Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı 2012 Yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılmış ve öğrenci alımına başlamıştır.
Programdan başarıyla mezun olan öğrenciler "Peyzaj ve Süs Bitkileri" alanında ön lisans derecesine sahip olarak Peyzaj Teknikeri unvanını almaktadır.
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslar arası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da orta öğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedirler.
Başka bir kurumda alınan dersin içeriği ve AKTS kredisi AİBÜ’nde verilen dersin içeriği ve AKTS kredisine uygun olması ve Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu derslerden muaf tutulabilir. AİBÜ’nde öğrenim gören öğrenciler, Yabancı Dil ile Bilgi ve İletişim Teknolojisi derslerinden ilgili yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler.
Herhangi bir yeterlilik koşulu bulunmamaktadır.
Peyzaj ve Süs Bitkileri Programının amacı ekolojik sistemi tanıyan, çevre değerlerini çevre estetiği ile buluşturan, tüm peyzaj değerlerine hakim, peyzajı oluşturan elemanların detaylarını bilen, bildiğini sayısal ve grafik olarak dökebilen, ofis, şantiye koşullarında organizasyon ve grup içi çalışma becerilerine sahip teknik eleman yetiştirmektir. Programda öğrenciler 4 dönem boyunca zorunlu ve seçmeli meslek dersleri ile yapacakları 30 iş günü staj süreciyle yeterli bilgi ve donanımlara sahip olacaklardır.
Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı Ön lisans mezunları, araştırma merkezi, İller Bankası, Belediyeler, Tarımsal Araştırma Enstitüsü, fidanlık gibi kamu kuruluşları, özel sektöre ait süs bitkisi yetiştiren sera ve fidanlıklar, inşaat veya mimarlık büroları ile peyzaj hizmetleri veren firmalarda iş bulabilirler. Ayrıca mezunlarımız peyzaj uygulama hizmetleri, periyodik bakım-onarım gibi hizmetleri vermek üzere büro açabilir ve süs bitkisi üretmek için sera veya fidanlık kurabilmektedirler.
Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı öğrencileri 4. Yarıyılın sonunda DGS(Dikey Geçiş sınavı) ile dört yıllık lisans programlarına geçiş yapabilmektedirler. Program öğrencileri DGS sınavıyla, Mimarlık Fakülteleri, Ziraat ve Orman Fakültelerine geçiş yapabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Ayrıca, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Ön lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile gerekli çerçeve çizilmiştir.
Peyzaj ve Süs Bitkileri Programından mezun olabilmek için verilen derslerin tümünden (toplam 120 AKTS) 100 üzerinden en az 55 puan alarak başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca, 30 iş günü endüstri stajını da başarılı bir şekilde yapmış olmalıdır.
0
Bologna Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Eylem AKGÜL YALÇIN Bölüm Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Eylem AKGÜL YALÇIN E-mail: y_eylem@ibu.edu.tr Tel: 0 (374) 254 10 00/4469
Programda teorik derslerin yapıldığı derslikler, Çizim tekniği ve Proje Hazırlama Tekniği derslerinin sürdürüldüğü çizim stüdyoları, bilgisayar laboratuvarları ve uygulama dersleri için ise malzeme odası bulunmaktadır.
Bilgi
Ekolojik sistemi ve peyzaj değerlerini tanımak
Peyzajı oluşturan elemanların detaylarını bilmek
Temel bilgisayar ve mesleki bilgisayar teknolojilerini kullanabilmek
Ofis ve şantiye koşullarında insiyatif kullanabilme ve grup içi çalışma becerilerine sahip olmak
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilmek .
İnsan ve toplumsal yapının ihtiyaçlarını ve yaşam kalite kriterlerini bilmek ve dikkate almak
Beceri
Bilgiyi mesleki uygulama sürecinde ve yerinde kullanabilme
Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme
Mesleki bilgisayar teknolojilerindeki gelişmelere uyum sağlayabilme
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
Proje uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında çözüm getirebilme, uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme
Projeye ait detayları çalışma arkadaşlarına veya işverene aktarabilme
Peyzaja ait değerleri görebilme, koruma ve sürdürülebilirliğini sağlamada bilgiyi işleyebilme
Yetkinlikler
Grup içinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
Girişimcilik, yenilikçilik konularının ve çağın sorunları nın farkında olma ve bu bilgileri çalışmalarında kullanabilme
Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme .
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
Çağın gerektirdiği gelişmiş bilgisayar ve program donanımlarını kullanabilme
Gelişmeleri, yasa ve yönetmelikleri takip etme
Bağımsız veya grup içinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanırken topluma ve şahsa ait sınırlılıkları bilme
Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme
Özgüveni olan, sosyal ilişkileri kuvvetli, bilgisini kullanıcıya, işverene veya çalışma arkadaşlarına aktarabilme
Doğal veya kültürel peyzajların yapısal veya bitkisel öğelerini tanır
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilir
Aldığı bilgileri, Peyzajda uygulama öncesi, sırası ve sonrası sürecini bilerek kullanır, yerinde kararlar alarak ve aldığı kararları ve süreci işverene, kullanıcıya veya çalışma arkadaşlarına anlatabilir
Sorunlar karşısında çözüm getirebilme
Peyzaj Uygulama bilgi ve becerisine sahip olur
Mesleki teknolojik programları kullanabilme ve gelişimlere uyum sağlama
1. Ekolojik sistemi ve peyzaj değerlerini tanımak
2. Peyzajı oluşturan elemanların detaylarını bilmek
3. Temel bilgisayar ve mesleki bilgisayar teknolojilerini kullanabilmek
4. Ofis ve şantiye koşullarında insiyatif kullanabilme ve grup içi çalışma becerilerine sahip olmak
5. Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilmek .
6. İnsan ve toplumsal yapının ihtiyaçlarını ve yaşam kalite kriterlerini bilmek ve dikkate almak
7. Bilgiyi mesleki uygulama sürecinde ve yerinde kullanabilme
8. Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme
9. Mesleki bilgisayar teknolojilerindeki gelişmelere uyum sağlayabilme
10. Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
11. Proje uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında çözüm getirebilme, uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme
12. Projeye ait detayları çalışma arkadaşlarına veya işverene aktarabilme
13. Peyzaja ait değerleri görebilme, koruma ve sürdürülebilirliğini sağlamada bilgiyi işleyebilme
14. Grup içinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
15. Girişimcilik, yenilikçilik konularının ve çağın sorunları nın farkında olma ve bu bilgileri çalışmalarında kullanabilme
16. Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme .
17. Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
18. Çağın gerektirdiği gelişmiş bilgisayar ve program donanımlarını kullanabilme
19. Gelişmeleri, yasa ve yönetmelikleri takip etme
20. Bağımsız veya grup içinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
21. Bilgiyi mesleki uygulamada kullanırken topluma ve şahsa ait sınırlılıkları bilme
22. Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme
23. Özgüveni olan, sosyal ilişkileri kuvvetli, bilgisini kullanıcıya, işverene veya çalışma arkadaşlarına aktarabilme
24. Doğal veya kültürel peyzajların yapısal veya bitkisel öğelerini tanır
25. Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilir
26. Aldığı bilgileri, Peyzajda uygulama öncesi, sırası ve sonrası sürecini bilerek kullanır, yerinde kararlar alarak ve aldığı kararları ve süreci işverene, kullanıcıya veya çalışma arkadaşlarına anlatabilir
27. Sorunlar karşısında çözüm getirebilme
28. Peyzaj Uygulama bilgi ve becerisine sahip olur
29. Mesleki teknolojik programları kullanabilme ve gelişimlere uyum sağlama
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Ekolojik sistemi ve peyzaj değerlerini tanımak | ||||||||||||||||
Peyzajı oluşturan elemanların detaylarını bilmek | ||||||||||||||||
Temel bilgisayar ve mesleki bilgisayar teknolojilerini kullanabilmek | ||||||||||||||||
Ofis ve şantiye koşullarında insiyatif kullanabilme ve grup içi çalışma becerilerine sahip olmak | ||||||||||||||||
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilmek . | ||||||||||||||||
İnsan ve toplumsal yapının ihtiyaçlarını ve yaşam kalite kriterlerini bilmek ve dikkate almak | ||||||||||||||||
Bilgiyi mesleki uygulama sürecinde ve yerinde kullanabilme | ||||||||||||||||
Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme | ||||||||||||||||
Mesleki bilgisayar teknolojilerindeki gelişmelere uyum sağlayabilme | ||||||||||||||||
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme | ||||||||||||||||
Proje uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında çözüm getirebilme, uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme | ||||||||||||||||
Projeye ait detayları çalışma arkadaşlarına veya işverene aktarabilme | ||||||||||||||||
Peyzaja ait değerleri görebilme, koruma ve sürdürülebilirliğini sağlamada bilgiyi işleyebilme | ||||||||||||||||
Grup içinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme | ||||||||||||||||
Girişimcilik, yenilikçilik konularının ve çağın sorunları nın farkında olma ve bu bilgileri çalışmalarında kullanabilme | ||||||||||||||||
Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme . | ||||||||||||||||
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme | ||||||||||||||||
Çağın gerektirdiği gelişmiş bilgisayar ve program donanımlarını kullanabilme | ||||||||||||||||
Gelişmeleri, yasa ve yönetmelikleri takip etme | ||||||||||||||||
Bağımsız veya grup içinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme | ||||||||||||||||
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanırken topluma ve şahsa ait sınırlılıkları bilme | ||||||||||||||||
Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme | ||||||||||||||||
Özgüveni olan, sosyal ilişkileri kuvvetli, bilgisini kullanıcıya, işverene veya çalışma arkadaşlarına aktarabilme | ||||||||||||||||
Doğal veya kültürel peyzajların yapısal veya bitkisel öğelerini tanır | ||||||||||||||||
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilir | ||||||||||||||||
Aldığı bilgileri, Peyzajda uygulama öncesi, sırası ve sonrası sürecini bilerek kullanır, yerinde kararlar alarak ve aldığı kararları ve süreci işverene, kullanıcıya veya çalışma arkadaşlarına anlatabilir | ||||||||||||||||
Sorunlar karşısında çözüm getirebilme | ||||||||||||||||
Peyzaj Uygulama bilgi ve becerisine sahip olur | ||||||||||||||||
Mesleki teknolojik programları kullanabilme ve gelişimlere uyum sağlama |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PSB3310119 | Bitki Tanıma I | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3310319 | Çizim Tekniği | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 5.00 |
PSB3310519 | Toprak, Su Ve Gübreleme | Zorunlu | 3 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3310719 | Botanik | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3310919 | Peyzaj Ve Süs Bitkilerine Giriş | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3311119 | Fidanlık Tesis Ve Yönetimi | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
PSB3311319 | Peyzaj Ekolojisi | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3311519 | Temel Matematik | Zorunlu | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PSB3310219 | Bitki Tanıma II | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3310419 | Süs Bitkileri Üretim Teknikleri | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3310619 | Peyzajda Bilgisayar Uygulamaları | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
843002082012 | Peyzaj Uygulama Tekniği | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3310819 | Park Bahçe Bakımı Ve Onarımı | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3311019 | Malzeme Bilgisi | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
PSB3311219 | Peyzaj Çizim Tekniği | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3311419 | İç Mekan Bitkileri Ve Tasarımı | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BTB3320119 | İngilizce | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 4.00 |
PSB3320119 | Ölçme Bilgisi | Zorunlu | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
PSB3320319 | Proje Hazırlama Teknikleri | Zorunlu | 3 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3329719 | Mesleki Seçmeli Dersler | Seçmeli | 2 | 1 | 0 | 16.00 |
BTB3329919 | Okul Seçmeli Dersler | Seçmeli | 1 | 1 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BTB33+001 | İşyeri Uygulaması | Zorunlu | 0 | 20 | 0 | 10.00 |
BTB33+002 | İşyeri Eğitimi | Zorunlu | 6 | 2 | 0 | 8.00 |
BTB33+003 | Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 4.00 |
BTB33+004 | Türk Dili | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 4.00 |
BTB33+005 | Staj | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | Seçmeli Grubu | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PSB3320419 | Bitki Tanıma III | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3320519 | Peyzaj Konstrüksiyonu | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3320619 | Proje Ve İhale Dosyası Hazırlama Teknikleri | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3320719 | Mesleki Matematik | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3320819 | Tarihi Bahçelerde Röleve ve Restorasyon | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3320919 | Mesleki İngilizce | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3321019 | Kesme Çiçek Yetiştiriciliği | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3321119 | Peyzaj Alanlarında Sulama Teknikleri | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3321219 | Çimlendirme ve Bakım Teknikleri | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3321319 | Süs Bitkileri Hastalık ve Zararları | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3321419 | Çizim ve Grafik Anlatım Teknikleri | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
PSB3321519 | Çevre Hukuku | Seçmeli | 3 | Mesleki Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
BTB3320219 | Meslek Etiği | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3320319 | Çevre Koruma | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3320419 | ilk Yardım | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3320519 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3320619 | Kalite Güvence ve Standartları | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3320719 | Bilişim Hukuku | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3320819 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3320919 | İletişim | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3321019 | Bilgi Güvenliği | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3321119 | Ayrık Matematik | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3321219 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3321319 | Proje Yönetimi | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3321619 | Endüstri 4.0 | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3321719 | Üretim Planlama | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3321819 | Güzel Yazma ve Konuşma | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3321919 | Etkili İletişim ve Beden Dili | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3322019 | Fotoğrafçılık | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3322119 | Renk Bilgisi | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3322219 | Moda | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
BTB3322319 | İçerik Yönetim Sistemleri | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 1 | 1 | 0 | 2.00 |
REKT001 | Girişimcilik | Seçmeli | 3 | Okul Seçmeli Dersler | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|