireysel ya da ekip üyesi olarak laboratuvar çalışmalarında uygulama ve yorumlama yetkinliği kazanır
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincini ve kendini sürekli geliştirebilme becerisini kazanır
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır
Kimya alanının gerektirdiği mesleki ingilizce bilgisine sahip olur, alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Kimya biliminin temel prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur ve diğer disiplinlerle ilişki kurar
Çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek bir düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
1. Çeşitli kimyasallar ve cihazlar ile deneysel çalışma becerisi kazanır
2. Teorik bilgi ile deneysel sonuçları yorumlama ve aralarındaki ilişkiyi kavrama becerisi kazanır
3. Kimya biliminin temel prensiplerini, bireysel ya da ekip üyesi olarak laboratuvar çalışmalarında uygulama ve yorumlama yetkinliği kazanır
4. Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
5. Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincini ve kendini sürekli geliştirebilme becerisini kazanır
6. Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır
7. Kimya alanının gerektirdiği mesleki ingilizce bilgisine sahip olur, alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8. Kimya biliminin temel prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur ve diğer disiplinlerle ilişki kurar
9. Çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek bir düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
10. Maddenin özellikleri, yapısı ile enerji dönüşümlerine ilişkin gözlemler arasındaki ilişkileri açıklayan teorileri, yasaları ve bunları anlayabilmek için temel kavramları bilir ve maddelerin kimyası ve temel fonksiyonel grupları ile etkileri ve birbirleri ile reaksiyonları hakkında temel bilgiye sahiptir ve çeşitli sanayi ve endüstriyel ürünlere bunları uygulayabilir.
11. Kimyasal Kinetik, Kimyasal Denge, Kimyasal Termodinamik, Asitler ve Bazlar, İyonik Denge, Organik Kimya ve Karbohidratlar, polimerler gibi kimyanın temel konularını bilir ve mevcut durumlara uygular
12. Biyomoleküllerin yapı ve fonksiyonlarını, canlıların kimyasal oluşumları ve canlı organizmalarda gerçekleşen temel kimyasal reaksiyonları kazanır
13. Fiziksel ve kimyasal olaylarda temel matematiksel bağıntıları bilir ve stokiyometrik uygulamaları yapar.
14. Maddenin özellikleri ve ölçümü yanında, atomlar ve atom kuramları, atomun elektron yapısı,kimyasal bileşikler ve tepkimeler, kimyasal bağlanma teorileri, gazlar, sıvılar ve katılar ve çözeltiler gibi kimyanın temel konularını mevcut durumlara uygular
15. Fiziksel ve kimyasal olaylarda temel matematiksel bağıntıları bilir ve stokiyometrik uygulamaları kazanabilir
16. Bir konu hakkında kütühanede veya internette araştırma yapabilmeli ve ders kitaplarının dışında bilgi edinebilmelidir
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Maddenin özellikleri, yapısı ile enerji dönüşümlerine ilişkin gözlemler arasındaki ilişkileri açıklayan teorileri, yasaları ve bunları anlayabilmek için temel kavramları bilir ve maddelerin kimyası ve temel fonksiyonel grupları ile etkileri ve birbirleri ile reaksiyonları hakkında temel bilgiye sahiptir ve çeşitli sanayi ve endüstriyel ürünlere bunları uygulayabilir. | ||||||||||||||||
Kimyasal Kinetik, Kimyasal Denge, Kimyasal Termodinamik, Asitler ve Bazlar, İyonik Denge, Organik Kimya ve Karbohidratlar, polimerler gibi kimyanın temel konularını bilir ve mevcut durumlara uygular | ||||||||||||||||
Biyomoleküllerin yapı ve fonksiyonlarını, canlıların kimyasal oluşumları ve canlı organizmalarda gerçekleşen temel kimyasal reaksiyonları kazanır | ||||||||||||||||
Fiziksel ve kimyasal olaylarda temel matematiksel bağıntıları bilir ve stokiyometrik uygulamaları yapar. | ||||||||||||||||
Maddenin özellikleri ve ölçümü yanında, atomlar ve atom kuramları, atomun elektron yapısı,kimyasal bileşikler ve tepkimeler, kimyasal bağlanma teorileri, gazlar, sıvılar ve katılar ve çözeltiler gibi kimyanın temel konularını mevcut durumlara uygular | ||||||||||||||||
Fiziksel ve kimyasal olaylarda temel matematiksel bağıntıları bilir ve stokiyometrik uygulamaları kazanabilir | ||||||||||||||||
Bir konu hakkında kütühanede veya internette araştırma yapabilmeli ve ders kitaplarının dışında bilgi edinebilmelidir | ||||||||||||||||
Çeşitli kimyasallar ve cihazlar ile deneysel çalışma becerisi kazanır | ||||||||||||||||
Teorik bilgi ile deneysel sonuçları yorumlama ve aralarındaki ilişkiyi kavrama becerisi kazanır | ||||||||||||||||
Kimya biliminin temel prensiplerini, bireysel ya da ekip üyesi olarak laboratuvar çalışmalarında uygulama ve yorumlama yetkinliği kazanır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincini ve kendini sürekli geliştirebilme becerisini kazanır | ||||||||||||||||
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kimya alanının gerektirdiği mesleki ingilizce bilgisine sahip olur, alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kimya biliminin temel prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur ve diğer disiplinlerle ilişki kurar | ||||||||||||||||
Çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek bir düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
203001051996 | General Physics I | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203001091996 | Calculus I | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203001131996 | Turkish I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
203001511996 | General Chemistry Lab. I | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 3.00 |
203001551996 | Physics Lab. I | Zorunlu | 0 | 0 | 4 | 4.00 |
203002111996 | Princ. of K.Atatürk I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
203001212011 | General Chemistry I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 7.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
203001061996 | General Physics II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203001101996 | Calculus II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203001141996 | Turkish II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
203001521996 | General Chemistry Lab. II | Zorunlu | 0 | 0 | 4 | 3.00 |
203001561996 | Physics Lab. II | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
203002121996 | Princ. of K.Atatürk II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
203001222011 | General Chemistry II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 7.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
203002212009 | Analytical Chemistry I | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203002512001 | Analytical Chemistry Lab. I | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
0203003992010 | Elective I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
203003011996 | Organic Chemistry I | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203003511996 | Organic Chemistry Lab I | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
203002222009 | Analytical Chemistry II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203002522001 | Analytical Chem. Lab. II | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
0203003982010 | Elective II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
203003021996 | Organic Chemistry II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203003521996 | Organic Chemistry Lab II | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
203002132001 | Inorganic Chemistry I | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203003531996 | Physical Chemistry Lab I | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
0203004992010 | Elective III | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
203002532001 | Inorganic Chemistry Lab. I | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
203003031996 | Physical Chemistry I | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
203003541996 | Physical Chemistry Lab.II | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
0203004982010 | Elective IV | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
203003041996 | Physical Chemistry II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203002142001 | Inorganic Chem. II | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203002542001 | Inorganic Chem. Lab. II | Zorunlu | 0 | 0 | 4 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
0203004652010 | Biochemistry lab. | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
203004572011 | Instrumental Analysis | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203004272003 | Instrumental Analysis Lab. | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
203004592011 | Biochemistry | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
203004992011 | Elective V | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
203004082003 | Industrial Chemistry Lab. | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
203004982011 | Elective VI | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 20.00 |
203004642011 | Industrial Chemistry | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|