2003
Lisans
Bir orta öğretim kurumundan mezun olduktan sonra ÖSYM'nin yapacağı seçme ve yerleştirme sınavları sonucu yeterli puanı almak ve bölümümüze başvurmak.
A) Yatay ve dikey geçişle bölümümüze gelen öğrencilerin ders saydırma/intibak işlemleri; ilgili YÖK yönetmelikleri ve üniversitemiz yetkili organlarının kararları doğrultusunda Psikoloji Bölümü yatay geçiş ve intibak komisyonu tarafından gerçekleştirilir. Ders saydırma işlemlerinde öğrencinin daha önceden aldığı dersin kredisi ve içeriği göz önüne alınır.
Öğrencilerin her dönem 30 AKTS ders alarak, 4 sene sonunda toplamda 240 AKTSlik dersten başarılı olması gerekir. Dört yıl sonunda mezun olabilmek için öğrenci tüm zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı (en az DD notu almış), not ortalaması en az 2.00 olmalı ve aldığı AKTS kredisinin en az % 30'unu İngilizce verilen dersler oluşturmalıdır.
Dört yıllık Psikoloji Lisans eğitiminin amacı öğrencilerin psikolojinin temel alanları ve psikoloji ile ilişkili diğer disiplinler hakkında temel bilgilere sahip olmasını sağlamaktır.
Psikoloji lisans bölümü mezunları; Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı gibi farklı devlet yapıları altında kamu personeli olarak istihdam edilebilmektedir. Özel sektörde ise genellikle anaokulları ve kerşler, özel eğitim merkezleri, insan kaynakları departmanları gibi psikoloji bilgisine değer veren yerlerde çalışabilmektedirler. Bunların dışında spor ve egzersiz, travma sonrası süreç, şehir yapılandırılması ve mimari, çocuk gelişimi gibi insanı ilgilendiren çok farklı alanlarda psikoloji mezunları iş bulabilmektedir.
Psikoloji lisans derecesine sahip öğrenciler gerekli yeterlilikleri (lisansüstü eğitim sınavı, dil, mülakat) sağlayarak üniversitemizde veya diğer üniversitelerde açılan Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Gelişim Psikolojisi, Klinik Psikoloji ve Sosyal Psikoloji yüksek lisans programlarına kayıt yaptırabilirler.
Her dersin ölçme ve değerlendirme yöntemi ders içeriği ve derste kazandırılması beklenilen öğrenme çıktıları doğrultusunda belirlenmektedir. Ölçme-değerlendirme yöntemleri, test, ödev teslimi, klasik sınav, sunum vb. yöntemlerden oluşur.
Bölümdeki dersleri başarı ile geçerek en az 144 kredi ders alıp minimum 2.00 genel ağırlıklı not ortalamasına ulaşmak.
0
Prof. Dr. Hamit COŞKUN Tel: 0 374 254 13 10 E-posta: hamitcoskun2000@gmail.com, hamitcoskun2000@hotmail.com Fen- Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Gölköy Yerleşkesi Gölköy - BOLU 14280
Bölümümüzde lisans eğitimi boyunca hem diğer yakın disiplinlerden (Sosyoloji, İstatistik, Biyoloji gibi) hem de psikolojinin çeşitli alanlarından (Sosyal Psikoloji, Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi gibi) teorik ve uygulamalı dersler verilmektedir. Bölümümüzde beş adet laboratuvar bulunmaktadır.
Bilgi
Psikolojinin temel kavram ve terimlerini tanımlayabilmeli, psikolojiyle ortak çalışmaları olan diğer disiplinlerin varsayım ve yöntemlerini tanımalı, bu disiplinlerin psikoloji ile benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırabilmelidir. Psikolojinin temel yaklaşım ve bakış açısının diğer disiplinlere katkılarını bilmelidir.
Psikoloji tarihini bilmeli; psikolojinin kullandığı yöntemlerin gelişimini bilmeli, psikoloji disiplininin kendi içindeki kuramsal çelişkilerini tartışabilmelidir.
Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının sayıtlılarını bilmeli, bu kuramları karşılaştırabilmeli, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmelidir.
Dünya’da ve Türkiye'de psikoloji alanındaki gelişmeleri takip etmeli, literatürdeki araştırmalar ile ilgili bilgi birikimine sahip olabilmeli, psikoloji bilgilerini etkin bir anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmeli, kaynaklardan ve ilgili veri tabanlarından bilgiler toplayabilmeli
Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve lisans düzeyindeki psikoloji araştırmalarında; araştırma desenini oluşturma, analiz yöntemi seçme, veri toplama, yorumlama, rapora dönüştürme ve tartışma beceri ve deneyimini kazanmalıdır.
Beceri
Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olmalıdır. Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini bilmeli; değerlendirme sürecinin katkı ve sınırlılıklarının farkında olmalıdır. Gereken temel düzey gözlem, görüşme, psikolojik değerlendirme ve raporlaştırma becerilerine sahip olmalıdır.
Yetkinlikler
Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve lisans düzeyindeki psikoloji araştırmalarında; araştırma desenini oluşturma, analiz yöntemi seçme, veri toplama, yorumlama, rapora dönüştürme ve tartışma beceri ve deneyimini kazanmalıdır.
Bilimsel düşünce anlayışına, öğrenme, eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerine sahip olmalıdır. İnsan davranışı zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve meraklarını geliştirebilmeli, edindikleri bilgileri değerlendirip, bilimsel süzgeçten geçirebilmelidir.
Yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, dil, din, cinsel yönelim, engellilik ve sosyoekonomik statüler temelinde kendisinden farklı olanların, kendisi ile benzer ve farklı yönlerini fark edebilmeli, kendi görüşlerine de eleştirel yaklaşabilmeli ve yeni fikirlere açık olmalıdır.
Psikolojinin etik ilke ve değerlerini bilmeli ve bu ilkeler doğrultusunda çalışmalıdır. Meslek etiği çerçevesinde, yürüttükleri tüm faaliyetlerde etik ilke, kural ve değerlerine uygun hareket etmelidir. Alandaki etik ikilemleri fark edebilmeli ve tüm kararlarını ilgili etik ilkeler temelinde alabilmelidir.
Kişilerarası ilişkilerde ve toplumsal olay ve sorunlarda farkındalık ve duyarlılığa sahip olmalı ve psikoloji bilgisine dayanarak çözüm önerileri sunabilmelidir.
1. Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olmalıdır. Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini bilmeli; değerlendirme sürecinin katkı ve sınırlılıklarının farkında olmalıdır. Gereken temel düzey gözlem, görüşme, psikolojik değerlendirme ve raporlaştırma becerilerine sahip olmalıdır.
2. Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve lisans düzeyindeki psikoloji araştırmalarında; araştırma desenini oluşturma, analiz yöntemi seçme, veri toplama, yorumlama, rapora dönüştürme ve tartışma beceri ve deneyimini kazanmalıdır.
3. Bilimsel düşünce anlayışına, öğrenme, eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerine sahip olmalıdır. İnsan davranışı zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve meraklarını geliştirebilmeli, edindikleri bilgileri değerlendirip, bilimsel süzgeçten geçirebilmelidir.
4. Yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, dil, din, cinsel yönelim, engellilik ve sosyoekonomik statüler temelinde kendisinden farklı olanların, kendisi ile benzer ve farklı yönlerini fark edebilmeli, kendi görüşlerine de eleştirel yaklaşabilmeli ve yeni fikirlere açık olmalıdır.
5. Psikolojinin etik ilke ve değerlerini bilmeli ve bu ilkeler doğrultusunda çalışmalıdır. Meslek etiği çerçevesinde, yürüttükleri tüm faaliyetlerde etik ilke, kural ve değerlerine uygun hareket etmelidir. Alandaki etik ikilemleri fark edebilmeli ve tüm kararlarını ilgili etik ilkeler temelinde alabilmelidir.
6. Kişilerarası ilişkilerde ve toplumsal olay ve sorunlarda farkındalık ve duyarlılığa sahip olmalı ve psikoloji bilgisine dayanarak çözüm önerileri sunabilmelidir.
7. Psikolojinin temel kavram ve terimlerini tanımlayabilmeli, psikolojiyle ortak çalışmaları olan diğer disiplinlerin varsayım ve yöntemlerini tanımalı, bu disiplinlerin psikoloji ile benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırabilmelidir. Psikolojinin temel yaklaşım ve bakış açısının diğer disiplinlere katkılarını bilmelidir.
8. Psikoloji tarihini bilmeli; psikolojinin kullandığı yöntemlerin gelişimini bilmeli, psikoloji disiplininin kendi içindeki kuramsal çelişkilerini tartışabilmelidir.
9. Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının sayıtlılarını bilmeli, bu kuramları karşılaştırabilmeli, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmelidir.
10. Dünya’da ve Türkiye'de psikoloji alanındaki gelişmeleri takip etmeli, literatürdeki araştırmalar ile ilgili bilgi birikimine sahip olabilmeli, psikoloji bilgilerini etkin bir anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmeli, kaynaklardan ve ilgili veri tabanlarından bilgiler toplayabilmeli
11. Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve lisans düzeyindeki psikoloji araştırmalarında; araştırma desenini oluşturma, analiz yöntemi seçme, veri toplama, yorumlama, rapora dönüştürme ve tartışma beceri ve deneyimini kazanmalıdır.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Psikolojinin temel kavram ve terimlerini tanımlayabilmeli, psikolojiyle ortak çalışmaları olan diğer disiplinlerin varsayım ve yöntemlerini tanımalı, bu disiplinlerin psikoloji ile benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırabilmelidir. Psikolojinin temel yaklaşım ve bakış açısının diğer disiplinlere katkılarını bilmelidir. | ||||||||||||||||
Psikoloji tarihini bilmeli; psikolojinin kullandığı yöntemlerin gelişimini bilmeli, psikoloji disiplininin kendi içindeki kuramsal çelişkilerini tartışabilmelidir. | ||||||||||||||||
Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının sayıtlılarını bilmeli, bu kuramları karşılaştırabilmeli, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmelidir. | ||||||||||||||||
Dünya’da ve Türkiye'de psikoloji alanındaki gelişmeleri takip etmeli, literatürdeki araştırmalar ile ilgili bilgi birikimine sahip olabilmeli, psikoloji bilgilerini etkin bir anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmeli, kaynaklardan ve ilgili veri tabanlarından bilgiler toplayabilmeli | ||||||||||||||||
Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve lisans düzeyindeki psikoloji araştırmalarında; araştırma desenini oluşturma, analiz yöntemi seçme, veri toplama, yorumlama, rapora dönüştürme ve tartışma beceri ve deneyimini kazanmalıdır. | ||||||||||||||||
Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olmalıdır. Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini bilmeli; değerlendirme sürecinin katkı ve sınırlılıklarının farkında olmalıdır. Gereken temel düzey gözlem, görüşme, psikolojik değerlendirme ve raporlaştırma becerilerine sahip olmalıdır. | ||||||||||||||||
Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve lisans düzeyindeki psikoloji araştırmalarında; araştırma desenini oluşturma, analiz yöntemi seçme, veri toplama, yorumlama, rapora dönüştürme ve tartışma beceri ve deneyimini kazanmalıdır. | ||||||||||||||||
Bilimsel düşünce anlayışına, öğrenme, eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerine sahip olmalıdır. İnsan davranışı zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve meraklarını geliştirebilmeli, edindikleri bilgileri değerlendirip, bilimsel süzgeçten geçirebilmelidir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
Yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, dil, din, cinsel yönelim, engellilik ve sosyoekonomik statüler temelinde kendisinden farklı olanların, kendisi ile benzer ve farklı yönlerini fark edebilmeli, kendi görüşlerine de eleştirel yaklaşabilmeli ve yeni fikirlere açık olmalıdır. | ||||||||||||||||
Psikolojinin etik ilke ve değerlerini bilmeli ve bu ilkeler doğrultusunda çalışmalıdır. Meslek etiği çerçevesinde, yürüttükleri tüm faaliyetlerde etik ilke, kural ve değerlerine uygun hareket etmelidir. Alandaki etik ikilemleri fark edebilmeli ve tüm kararlarını ilgili etik ilkeler temelinde alabilmelidir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
Kişilerarası ilişkilerde ve toplumsal olay ve sorunlarda farkındalık ve duyarlılığa sahip olmalı ve psikoloji bilgisine dayanarak çözüm önerileri sunabilmelidir. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
209001012003 | Psikolojiye Giriş I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209001032003 | İstatistik I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
209001052003 | Sosyolojiye Giriş I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209001072003 | Ekonomiye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209001092003 | Matematik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209001112003 | İngilizce I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
209001132003 | Türk Dili I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
209001022003 | Psikolojiye Giriş II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209001042003 | İstatistik II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
209001062003 | Sosyolojiye Giriş II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209001102003 | Biyolojiye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209001122003 | İngilizce II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 5.00 |
209001142003 | Türk Dili II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
209001182010 | Felsefeye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 2.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
209002012004 | Araştırma Yöntemleri I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002032004 | Gelişim Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002052004 | Sosyal Psikoloji I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002072004 | Anormal Psikoloji I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002092004 | Öğrenme Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002132004 | Atatürk İlk.ve İnk.Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
20900992010 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
209002022004 | Araştırma Yöntemleri II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002042004 | Gelişim Psikolojisi II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002062004 | Sosyal Psikoloji II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002082004 | Anormal Psikoloji II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209002142004 | Atatürk İlk.ve İnk.Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
20900982010 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
209003092004 | Endüstri Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209003272004 | Kişilik Teorileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209003292004 | Gözlem ve Görüşme Teknikleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
20900972010 | Seçmeli III | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
209003042004 | Bilişsel Psikoloji | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
209003062004 | Biyopsikoloji | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
20900962010 | Seçmeli IV | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 20.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
209003302004 | Psikometri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
20900952010 | Seçmeli V | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 24.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
209004282004 | Psikolojide Meslek Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
20900942010 | Seçmeli VI | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 24.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|