Bölümümüz, lisans programı kapsamında, 2006 – 2007 akademik yılından itibaren öğrenci almaya başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara SOSYOLOJİ alanında lisans diploması verilir.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı'ndan yeterli puanı almış olması gerekir.
Bölümümüz lisans eğitimine kabul edilmek üzere dikey geçiş ve yatay geçişle ilgili başvurularda, A.İ.B.Ü'nin ilgili yönetmeliklerinde ilan edilen koşul ve kontenjanlar geçerlidir. Yatay yada dikey geçişle gelen ögrencilere, adaptasyon programı uygulanmaktadır.
A.İ.B.Ü'nin ilgili yönetmeliklerinde ilan edilen koşul ve kuralların yanısıra; programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak.
Sosyoloji, sosyal hayatı, sosyal değişimi, insan davranışlarının sosyal nedenlerini ve sonuçlarını inceleyen kuramsal ve uygulamalı bir bilim dalıdır. Bu bilim dalı günümüzdeki hızlı toplumsal, ekonomik, teknolojik, siyasi ve kültürel değişimlere paralel olarak artan bir önem kazanmıştır. Bu çerçevede, ilgi ve çalışma sahası hayli geniş olan sosyoloji alanında eğitim veren programımızda açılan zorunlu ve seçmeli dersler vasıtasıyla, aile, ekonomi, politika, kültür, din, eğitim, şiddet, medya, hukuk, sağlık, müzik, gibi toplumsal hayatın çeşitli alanlarına dair kuramsal ve ampirik çalışmalar konusunda akademik eğitim verilmesi amaçlanmaktadır.
Bölümümüz henüz mezun vermemiştir. Ancak, ülkemizdeki değişik üniversitelerin sosyoloji bölümlerinden mezun olanlar, devlet ve özel kuruluşlarda alanla ilişkili çeşitli görevlerlerde çalışabilmektedirler. Örnek olarak, özel şirketlerde araştırma uzmanı, reklamcı, halkla ilişkiler uzmanı, insan kaynakları uzmanı, vb. pozisyonlarda; veya devlet kurumlarında sosyolog kadrosu altında çalışan mezunlar sayılabilir.
Bölümümüz lisans mezunları, gerekli koşulları sağlamaları durumunda, sosyoloji başta olmak üzere, üniversitelerin sosyal ve idari bilimler kapsamında eğitim veren farklı alanlarındaki yüksek lisans programlarına başvurabilirler.
A.İ.B.Ü. Sınav Yönetmeliği çerçevesinde, her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Yeterlilik koşulları ve kurallar bölümündeki koşullar aynen geçerlidir.
0
Prof.Dr. Yahya Mustafa Keskin (Program Başkanı) mustafa611968@hotmail.com 03742541000-1245 Abant İzzet Baysal Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gölköy Kampüsü BOLU
Bölümümüz lisans programı kapsamında, kadrolu olarak 9 öğretim elemanı, ve 1 araştırma görevlisi görev yapmaktadır. Bunlar dışında, diğer üniversite, fakülte ve/veya bölümlerden misafir öğretim elemanları ders verebilmektedir. Bölümümüz öğretim elemanları tarafından yürütülen bilimsel projelerde kullanılmak üzere, bölümümüze kayıtlı bulunan 3 adet masaüstü kişisel bilgisayarda, yapılan araştırmaların bilimsel analizi için lisanslı olarak alınmış olan SPSS ve Atlas.ti programları mevcuttur. Ayrıca, fakültemizde mevcut olan 3 adet bilgisayar laboratuarında toplam 120 adet masaüstü kişisel bilgisayar bulunmakta ve bunlar isteyen öğrenciler tarafından üniversitenin açık olduğu her gün/saat kullanıma uygundur. Öte yandan, üniversitemizin, yerli ve yabancı kaynaklı yayınlara ulaşılabilen 63 ayrı elektronik veritabanına üyeliği bulunurken; sosyal bilimler alanında makalelerin yayınlandığı 54 farklı sürekli yayına aboneliği mevcuttur.
Bilgi
Sosyolojinin temel kavramları, olguları ve olayları hakkında bilgi vermek.
Öğrencilerin entellektüel ve kavrayış becerilerini bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmelerini sağlamak.
Toplumsal konu ve sorunları anlama, açıklama ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesini sağlama.
Niteliksel ve niceliksel araştırma teknikleriyle ilgili teorik bilgilerin verilmesi ve aynı zamanda öğrencilerin bunları uygulama becerilerinin geliştirilmesi.
Sosyoloji kapsamında üretilen klasik ve güncel teoriler hakkında bilgi vermek.
Öğrencilere sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında duyarlılık kazandırmak.
Interdisipliner çalışmak için evrensel bir bakış açısı geliştirebilmelerini sağlamak.
Bireysel ve grup çalışması yürütebilme becerilerini geliştirmek.
Evrensel insan hakları ve özgürlükleri çerçevesinde öğrencilerin yaratıcı, eleştirel ve özgür düşünme becerilerini geliştirmek.
Öğrencilerin sosyolojik hayalgücünü gündelik hayatlarına aktarabilmelerini teşvik etmek.
Öğrencilere ülkemizdeki ve dünyadaki çeşitli toplumsal sorunlarla ilgili farkındalık kazandırarak, merak duygularını geliştirebilmelerini sağlamak.
Beceri
Öğrencilerin entellektüel ve kavrayış becerilerini bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmelerini sağlamak
Niteliksel ve niceliksel araştırma teknikleriyle ilgili teorik bilgilerin verilmesi ve aynı zamanda öğrencilerin bunları uygulama becerilerinin geliştirilmesi
Yetkinlikler
Öğrencilere ülkemizdeki ve dünyadaki çeşitli toplumsal sorunlarla ilgili farkındalık kazandırarak, merak duygularını geliştirebilmelerini sağlamak
Evrensel insan hakları ve özgürlükleri çerçevesinde öğrencilerin yaratıcı, eleştirel ve özgür düşünme becerilerini geliştirmek
Toplumsal konu ve sorunları anlama, açıklama ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesini sağlama
Bireysel ve grup çalışması yürütebilme becerilerini geliştirmek
Sözlü ve yazılı sunum becerilerini geliştirmek.
Sosyoloji kapsamında üretilen klasik ve güncel teoriler hakkında bilgi vermek
İnterdisipliner çalışmak için evrensel bir bakış açısı geliştirebilmelerini sağlamak
1. Öğrencilerin entellektüel ve kavrayış becerilerini bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmelerini sağlamak
2. Niteliksel ve niceliksel araştırma teknikleriyle ilgili teorik bilgilerin verilmesi ve aynı zamanda öğrencilerin bunları uygulama becerilerinin geliştirilmesi
3. Öğrencilere ülkemizdeki ve dünyadaki çeşitli toplumsal sorunlarla ilgili farkındalık kazandırarak, merak duygularını geliştirebilmelerini sağlamak
4. Evrensel insan hakları ve özgürlükleri çerçevesinde öğrencilerin yaratıcı, eleştirel ve özgür düşünme becerilerini geliştirmek
5. Toplumsal konu ve sorunları anlama, açıklama ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesini sağlama
6. Bireysel ve grup çalışması yürütebilme becerilerini geliştirmek
7. Sözlü ve yazılı sunum becerilerini geliştirmek.
8. Sosyoloji kapsamında üretilen klasik ve güncel teoriler hakkında bilgi vermek
9. İnterdisipliner çalışmak için evrensel bir bakış açısı geliştirebilmelerini sağlamak
10. Sosyolojinin temel kavramları, olguları ve olayları hakkında bilgi vermek.
11. Öğrencilerin entellektüel ve kavrayış becerilerini bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmelerini sağlamak.
12. Toplumsal konu ve sorunları anlama, açıklama ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesini sağlama.
13. Niteliksel ve niceliksel araştırma teknikleriyle ilgili teorik bilgilerin verilmesi ve aynı zamanda öğrencilerin bunları uygulama becerilerinin geliştirilmesi.
14. Sosyoloji kapsamında üretilen klasik ve güncel teoriler hakkında bilgi vermek.
15. Öğrencilere sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında duyarlılık kazandırmak.
16. Interdisipliner çalışmak için evrensel bir bakış açısı geliştirebilmelerini sağlamak.
17. Bireysel ve grup çalışması yürütebilme becerilerini geliştirmek.
18. Evrensel insan hakları ve özgürlükleri çerçevesinde öğrencilerin yaratıcı, eleştirel ve özgür düşünme becerilerini geliştirmek.
19. Öğrencilerin sosyolojik hayalgücünü gündelik hayatlarına aktarabilmelerini teşvik etmek.
20. Öğrencilere ülkemizdeki ve dünyadaki çeşitli toplumsal sorunlarla ilgili farkındalık kazandırarak, merak duygularını geliştirebilmelerini sağlamak.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Sosyolojinin temel kavramları, olguları ve olayları hakkında bilgi vermek. | ||||||||||||||||
Öğrencilerin entellektüel ve kavrayış becerilerini bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmelerini sağlamak. | ||||||||||||||||
Toplumsal konu ve sorunları anlama, açıklama ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesini sağlama. | ||||||||||||||||
Niteliksel ve niceliksel araştırma teknikleriyle ilgili teorik bilgilerin verilmesi ve aynı zamanda öğrencilerin bunları uygulama becerilerinin geliştirilmesi. | ||||||||||||||||
Sosyoloji kapsamında üretilen klasik ve güncel teoriler hakkında bilgi vermek. | ||||||||||||||||
Öğrencilere sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında duyarlılık kazandırmak. | ||||||||||||||||
Interdisipliner çalışmak için evrensel bir bakış açısı geliştirebilmelerini sağlamak. | ||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışması yürütebilme becerilerini geliştirmek. | ||||||||||||||||
Evrensel insan hakları ve özgürlükleri çerçevesinde öğrencilerin yaratıcı, eleştirel ve özgür düşünme becerilerini geliştirmek. | ||||||||||||||||
Öğrencilerin sosyolojik hayalgücünü gündelik hayatlarına aktarabilmelerini teşvik etmek. | ||||||||||||||||
Öğrencilere ülkemizdeki ve dünyadaki çeşitli toplumsal sorunlarla ilgili farkındalık kazandırarak, merak duygularını geliştirebilmelerini sağlamak. | ||||||||||||||||
Öğrencilerin entellektüel ve kavrayış becerilerini bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmelerini sağlamak | ||||||||||||||||
Niteliksel ve niceliksel araştırma teknikleriyle ilgili teorik bilgilerin verilmesi ve aynı zamanda öğrencilerin bunları uygulama becerilerinin geliştirilmesi | ||||||||||||||||
Öğrencilere ülkemizdeki ve dünyadaki çeşitli toplumsal sorunlarla ilgili farkındalık kazandırarak, merak duygularını geliştirebilmelerini sağlamak | ||||||||||||||||
Evrensel insan hakları ve özgürlükleri çerçevesinde öğrencilerin yaratıcı, eleştirel ve özgür düşünme becerilerini geliştirmek | ||||||||||||||||
Toplumsal konu ve sorunları anlama, açıklama ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesini sağlama | ||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışması yürütebilme becerilerini geliştirmek | ||||||||||||||||
Sözlü ve yazılı sunum becerilerini geliştirmek. | ||||||||||||||||
Sosyoloji kapsamında üretilen klasik ve güncel teoriler hakkında bilgi vermek | ||||||||||||||||
İnterdisipliner çalışmak için evrensel bir bakış açısı geliştirebilmelerini sağlamak |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
206001012007 | Sosyolojiye Giriş I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206001232013 | Introduction to Social Psychology I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206001252013 | Introduction to Politics | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206001172009 | Bilgisayar Kullanımına Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206001112007 | Türk Dili I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206001272013 | English for Social Sciences I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206001212011 | Türk Sosyolojisine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
206001022007 | Sosyolojiye Giriş II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206001242013 | Introduction to Social Psychology II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206001222011 | Sosyal Antropolojiye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 7.00 |
206001202009 | Akademik Yazım, Literatür Tarama ve Sunu | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206001122007 | Türk Dili II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206001262013 | English for Social Sciences II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206001282013 | Introduction to Statistics | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
206002432013 | Modern History | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206002072008 | Kır Sosyolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206003172009 | Aile ve Akrabalık Sosyolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206002452013 | English for Social Sciences III | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206002152008 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206002992010 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
206002502013 | Sosyal Hizmete Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206002522013 | Urban Sociology | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206002542013 | Introduction to Social Research | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
206002562013 | English for Social Sciences IV | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206002162008 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
206002982010 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
206003332010 | Türkiye' nin Toplumsal Yapısı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206003032010 | Niceliksel Araştırma Yöntemleri ve Veri | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
206003052009 | Sosyoloji Tarihi I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206003452013 | Social Class and Stratification | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
206003992010 | Seçmeli III | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 12.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
206003182011 | Din Sosyolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206003042010 | Niteliksel Araştırma Yöntemleri ve Veri | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
206003062009 | Sosyoloji Tarihi II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206003462013 | Social Change and Transition | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
206003982010 | Seçmeli IV | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 12.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
206004012009 | Türkiye de Modernleşme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206003212009 | Saha Çalışması | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 5.00 |
206004452013 | Economic Sociology | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206004972006 | Seçmeli V | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
206004022009 | Türkiye Üzerine Sosyolojik ve Antropolojik Araştırmalar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206004442011 | Türkiye' de Güncel Toplumsal Tartışmalar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206004582013 | Capitalism, Nation-State and Globalization | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
206004982010 | Seçmeli VI | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|