Gıda Mühendisliği Anabilim dalı 2008 yılında yüksek lisans öğrencisi kabulüne başlamıştır. Anabilim dalı Yüksek Lisans dersleri seçmeli olmakla birlikte her öğrencinin zorunlu olarak Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği dersini alması gerekmektedir. Anabilim dalında süt teknolojisi, et teknolojisi, mikrobiyoloji, biyoteknoloji, gıda kimyası, meyve-sebze teknolojisi, hububat teknolojisi, gıda reolojisi, gıda teknolojisinde temel işlemler konularında yüksek lisans çalışmaları yapılmaktadır. Bölümde 13 öğretim üyesi, 2 araştırma görevlisi doktor, 4 araştırma görevlisi, 1 uzman doktor ve 1 uzman bulunmaktadır. Anabilim dalımızın temel hedefi; temel bilim ve temel mühendislik ile gıda mühendisliği konusunda ileri seviyede bilgi ile donanımlı, gıda mühendisliği yüksek lisans eğitiminden elde ettiği bilgi ve becerileri profesyonel meslek yaşamında etkili kullanabilen ve bunları geliştirebilen, çalıştığı konu ile ilgili yenilikleri ve literatürü takip eden, araştırma ve geliştirmeye odaklı, meslek etiğine saygılı, gıda yüksek mühendisi istihdam eden tüm özel ve kamu kurumlarında öncelikle tercih edilen mezunlar yetiştirmektir.
Öğrenciler, yüksek lisans öğretiminde gıda mühendisliği anabilim dalı ve gıda mühendisliği anabilim dalı ile uyumlu diğer anabilim/bilim dallarından her dönemde alınacak en az 30 AKTS öğrenim sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri (seminer, araştırmaya dayalı tez çalışması sunumu vb.) sağlandığında Gıda Mühendisliği alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Gıda Mühendisliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler üniversitenin yasal mevzuatı çerçevesinde belirlenen süreçleri tamamlamak (ALES belgesi sunmak, yabancı dil yeterliliğini kanıtlamak vb.) / yazılı ve sözlü sınavları başarmış olmak zorundadır. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Gıda Mühendisliği Anabilim Dalı dışından gelen Yüksek Lisans öğrencileri için Anabilim Dalı Kurul kararı ile belirlenen bir bilimsel hazırlık programı uygulanır. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. Yüksek Lisans öğrencilerimiz Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışında (ERASMUS programı) ve yurtiçinde (FARABİ programı) Yüksek Lisans öğrenimlerinin bir bölümünü gerçekleştirebilirler.
Anabilim dalımızda yalnızca formal eğitim geçmişi olan öğrenciler kabul edilmektedir. Yatay geçiş ile anabilim dalımıza gelen öğrencilerin daha önceki formal eğitimleri sırasında almış oldukları dersler ve yürütmüş oldukları diğer çalışmaların yeterliliğine karar verme konusunda anabilim dalı kurulu yetkilidir.
Öğrenci kabul ve kayıt koşullarını sağlamak zorundadır.
Anabilim dalımızda derslerin tamamı seçmeli olmakla birlikte her öğrencinin zorunlu olarak Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği dersini alması gerekmektedir. Öğrenciler ders seçimlerinde özgür olmakla birlikte tez çalışması yapmayı planladıkları konuyla yakın ilişkili dersleri seçmeleri konusunda danışmanlık hizmeti almaktadırlar. Program dersleri her iki dönemde de açılabilmektedir. Bir dersin açılabilmesi için öğrenci sayısına yönelik alt sınır bulunmamaktadır. Gerekli koşullarda öğrenciler ikinci danışman atamasını talep edebilirler.
Yüksek lisans programımızdan mezun olan öğrenciler gıda sanayinin AR-GE, üretim, kalite güvence, pazarlama, ithalat ve ihracat alanları ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nda yüksek mühendis ve yönetici veya üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Gıda Mühendisliği bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora programlarına başvuruda bulunabilir.
Gıda mühendisliği yüksek lisans programından mezun olan bir öğrenci herhangi bir gıda mühendisliği alanında doğrudan doktora programına başvurabilir. Gıda mühendisliği alanı dışında kalan programların doktora programlarına ise ilgili bölümlerin varsa ön koşullarını (hazırlık programına dahil olmak vb.) yerine getirdikten sonra kayıt yaptırabilirler.
Yüksek lisans programında her bir ders için en az birer ara sınav ve final sınavı yapılması zorunluluktur. Bunun dışında dersi yürüten öğretim elemanı gerekli görürse ara sınav sayısını artırabilir ve/veya ödev, quiz, sunum vb. akademik faaliyetleri de değerlendirme kriteri olarak uygulayabilir.
Yüksek Lisans derecesinin alınabilmesi için kayıt yaptırılan tüm derslerin yönetmeliğin öngördüğü koşulların yerine getirilerek başarılmış olması şarttır. Ayrıca, verilmesi zorunlu seminerlerin sunumunun yapılması ve başarılı olduklarının ispatlanması, bilimsel bir araştırmaya dayalı özgün tezlerinin sözlü olarak savunulması, savunmanın bilimsel kurulca kabul edilmesi ve tezlerin basılı formlarının Fen Bilimleri Enstitüsü’ne zamanında teslim edilmesi zorunludur.
0
Anabilim Dalı Başkanı V.: Doç. Dr. Seda Karasu Yalçın Tel: (374) 254 10 00/4833
Bölümümüzde 11 adet araştırma ve uygulama laboratuvarı bulunmaktadır. Bu laboratuvarlar mikrobiyoloji/biyoteknoloji, et teknolojisi, süt teknolojisi, hububat teknolojisi, yağ teknolojisi, meyve-sebze işleme teknolojisi alanlarında altyapıya sahiptir. Bölümümüzde ayrıca lisansüstü araştırmalarının gerçekleştirildiği, pilot peynir yapım ünitesi, tereyağı makinesi, dondurma makinesi ile sucuk, salam gibi et ürünlerinin işlenmesinde ve diğer bazı gıda üretimlerinde kullanılan çeşitli ekipmanların yer aldığı bir araştırma geliştirme (ARGE) laboratuvarı yer almaktadır.
Bilgi
Gıda bilimi ile ilgili alanlarda sahip olduğu temel bilgileri ileri düzeye taşımak
Gıda teknolojisi ile ilgili alanlarda sahip olduğu temel bilgileri ileri düzeye taşımak
Gıda sanayi ile gıda mühendisliği bölümleri arasındaki işbirliğini geliştirerek, sanayi-üniversite gelişimini sağlayabilecek ve bu gelişimi literatüre yansıtabilecek kişiler yetiştirmek
Akademik seviyede bilimsel araştırmaları takip edebilecek, dünya standartlarında bir akademik seviye yakalayabilecek ve bunları sektörle paylaşabilecek mühendisler yetiştirmek
Akademik seviyede bilimsel araştırmaları takip edebilecek ve bunları sektörle paylaşabilecek yüksek mühendisler yetiştirmek
Gıda alanında faaliyet gösteren işletmelerin AR-GE bölümlerinde çalışabilecek ve/veya bu bölümleri yöneteblecek mühendisler yetiştirmek
Kendi kendine öğrenebilmei sorun tespit edebilme ve sorun çözümüne yönelik eyleme geçebilme becerisine ve özgüvenine sahip mühendisler yetiştirmek
Beceri
Gıda Mühendisliği alanındaki bir sorun veya öngörülemeyen karmaşık bir durum için stratejik çözümler üretebilmek
Gıda biliminde ortaya atılan fikirlerin ve meydana gelen gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, gıda ve ilgili alanlar üzerine ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarma becerisi kazandırmak
Yetkinlikler
Kendi kendine öğrenebilme, sorun tespit edebilme ve sorun çözümüne yönelik çalışabilme becerisine ve özgüvenine sahip mühendisler yetiştirmek
Gıda mühendisliği alanının gelişmesine ileri düzeyde araştırmalar yaparak pratik ve/veya kuramsal düzeyde katkıda bulunabilecek kişiler yetiştirmek
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliliğe sahip olmak
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimleme becerisi kazanmak
Gıda alanında faaliyet gösteren işletmelerin AR-GE bölümlerinde çalışabilecek ve/veya bu bölümleri yönetebilecek yüksek mühendisler yetiştirmek
Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek
Sahip olduğu temel mühendislik bilgilerini ileri düzeye taşıyarak gıda işlemede uygulayabilmek
1. Gıda bilimi ile ilgili alanlarda sahip olduğu temel bilgileri ileri düzeye taşımak
2. Gıda teknolojisi ile ilgili alanlarda sahip olduğu temel bilgileri ileri düzeye taşımak
3. Gıda Mühendisliği alanındaki bir sorun veya öngörülemeyen karmaşık bir durum için stratejik çözümler üretebilmek
4. Gıda biliminde ortaya atılan fikirlerin ve meydana gelen gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek
5. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, gıda ve ilgili alanlar üzerine ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarma becerisi kazandırmak
6. Kendi kendine öğrenebilme, sorun tespit edebilme ve sorun çözümüne yönelik çalışabilme becerisine ve özgüvenine sahip mühendisler yetiştirmek
7. Gıda mühendisliği alanının gelişmesine ileri düzeyde araştırmalar yaparak pratik ve/veya kuramsal düzeyde katkıda bulunabilecek kişiler yetiştirmek
8. Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliliğe sahip olmak
9. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimleme becerisi kazanmak
10. Gıda alanında faaliyet gösteren işletmelerin AR-GE bölümlerinde çalışabilecek ve/veya bu bölümleri yönetebilecek yüksek mühendisler yetiştirmek
11. Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek
12. Sahip olduğu temel mühendislik bilgilerini ileri düzeye taşıyarak gıda işlemede uygulayabilmek
13. Gıda sanayi ile gıda mühendisliği bölümleri arasındaki işbirliğini geliştirerek, sanayi-üniversite gelişimini sağlayabilecek ve bu gelişimi literatüre yansıtabilecek kişiler yetiştirmek
14. Akademik seviyede bilimsel araştırmaları takip edebilecek, dünya standartlarında bir akademik seviye yakalayabilecek ve bunları sektörle paylaşabilecek mühendisler yetiştirmek
15. Akademik seviyede bilimsel araştırmaları takip edebilecek ve bunları sektörle paylaşabilecek yüksek mühendisler yetiştirmek
16. Gıda alanında faaliyet gösteren işletmelerin AR-GE bölümlerinde çalışabilecek ve/veya bu bölümleri yöneteblecek mühendisler yetiştirmek
17. Kendi kendine öğrenebilmei sorun tespit edebilme ve sorun çözümüne yönelik eyleme geçebilme becerisine ve özgüvenine sahip mühendisler yetiştirmek
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Gıda bilimi ile ilgili alanlarda sahip olduğu temel bilgileri ileri düzeye taşımak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gıda teknolojisi ile ilgili alanlarda sahip olduğu temel bilgileri ileri düzeye taşımak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gıda sanayi ile gıda mühendisliği bölümleri arasındaki işbirliğini geliştirerek, sanayi-üniversite gelişimini sağlayabilecek ve bu gelişimi literatüre yansıtabilecek kişiler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Akademik seviyede bilimsel araştırmaları takip edebilecek, dünya standartlarında bir akademik seviye yakalayabilecek ve bunları sektörle paylaşabilecek mühendisler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Akademik seviyede bilimsel araştırmaları takip edebilecek ve bunları sektörle paylaşabilecek yüksek mühendisler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gıda alanında faaliyet gösteren işletmelerin AR-GE bölümlerinde çalışabilecek ve/veya bu bölümleri yöneteblecek mühendisler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kendi kendine öğrenebilmei sorun tespit edebilme ve sorun çözümüne yönelik eyleme geçebilme becerisine ve özgüvenine sahip mühendisler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gıda Mühendisliği alanındaki bir sorun veya öngörülemeyen karmaşık bir durum için stratejik çözümler üretebilmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gıda biliminde ortaya atılan fikirlerin ve meydana gelen gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, gıda ve ilgili alanlar üzerine ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarma becerisi kazandırmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kendi kendine öğrenebilme, sorun tespit edebilme ve sorun çözümüne yönelik çalışabilme becerisine ve özgüvenine sahip mühendisler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gıda mühendisliği alanının gelişmesine ileri düzeyde araştırmalar yaparak pratik ve/veya kuramsal düzeyde katkıda bulunabilecek kişiler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliliğe sahip olmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimleme becerisi kazanmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gıda alanında faaliyet gösteren işletmelerin AR-GE bölümlerinde çalışabilecek ve/veya bu bölümleri yönetebilecek yüksek mühendisler yetiştirmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sahip olduğu temel mühendislik bilgilerini ileri düzeye taşıyarak gıda işlemede uygulayabilmek |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
61030005992015 | YL Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 30.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
61030005982015 | YL Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 15.00 |
6103007052015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 7.50 |
6103007102016 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 7.50 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
6103007002015 | Tez Çalışması | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 24.00 |
6103007902015 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
6103007002015 | Tez Çalışması | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 24.00 |
6103007902015 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|