Sosyal Hizmetler Programı 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında öğrenci alarak eğitime başlamıştır.
Ön lisans derecesi
Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Giriş Sınavının ilgili alanından yeterli puan almak
Programa kayıt yaptıran öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarında başarmış oldukları derslerden muaf tutulabilirler.
Sosyal Hizmet alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve programa kayıtlı her öğrenci birinci yılın sonunda mesleki alanla ilgili kurumlarda toplam 30 işgünü staj yapmak zorundadır.
Sosyal Hizmetler Programının amacı; ülkemizde yürütülen sosyal hizmet uygulamalarında, profesyonel meslek elemanlarının iş yükünü hafifletmek ve mesleki çalışmalarını etkin ve verimli sürdürebilmeleri için “yardımcı/ara eleman” ihtiyacının karşılanmasıdır.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Çocuk Yuvaları, Çocuk Evleri, Kız ve Erkek yetiştirme Yurtları, Aile Danışma Merkezleri, , Yaşlı Huzurevleri, Özürlü Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri, Özel Eğitim Kurum ve Kuruluşları, Sağlık Bakanlığı, Üniversite, Kamu Hastaneleri ve Özel Hastaneler, Toplum Sağlığı Merkezleri, Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, Yerel Yönetimler, Sendikalar, Sivil Toplum Kuruluşları
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Sosyoloji ve Sosyal Hizmet lisans programlarına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile başvurabilir.
Öğrencilere bir dönemde bir ara sınav (vize) ve bir dönem sonu sınavı (final) yapılmaktadır. Değerlendirme vizenin %30'ı, finalin %70'ı alınarak yapılmaktadır. Sınavlar ve ölçme, değerlendirme işlemleri ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ, ÖNLİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ, Sınavlar ve Değerlendirme, Madde 14 — (Değişik:RG-24/12/2012-28507); Ara Sınav Programları ve Ara Sınavlar - Madde 15; Yarıyıl Sonu Sınavları ve Ders Başarı Notu- Madde 16 — (Değişik:RG-6/6/2016-29734) ; Mazeret Sınavları- Madde 17 — (Değişik:RG-6/6/2016-29734) ; Notlardaki Maddi Hata- Madde 18; Sınav Sonuçlarına İtiraz- Madde 19; Notlar ve Dereceleri-Madde 20 —(Değişik: RG 19/9/2003-25234); Son dönemde başarısız öğrenciler-Madde 21; Mezuniyet Derecesi ve Diploma- Madde 22 hükümleri geçerlidir.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ (Mezuniyet Derecesi ve Diploma-Madde 22) ’ ne göre; bir öğrencinin önlisans diploması almaya hak kazanabilmesi için, sorumlu olduğu programdaki bütün derslerden (120 AKTS) DD veya üzerinde bir not alması ve stajını başarıyla tamamlamış olması gerekir.
0
Program Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Macit DEMİRER, AKTS/DS Koordinatörü: Öğr. Gör. Tuğçe ÜNER Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Seben İzzet Baysal Myo, Tel: 0374 411 2627
Projeksiyonlu sınıflar, bilgisayar laboratuvarır,konferans salonu, program kapsamında geziler
Bilgi
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilmek
Sosyal hizmetin amacı, her insanın potansiyelini tam olarak geliştirmesini ve ve dezavantajlı grupların problemleri ile başedebilme becerilerini kazandırmaktır. Sosyal hizmet mesleği, sorun çözmeye ve değişime odaklanmıştır.
Beceri
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirebilme.
İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi
Yetkinlikler
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilme ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma.
Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri için planlı müdahale sürecini başlatma.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
1. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilmek
2. Sosyal hizmetin amacı, her insanın potansiyelini tam olarak geliştirmesini ve ve dezavantajlı grupların problemleri ile başedebilme becerilerini kazandırmaktır. Sosyal hizmet mesleği, sorun çözmeye ve değişime odaklanmıştır.
3. Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4. Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirebilme.
5. İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi
6. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7. Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9. Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
11. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilme ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma.
12. Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri için planlı müdahale sürecini başlatma.
13. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
14. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilmek | ||||||||||||||||
Sosyal hizmetin amacı, her insanın potansiyelini tam olarak geliştirmesini ve ve dezavantajlı grupların problemleri ile başedebilme becerilerini kazandırmaktır. Sosyal hizmet mesleği, sorun çözmeye ve değişime odaklanmıştır. | ||||||||||||||||
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır. | 1 | 1 | ||||||||||||||
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilme ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri için planlı müdahale sürecini başlatma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
2903001012016 | Türk Dili I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2903001032016 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2903001052016 | Yabancı Dil I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
SSH0107 | Hukuka Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0109 | Psikolojiye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
SSH0111 | Sosyal Psikoloji I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0113 | Sosyal Hizmete Giriş | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 4.00 |
SSH0115 | Sosyolojiye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
SSH0117 | Sosyal Hizmet Ortamlarında İnceleme | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
2903001992016 | Seçmeli I | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
2903001022016 | Türk Dili II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2903001042016 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
2903001062016 | Yabancı Dil II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
SSH0108 | Türkiyenin Toplumsal Yapısı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
SSH0110 | Sosyal Sorunlar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
SSH0112 | Sosyal Psikoloji II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0114 | Resmi Yazışma ve Sunum Becerileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0116 | Sosyal Hizmette Koruma ve Bakım Modelleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0118 | Kişilerarası İlişkiler | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
2903001982016 | Seçmeli II | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3.00 |
Toplam: | 29 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SSH0201 | İnsan Davranışları ve Sosyal Çevre I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0203 | Sosyal Hizmet Müdahele ve Yaklaşımları | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 4.00 |
SSH0205 | İnsan Hakları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0207 | Çocuk ve Ergende Duygusal ve Davranışsal Sorunlar | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
SSH0209 | Staj I | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 4.00 |
2903002992016 | Seçmeli III | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 12.00 |
Toplam: | 28 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SSH0202 | İnsan Davranışları ve Sosyal Çevre II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0204 | Sosyal Hizmet Mevzuatı | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
SSH0206 | Sosyal Hizmet Yönetimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 4.00 |
SSH0208 | Mesleki Sorumluluk ve Etik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0210 | Sosyal Hizmet Tarihçesi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
SSH0212 | Görüşme İlke ve Teknikleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.00 |
SSH0214 | Staj II | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 4.00 |
2903002982016 | Seçmeli IV | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 12.00 |
Toplam: | 33 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|