Çocuk Gelişimi programı Ağustos 2015 tarihinde açılmış olup, 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında öğrenci alarak eğitime başlamıştır.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Çocuk Gelişimi alanında Ön Lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.
Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Sınavdan ilgili alanından yeterli puan almak şartı
Programa kayıt yaptıran öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarında başarmış oldukları derslerden ilgili yönetmeliğin şartlarını taşımaları durumunda muaf tutulabilirler.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÇOCUK GELİŞİMİ alanında ön lisans diploması verilir.”
Programın amacı, 0–18 yaş normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişimini destekleyici eğitim programı ile bu alanda çocuğa, aileye ve topluma hizmet sunan tüm birimlere Ön lisans düzeyinde bireyler yetiştirmektir.
Çocuk gelişimi önlisans programından mezun olanlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında ve ana sınıflarında kadrosuz usta öğretici olarak görev alabilmenin yanı sıra; resmi ve özel kurumlara bağlı kreş, yuva, anaokulu ve çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında yardımcı öğretmen olarak da çalışabilmektedir. Ayrıca çocuk kliniklerinde, özel eğitim alanında ve rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar Dikey Geçiş Sınavı’ndan yeterli puana sahip olmaları koşuluyla üniversitelerin “Okul Öncesi Öğretmenliği” ve "Çocuk Gelişimi" lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler. Detaylı bilgi için "Önlisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar eğer yarıyıl not ortalaması en az 2 ve üzerinde ise DC aldıkları dersten de başarılı sayılırlar.
Çocuk Gelişimi Önlisans Programında 120 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan, Genel Not Ortalaması en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler.
0
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Gölköy BOLU Telefon : +90 374 254 10 00 / 4702 / 4705 Fax : +90 374 253 52 59 E-Mail : shmyo@ibu.edu.tr
Bölümümüz Merkez Gölköy Kampüsünde Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu binasında yer almaktadır. Yeteri kadar derslik ve 70 kişi kapasiteli atölye imkanı mevcuttur.
Bilgi
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir, bilgilerini bilimsel araştırmalar ve yeni kaynaklar doğrultusunda yeniler ve kendini geliştirmeye açıktır.
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Beceri
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir.
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
Yetkinlikler
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir, bilgilerini bilimsel araştırmalar ve yeni kaynaklar doğrultusunda yeniler ve kendini geliştirmeye açıktır.
3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4. Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
5. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
6. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
7. Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir.
8. Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
10. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15. İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||||||||||||
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir, bilgilerini bilimsel araştırmalar ve yeni kaynaklar doğrultusunda yeniler ve kendini geliştirmeye açıktır. | ||||||||||||||||
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||||
Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | ||||||||||||||||
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||
Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir. | ||||||||||||||||
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||||||||||||
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | ||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||||||||||||
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||||||||||||
Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||||||||||||
İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
3003001012017 | Türk Dili I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
3003001032017 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
3003001052017 | Yabancı Dil I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
SCOG0107 | Çocuk Gelişimi I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
SCOG0109 | Çocukta Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 4.00 |
SCOG0111 | Özel Eğitim I | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 5.00 |
SCOG0113 | Anne Çocuk Beslenmesi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
3003001992017 | Seçmeli I | Seçmeli | 0 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
3003001022017 | Türk Dili II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
3003001042017 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
3003001062017 | Yabancı Dil II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
SCOG0108 | Özel Eğitim II | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 5.00 |
SCOG0110 | Çocuk Gelişimi II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 5.00 |
SCOG0112 | Eğitimde Materyal Geliştirme | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 4.00 |
SCOG0114 | Okul Öncesi Eğitim Programı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
3003001982017 | Seçmeli II | Seçmeli | 0 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SCOG0201 | Çocuk ve Müzik | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
SCOG0203 | Çocuk Edebiyatı | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
SCOG0205 | Çocuk ve Drama | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0207 | Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0209 | Mesleki Uygulama I | Zorunlu | 0 | 6 | 0 | 6.00 |
SCOG0211 | Çocuklukta Sanat ve Sanat Eğitimi | Zorunlu | 1 | 1 | 0 | 3.00 |
3003002992017 | Seçmeli III | Seçmeli | 0 | 0 | 0 | 9.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SCOG0202 | Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0204 | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0206 | Mesleki Uygulama II | Zorunlu | 0 | 6 | 0 | 6.00 |
SCOG0208 | Aile Eğitimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0210 | Çocuk ve Oyun | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
SCOG0212 | Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
3003002982017 | Seçmeli IV | Seçmeli | 0 | 0 | 0 | 9.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | Seçmeli Grubu | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SCOG0213 | Genel Biyoloji | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0214 | Sosyolojiye Giriş | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0215 | İletişim | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0216 | Felsefeye Giriş | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0217 | Anatomi | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0218 | Beden Eğitimi I | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0219 | Beden Eğitimi II | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0220 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0221 | Aile Sosyolojisi | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0227 | Yabancılara Türkçe' nin Öğretimi | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0230 | Duyu Eğitimi | Seçmeli | 1 | Seçmeli I | 1 | 1 | 0 | 3.00 |
SCOG0213 | Genel Biyoloji | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0214 | Sosyolojiye Giriş | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0215 | İletişim | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0216 | Felsefeye Giriş | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0217 | Anatomi | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0218 | Beden Eğitimi I | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0219 | Beden Eğitimi II | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0220 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0221 | Aile Sosyolojisi | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0227 | Yabancılara Türkçe' nin Öğretimi | Seçmeli | 2 | Seçmeli II | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0213 | Genel Biyoloji | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0214 | Sosyolojiye Giriş | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0215 | İletişim | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0216 | Felsefeye Giriş | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0217 | Anatomi | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0218 | Beden Eğitimi I | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0219 | Beden Eğitimi II | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0220 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0221 | Aile Sosyolojisi | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0222 | Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 1 | 0 | 3.00 |
SCOG0227 | Yabancılara Türkçe' nin Öğretimi | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0228 | Kaynaştırma Eğitimi | Seçmeli | 3 | Seçmeli III | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0213 | Genel Biyoloji | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0214 | Sosyolojiye Giriş | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0215 | İletişim | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0216 | Felsefeye Giriş | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0217 | Anatomi | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0218 | Beden Eğitimi I | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0219 | Beden Eğitimi II | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
SCOG0220 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0221 | Aile Sosyolojisi | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0227 | Yabancılara Türkçe' nin Öğretimi | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
SCOG0232 | Sosyal Sorumluluk Projesi | Seçmeli | 4 | Seçmeli IV | 1 | 1 | 0 | 3.00 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|