Abant İzzet Baysal Üniversitesi - Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği Bölümü
Ziraat Mühendisi Agricultural Engineer
Lise mezunu olmak Üniversite kabul için uygun baraj puanın üzerinde puan almış olmak ve/veya YÖK tarafından belirlenmiş kriterlere uyması
İn-formal
İn-formal
Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği Bölümü Fakültemiz bünyesinde eğitimine devam etmekte olan diğer programları zayıflatmadan eğitimine devam edebilecek bir müfredata ve akademik yapılanmaya sahiptir. Buna ilaveten müfredatında diğer bölümlerinde faydalanabileceği çok sayıda derse sahiptir. Program TUNING yaklaşımının aşağıda belirtilen özelliklerine dayalı olarak hazırlanmıştır. Öğrenim odaklı ve çıktı merkezli müfredat hazırlanmıştır, Akademik ve mesleki profiller tanımlanmıştır, Öğrenim çıktıları tanımlanmıştır, Genel ve alana özel yetkinliklere odaklanılmış ve belirlenmiştir. Bu yönleriyle, programın ilerleyen dönemlerde akreditasyonunda herhangi bir sorun yaşanmayacağı öngörülmektedir. Program çıktılarının yurtdışı pek çok benzer örnek dikkate alınarak uluslararası düzeyde karşılaştırılabilir olacak şekilde hazırlanmıştır. Bologna süreci; eğitim ve öğretim hedeflerinin temelini oluşturan, eğitim programlarının uluslararası perspektifte var olan Karşılaştırılabilirlik ve şeffaflığını artıran, sürekli iyileşmeyi ve kalite güvencesini teşvik eden bir süreç olarak ele alınmış ve tüm program hazırlıkları bu çerçevede yürütülmüştür. Madde 6’da da belirtildiği üzere, uygulama ağırlıklı eğitim veren Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği programının dünyada çok sayıda mevcut olması nedeniyle, gelecekte uluslararası işbirliği, tanınma ve ortak derece sistemine geçiş yönlerinden hızlı bir açılım sağlaması mümkün olabilecektir. Kalite güvencesi ve kültürü anlam ve içerik itibariyle iç içe girmiş kavramlardır. Kalite güvencesi programın hedeflediği amaç, kültür ise bu amaca ulaşmada alınan mesafe ve yaşanan süreçtir. Eğitim programlarının yapılandırılmasında sürdürülebilir kalite güvencesinin sağlanması çok önemli bir husustur. Rekabetçi bir dünyada başarılı olarak anılabilmek için kalite göstergelerinin üst sıralarında yer almak, programın en fazla önemsediği hedeflerden birisidir. Program bünyesinde yapılacak olan eğitimin, mezunların istihdam çabukluğu/sıklığı ve ortalama gelir düzeyi ile kontrol edilmesi gereklidir. Önceki bölümlerdeki verilen detaylı açıklamalar çerçevesinde sağlanacak olan kaliteli eğitim modeliyle, sanayide ve kamuda bütünleşik süreç yönetimi odaklı teknik ve idari görevlerde istihdam edilebileceği ve bu yönde tercih sebebi oluşturabilecekleri öngörülmektedir. Programın multi-disipliner anlayışı ile uyumlu ve oldukça deneyimli bir akademik altyapısı bulunmaktadır. Programda, 1 Profesör, 1 Doçent, 5 Yardımcı Doçent ile eğitim faaliyetinde yer almaktadır. 15 öğrenci kontenjanı bulunan bölümde 2017-2018 öğrenim döneminde 17 öğrenci kayıt yaptırmıştır. Yüksek lisans eğitimi için 9 öğrenci kayıtlanmıştır. Doktora programı 2017 - 2018 eğitim döneminde açılması planlanmaktadır. Bölüm ulusal ve uluslararası anlamda tam yetkinliğe sahiptir.
İlimizde toplam tarımsal GSÜD (Gayrisafi üretim Değeri)’nin yaklaşık %50’sini oluşturan ve ülkemizdeki beyaz et üretiminin yaklaşık %30’unun gerçekleştirilmesini sağlayan kanatlı hayvanların (etlik piliç, yumurta, hindi) yetiştirme tekniklerindeki araştırma ve gelişmeleri ve Kanatlı Hayvan ıslahı ile ilgili tarım bilgilerini edindirmeye yönelik dersler ve uygulamalar desteğinde ilimizin, bölgemizin ve ülkemizin ihtiyacı olan donanımlı mühendisler yetiştirmektir. Bölümün başarısı mezunlarının gerek özel sektörde gerekse devlet kurumlarında alanı ile ilgili birimlerde istihdam edilebilmesi ile değerlendirilecektir. Buna ek olarak lisans eğitimi boyunca elde ettiği bilgiyi pratiğe aktararak alanı ile ilgili sorunları tespit eden, çözüm önerileri üreten ve bunları uygulayan mühendislerin sektörde söz sahibi olması da bölümün başarılı olduğunun bir göstergesi olarak kabul edilecektir. Kanatlı Hayvan Yetiştirme Bölümünü bitiren ziraat mühendisleri, tarım, gıda ve biyomas üretimi gibi biyolojik tabanlı sistemlere ait problemlerin çözümünde, mühendislik prensiplerinin tasarımı ve uygulanması ile ilgili alanlarda etkili şekilde rol alarak teknolojiyi yakından takip edebileceklerdir. Yurt Dışı Örnekleri: • Auburn Univesity Department of Poultry Science. • University of Georgia Poultry Science Department • Louisiana State University Poultry Science Department • Michigan State Univesity Department of Poultry Science • North Carolina State University Prestige Department of Poultry Science • Pennsylvania University Department of Poultry Science • SFA State University Department of Poultry Science • Texas A&M University Poultry Science Department • Virginia State University Department of Animal and Poultry Sciences Yurt dışı örneklerinde özellikle ön lisans programları göze çarpmaktadır. Bununla birlikte, lisans programları mesleki alanda özelleşme adına devamlılık arz eden programlarca desteklenmektedir. Örneğin ön lisans olarak Poultry Science programını tamamlayan bir öğrenci, Poultry production (kanatlı üretimi) ile bunu destekleyerek, lisans düzeyine ulaşmaktadır. Bu şekilde farklı branşlarda uzmanlaşan eleman ihtiyacına katkı sağlanmaktadır. Özellikle ABD.’de kurulmuş olan bu programlardan mezun olan adaylar, kanatlı hayvan yetiştiriciliği yapılan tüm merkezlerde, özel sektöre ait tüm üretim birimlerinde, kesimhanelerde, kuluçkahanelerde, yem fabrikalarında ve diğer birçok birimde, devlet teşkilatlanmasında görev alabilmektedirler. Yurt İçi Örnekleri Yurt dışında yukarıda verilenler de dâhil birçok örnek olmasına rağmen, yurt içinde bu konuda ön lisans eğitimi verilen örnekler bulunmakta, ancak lisans düzeyinde örnekler bulunmamaktadır. Yurt içinde, Ziraat Fakültelerinde Zootekni veya Hayvansal Üretim Bölümü içerisinde, Veteriner Fakülteleri’nde ise Zootekni bölümlerinde Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği ile ilgili dersler Lisans seviyesinde daha az yer almaktadır. Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği Bölümü, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakülteleri bünyesinde eğitim verebilecektir. Öğrenci alımı için başvurusu yapılan Abant İzzet Baysal Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği Bölümü, dünyada ve Türkiye’de Ziraat Fakülteleri bünyesinde açılan Zootekni ve Hayvansal Üretim bölümleri ile müfredat ve amaç ve hedefleri bakımından benzerlik göstermekle birlikte, kanatlı hayvancılık alanında dünyadaki en donanımlı eğitimi veren birimlerden biri olmaya adaydır. Bu yüksek teorik bilgi düzeyi ve bölgeden elde edilecek uygulama desteği ile ülkemizin uzman eleman ihtiyacına, kendi alanında çok büyük katkı vereceği düşünülmektedir.
Ziraat mühendisleri; kamu kuruluşlarında (Gıda, Tarım ve Hayvancılık ile Orman ve Su İşleri Bakanlıkları, İl Özel İdareleri, Belediyeler vb.), üniversitelerde (öğretim elemanı olarak), kanatlı hayvancılığa yönelik ekipman sanayinde, tarımsal danışmanlık kuruluşlarında, kanatlı hayvancılığa dayalı kooperatiflerde, kamu ve özel bankalarda, kanatlı sektörüyle ilgili müteahhitlik firmalarında, mühendislik ve danışmanlık bürolarında, teknoloji geliştirme bölgelerinde, kanatlı yetiştiriciliği ile ilgili uluslararası şirketlerde, gıda sanayinde ve ulusal ve ulaslararası tarımsal işletmelerin yetiştirme çiftlikleri, damızlık çiftlikleri, ıslah birimleri, yem fabrikaları, kesimhaneleri, paketleme ve pazarlama birimleri, satış birimleri ve diğer çalışma alanlarında kanatlı hayvanların ve ürünlerinin yönetim, kontrol ve uygulamalarına dayalı birçok sektörde istihdam edilebilirler.
Yüksek lisans programına 4 yıllık 240 AKTS tamamlayan öğrenciler başvurabilmektedir. Yüksek lisans tamamlayan öğrenciler de Doktora programlarına başvurabilirler. (Bölümde yüksek lisans açık durumda, doktora programı başvuru aşamasındadır).
1 ara sınav 1 final sınavı Derslere göre değişmekle birlikte; Devam durumu Uygulama başarısı Sözlü sınav Proje hazırlama sunma Rapor hazırlama sunma Ödev hazırlama sunma Derse katılım gösterme durumu Makale yazımı Kaynak tarama Ortak çalışma (takım) Beyin fırtınası Teknik Gezi Staj Uygulama ve katılım Uygulama anlatımı ve başarılılık Ve diğer ölçme ve değerlendirme metotları kullanılarak öğrencilerin ders ve staj başarı notu girilmektedir. Ayrıntılar ilgili öğretim elemanının ders değerlendirme kriterlerine girmiş olduğu verilerden takip edilebilir.
Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği Bölümü’nden mezun olabilmek için 240 AKTS’lik ders almaları ve stajlarını tamamlamaları gerekmektedir.
0
T.C. ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ KANATLI HAYVAN YETİŞTİRİCİLİĞİ BÖLÜMÜ Gölköy Yerleşkesi, BOLU Fakülte Telefon: 374 254 10 00 Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Mustafa MİDİLLİ 2628 Bologna Koor. : Yrd. Doç. Dr. Sabri Arda ERATALAR 2638
Bölümün halihazırda kullanmakta olduğu geçici binasında 10 adet laboratuvar ünitesi, 6 adet lisans sınıfı, 2 adet yüksek lisans sınıfı bulunmaktadır. 1 adet bölüm toplantı salonu 1 adet seminer salonu deneme kümesi Bölgede her türlü staj, gezi, teknik çalışma olanağı mevcuttur ve kullanılmaktadır.
Bilgi
Her ortamda ve halde, mesleğini en iyi şekilde gerçekleştirmeye çalışan, uluslararası standartlarda ziraat mühendisleri yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Beceri
Uygulama becerisi yüksek mühendis mezun etmek
Ders içeriğinin tam alnaşılabilir olduğu yenilikçi ders teknikleri kullanmak
Yenilikçi ve inovatif mühendislik kavramlarını hayatına katmış, sahaya tam hazı bireyler yetiştirmek
Donanım seviyesi ülke standartlarının üzerinde, kendine güvenli, uygulama anlamında çeşitli çalışmalarda bulunmuş, meslek sahibi gençler yetiştirmek
Sorunlarla karşılaştığında ve yeni zorlayıcı durumlarda strese girmeden, hızlı şekilde tepki verebilen, işini ve mevcut durumun geleceğini planlama konusunda yetkin birey olma becerisinin kazandırılması
Yetkinlikler
Bireysel çalışmalarda tam yetkin ve becerikli olma
Mesleki bilgilerde tam donanımlı olabilme
Sorumluluk alan, işini sahiplenen, en iyi şekilde işini yapmaya çalışan vatansever birey olabilme.
Takım ruhu ve ekip çalışmasını başarabilme
Görsel, işitsel ve duyusal anlamda kendini geliştirebilen, beceri düzeyi yüksek bireyler olma
İletişim becerileri yüksek, sosyal becerileri olan bulunan ortama uyum sağlayabilen karakterli bireyler yetiştirmek
Yeni Program Çıktısı
Bölüm mezunlarında aranan vasıfta, klifiye, kaliteli, yüksek ahlak seviyeli, yenilikçi ve innovatif bireyler olması
Girişimci ve daima yenilikçi bir yapı kazanma
1. Her ortamda ve halde, mesleğini en iyi şekilde gerçekleştirmeye çalışan, uluslararası standartlarda ziraat mühendisleri yetiştirmek amaçlanmaktadır.
2. Uygulama becerisi yüksek mühendis mezun etmek
3. Ders içeriğinin tam alnaşılabilir olduğu yenilikçi ders teknikleri kullanmak
4. Yenilikçi ve inovatif mühendislik kavramlarını hayatına katmış, sahaya tam hazı bireyler yetiştirmek
5. Donanım seviyesi ülke standartlarının üzerinde, kendine güvenli, uygulama anlamında çeşitli çalışmalarda bulunmuş, meslek sahibi gençler yetiştirmek
6. Sorunlarla karşılaştığında ve yeni zorlayıcı durumlarda strese girmeden, hızlı şekilde tepki verebilen, işini ve mevcut durumun geleceğini planlama konusunda yetkin birey olma becerisinin kazandırılması
7. Bireysel çalışmalarda tam yetkin ve becerikli olma
8. Mesleki bilgilerde tam donanımlı olabilme
9. Sorumluluk alan, işini sahiplenen, en iyi şekilde işini yapmaya çalışan vatansever birey olabilme.
10. Takım ruhu ve ekip çalışmasını başarabilme
11. Görsel, işitsel ve duyusal anlamda kendini geliştirebilen, beceri düzeyi yüksek bireyler olma
12. İletişim becerileri yüksek, sosyal becerileri olan bulunan ortama uyum sağlayabilen karakterli bireyler yetiştirmek
13. Yeni Program Çıktısı
14. Bölüm mezunlarında aranan vasıfta, klifiye, kaliteli, yüksek ahlak seviyeli, yenilikçi ve innovatif bireyler olması
15. Girişimci ve daima yenilikçi bir yapı kazanma
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Her ortamda ve halde, mesleğini en iyi şekilde gerçekleştirmeye çalışan, uluslararası standartlarda ziraat mühendisleri yetiştirmek amaçlanmaktadır. | ||||||||||||||||
Uygulama becerisi yüksek mühendis mezun etmek | ||||||||||||||||
Ders içeriğinin tam alnaşılabilir olduğu yenilikçi ders teknikleri kullanmak | ||||||||||||||||
Yenilikçi ve inovatif mühendislik kavramlarını hayatına katmış, sahaya tam hazı bireyler yetiştirmek | ||||||||||||||||
Donanım seviyesi ülke standartlarının üzerinde, kendine güvenli, uygulama anlamında çeşitli çalışmalarda bulunmuş, meslek sahibi gençler yetiştirmek | ||||||||||||||||
Sorunlarla karşılaştığında ve yeni zorlayıcı durumlarda strese girmeden, hızlı şekilde tepki verebilen, işini ve mevcut durumun geleceğini planlama konusunda yetkin birey olma becerisinin kazandırılması | ||||||||||||||||
Bireysel çalışmalarda tam yetkin ve becerikli olma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
Mesleki bilgilerde tam donanımlı olabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
Sorumluluk alan, işini sahiplenen, en iyi şekilde işini yapmaya çalışan vatansever birey olabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
Takım ruhu ve ekip çalışmasını başarabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
Görsel, işitsel ve duyusal anlamda kendini geliştirebilen, beceri düzeyi yüksek bireyler olma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
İletişim becerileri yüksek, sosyal becerileri olan bulunan ortama uyum sağlayabilen karakterli bireyler yetiştirmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
Yeni Program Çıktısı | ||||||||||||||||
Bölüm mezunlarında aranan vasıfta, klifiye, kaliteli, yüksek ahlak seviyeli, yenilikçi ve innovatif bireyler olması | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
Girişimci ve daima yenilikçi bir yapı kazanma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KHY0101 | Kimya | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
KHY0103 | Fizik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
KHY0105 | Matematik I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
KHY0107 | Zooloji | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2703001112015 | Türk Dili I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2703001132015 | Atatürk İlkeleri ve Inkilap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2703001152015 | Yabancı Dil I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
KHY0109 | Mesleki Uygulama I | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 2.00 |
2703001992015 | Seçmeli Ders I | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KHY0102 | Biyokimya | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0104 | Botanik | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0108 | Hayvan Yetiştirme İlkeleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
2703001122015 | Türk Dili 2 | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2703001142015 | Atatürk İlkeleri ve Inkilap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2703001162015 | Yabancı Dil II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
KHY0110 | Mesleki Uygulama 2 | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 2.00 |
2703001982015 | Seçmeli Ders II | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
KHY0106 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KHY0201 | Genel Mikrobiyoloji | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0203 | Genetik | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0205 | Hayvan Anatomisi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0209 | Tarla Bitkileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
KHY0211 | Mesleki Uygulama 3 | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 2.00 |
2703002992015 | Seçmeli Ders III | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
KHY0207 | Tarım Makinaları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KHY0202 | Yemler Bilgisi ve Teknolojisi | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0208 | Damızlık Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0210 | Tarım Ekonomisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
KHY0212 | Mesleki Uygulama 4 | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 2.00 |
2703002982015 | Seçmeli Ders IV | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
KHY0204 | İstatistik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
KHY0206 | Bahçe Bitkileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KHY0301 | Hayvan Besleme | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0303 | Araştırma ve Deneme Metodları | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0305 | Tarımsal Yapılar ve Sulama | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
KHY0307 | Gıda Bilimi ve Teknolojisi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0309 | Farmakoloji ve Toksikoloji | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
KHY0311 | Bitki Koruma | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
2703003992016 | Seçmeli Ders V | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KHY0302 | Kanatlı Hayvan Hastalıkları ve Biyogüvenlik | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0304 | Etlik Piliç Yetiştiriciliği | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0306 | Hayvan Islahı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
KHY0308 | Kanatlı Hayvan Kesim ve Üretim Teknolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0310 | Hayvan Ekolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0312 | Staj | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 4.00 |
2703003982016 | Seçmeli Ders VI | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KHY0401 | Kanatlı Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0403 | Hindi, Kaz ve Ördek Yetiştiriciliği | Zorunlu | 3 | 2 | 0 | 5.00 |
KHY0405 | Su Ürünleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
KHY0407 | Üreme Biyolojisi ve Kuluçkacılık | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0409 | Tarımsal Kıymet Takdiri ve Bilirkişilik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
KHY0411 | Mezuniyet Tez Çalışması | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 2.00 |
2703004992016 | Seçmeli Ders VII | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KHY0402 | Yumurta Tavuğu Yetiştiriciliği | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0404 | Tarımsal Biyoteknoloji | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0406 | İmmünoloji ve Aşılama | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
KHY0408 | Proje Hazırlama Teknikleri ve Yönetimi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3.00 |
KHY0410 | Yem ve Gıda Katkı Maddeleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0412 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 2.00 |
KHY0414 | Staj | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 4.00 |
2703004982016 | Seçmeli Ders VIII | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | Seçmeli Grubu | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KHY0117 | Bilgisayar | Seçmeli | 1 | Seçmeli Ders I | 0 | 4 | 0 | 3.00 |
KHY0119 | Sağlıklı Beslenme | Seçmeli | 1 | Seçmeli Ders I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0121 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Seçmeli | 1 | Seçmeli Ders I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0122 | Orman ve Yaban Hayatı | Seçmeli | 2 | Seçmeli Ders II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0124 | Tarım Tarihi ve Deontolojisi | Seçmeli | 2 | Seçmeli Ders II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0120 | Genel Ekonomi | Seçmeli | 2 | Seçmeli Ders II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0213 | Hayvan Fizyolojisi | Seçmeli | 3 | Seçmeli Ders III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0215 | Tarımsal Yayım ve Haberleşme | Seçmeli | 3 | Seçmeli Ders III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0219 | Girişimcilik I | Seçmeli | 3 | Seçmeli Ders III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0221 | Girişimcilik I | Seçmeli | 3 | Seçmeli Ders III | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
KHY0214 | Yem Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri | Seçmeli | 4 | Seçmeli Ders IV | 0 | 4 | 0 | 3.00 |
KHY0218 | Hayvancılıkta Mekanizasyon | Seçmeli | 4 | Seçmeli Ders IV | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
KHY0220 | Girişimcilik II | Seçmeli | 4 | Seçmeli Ders IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0222 | Girişimcilik II | Seçmeli | 4 | Seçmeli Ders IV | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
KHY0313 | Hayvan Refahı | Seçmeli | 5 | Seçmeli Ders V | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0315 | Büyükbaş ve Küçükbaş Hayvan Yetiştiriciliği | Seçmeli | 5 | Seçmeli Ders V | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0316 | Av Kuşları Yetiştiriciliği | Seçmeli | 6 | Seçmeli Ders VI | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0318 | Gıda Mikrobiyolojisi | Seçmeli | 6 | Seçmeli Ders VI | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0320 | Parazitoloji | Seçmeli | 6 | Seçmeli Ders VI | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0413 | Arıcılık | Seçmeli | 7 | Seçmeli Ders VII | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0417 | Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli | 7 | Seçmeli Ders VII | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0419 | Hayvan Barınaklarının Planlanması | Seçmeli | 7 | Seçmeli Ders VII | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0421 | Zirai Alanlarda Yaban Hayatı | Seçmeli | 7 | Seçmeli Ders VII | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0416 | Kanatlı Hayvan Mevzuatı | Seçmeli | 8 | Seçmeli Ders VIII | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0418 | Egzotik Kanatlı Hayvanların Bakım ve Beslenmesi | Seçmeli | 8 | Seçmeli Ders VIII | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
KHY0420 | Deney Hayvanların Yetiştiriciliği | Seçmeli | 8 | Seçmeli Ders VIII | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|