2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi (AİBÜ) Bolu Meslek Yüksekokulu bünyesinde önlisans Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı açılmıştır. 19.03.2015 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu toplantısında 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'uyla AİBÜ Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesine, YÖK Genel Kurulunun 22.07.2016 tarihli kararıyla ismi onaylanan Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesine alınmıştır. Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü altında Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı olarak 1 öğretim üyesi ve 1 öğretim görevlisi eğitimine devam etmektedir.
Programı başarıyla tamamlamış ve önlisans diplomasına sahip bireylere “Tıbbi Görüntüleme Teknikeri” unvanı almaktadırlar.
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programına ortaöğretim eğitimini tamamlamış ve yasal mevzuatta Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yapmış olduğu üniversite sınavından alanında yeterli puanı almış olmak.
Merkezi yada Sınavla Yatay geçiş ile başvuran öğrencilerin daha önceki programlarından aldığı ve başarılı olduğu dersler, programa uygunluğu değerlendirilerek kurulların (bölüm ve yönetim kurulu) uygun görmesi halinde kabul edilir ve öğrenci kurulun uygun gördüğü sınıftan başlayarak eğitimine devam edebilir.
Mevcut programdaki zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlayarak 4.00 üzerinden en az 1.00 ağırlıklı not ortalaması ve toplam 120 AKTS ile mezun olabilirler.
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı'nın amacı, sağlık sektöründeki kamu kurum ve özel kuruluşlarda tercih edilen saygın, insana, topluma ve etik ilkelere duyarlı, mesleki alanında yetkin bilgi seviyesine ulaşmış nitelikli, mesleki bilgi ve beceriye sahip olabilen öğrenciler yetiştirmektir. Uygulamalı derslerde ve zorunlu stajlarında, öğrenciler teorik bilgi ve becerilerini geliştirmek için AİBÜ Üniversite hastanesi, Köroğlu Devlet Hastanesi Radyoloji Anabilim Dallarında ve Diş Hekimliği Fakültesi Röntgen Bölümlerinde sorumlu öğretim elemanlarının denetiminde eğitim verilmektedir. Programın eğitim süresi dört Yarıyıl (Staj süresi dâhildir.) İkinci yada dördüncü yarıyılın sonunda 30 iş günü staj yapılır.
Sağlık Bakanlığı’na bağlı kamu ve özel yataklı/yataksız tedavi kurumlarının Radyoloji üniteleri ve Tıbbi Görüntüleme Merkezleridir. Hastalığın teşhisi için istenmiş olan direkt filmler, Bilgisayarlı Tomografi, Magnetik Rezonans, Mamografi, Ultrasonografi gibi birimlerinde veya ışın tedavisi gören hastaların cihazlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında ve Nükleer Tıp bölümünün çeşitli ünitelerinde hizmet verirler. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) göre Sağlık Teknikeri olarak atanabilmektedirler.
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı öğrencileri Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile “Hemşirelik” ve “Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri” lisans programlarına geçiş yapabilirler.
Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan ‘Ders Öğretim Planında' tanımlanmıştır. Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak Abant İzzet Baysal Üniversitesi "Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" nin ilgili maddeleri uygulanır.
Önlisans diploması almaya hak kazanmak için, mevcut programdaki bütün derslerden DD veya üzerinde bir not alması ve stajını başarıyla tamamlamış olması gerekir.
0
A.İ.B.Ü Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Gölköy Yerleşkesi/BOLU Tel: 0374 254 10 00 / 4739 Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Fırat KARABOĞA, AKTS/DS Koordinatörü
Yüksekokulumuzda 5 adet derslik ve 1 adet uygulama laboratuvarımız mevcuttur. Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı Uygulama Derslerini AİBÜ Tıp Fakültesi Radyoloji Anabilim dalında almaktadırlar.
Bilgi
Alanıyla ilgili güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla destekli temel düzeydeki teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fiziksel(çalışma) prensipleri ile ilgili temel bilgi birikimiyle sağlık kurumlarında mevcut radyoloji ve nükleer tıp ünitelerindeki ilgili cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız olarak veya işbirliği içerisinde yapabilir.
Anatomik yapıları ayırt edebilir, insan fizyolojisi ve tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkiklerle ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahip olur.
Radyoterapide alanıyla ilgili gerekli bilgiye sahip olur.
Beceri
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
Alanıyla ilgili kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilir veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
Hasta veya yaralılara ilk yardım uygulayabilir.
Yetkinlikler
Alanıyla ilgili konularda temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmesi zor olan problemleri çözmek için ekip işbirliğiyle kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranabilir ve gerekli durumlarda bireysel sorumluluk üstlenebilir.
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının ilan edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilir.
Hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurabilir.
Sağlık sistemi içerisinde mevcut kurum ve kuruluşları bilir; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket edebilir.
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma bilgisine sahip, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan koruyabilir.
Alanıyla ilgili bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir.
1. Alanıyla ilgili güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla destekli temel düzeydeki teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
2. Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fiziksel(çalışma) prensipleri ile ilgili temel bilgi birikimiyle sağlık kurumlarında mevcut radyoloji ve nükleer tıp ünitelerindeki ilgili cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız olarak veya işbirliği içerisinde yapabilir.
3. Anatomik yapıları ayırt edebilir, insan fizyolojisi ve tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkiklerle ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahip olur.
4. Radyoterapide alanıyla ilgili gerekli bilgiye sahip olur.
5. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
6. Alanıyla ilgili kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilir veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
7. Hasta veya yaralılara ilk yardım uygulayabilir.
8. Alanıyla ilgili konularda temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
9. Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmesi zor olan problemleri çözmek için ekip işbirliğiyle kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranabilir ve gerekli durumlarda bireysel sorumluluk üstlenebilir.
10. Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının ilan edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilir.
11. Hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurabilir.
12. Sağlık sistemi içerisinde mevcut kurum ve kuruluşları bilir; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket edebilir.
13. Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma bilgisine sahip, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan koruyabilir.
14. Alanıyla ilgili bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Alanıyla ilgili güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla destekli temel düzeydeki teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. | ||||||||||||||||
Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fiziksel(çalışma) prensipleri ile ilgili temel bilgi birikimiyle sağlık kurumlarında mevcut radyoloji ve nükleer tıp ünitelerindeki ilgili cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız olarak veya işbirliği içerisinde yapabilir. | ||||||||||||||||
Anatomik yapıları ayırt edebilir, insan fizyolojisi ve tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkiklerle ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||||
Radyoterapide alanıyla ilgili gerekli bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||||||||||||
Alanıyla ilgili kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilir veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahip olur. | ||||||||||||||||
Hasta veya yaralılara ilk yardım uygulayabilir. | ||||||||||||||||
Alanıyla ilgili konularda temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | ||||||||||||||||
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmesi zor olan problemleri çözmek için ekip işbirliğiyle kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranabilir ve gerekli durumlarda bireysel sorumluluk üstlenebilir. | ||||||||||||||||
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının ilan edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilir. | ||||||||||||||||
Hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurabilir. | ||||||||||||||||
Sağlık sistemi içerisinde mevcut kurum ve kuruluşları bilir; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket edebilir. | ||||||||||||||||
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma bilgisine sahip, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan koruyabilir. | ||||||||||||||||
Alanıyla ilgili bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
3001001012014 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
3001001032014 | Türk Dili I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
3001001052014 | İngilizce I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
STGT0108 | Fizyoloji | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
STGT0109 | Anatomi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
STGT0113 | Tıbbi ve Radyolojik Terminoloji | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
STGT0121 | Radyasyon Güvenliği ve Radyasyondan Korunma | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
STGT0123 | Tıbbi Görüntüleme Fiziği | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3.00 |
STGT0125 | Sağlık Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
STGT0127 | Radyolojik Anatomi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
3001001022014 | Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
3001001042014 | Türk Dili II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
3001001062014 | İngilizce II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
STGT0122 | Tıbbi Görüntüleme I | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 7.00 |
STGT0124 | Nükleer Tıp | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
STGT0126 | İlk Yardım | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 4.00 |
3001001992014 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
STGT0219 | Tıbbi Görüntüleme II | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 7.00 |
STGT0221 | Radyoterapi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
STGT0223 | Temel Sağlık | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
STGT0209 | Staj I | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 4.00 |
3001001982014 | Seçmeli II | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 12.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
STGT0222 | Tıbbi Görüntüleme III | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 7.00 |
STGT0224 | Sağlık Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
STGT0226 | Enfeksiyon Hastalıkları | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
STGT0212 | Staj II | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 4.00 |
3001002992014 | Seçmeli III | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 12.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|