Abant İzzet Baysal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Çevre Mühendisliği Anabilim Dalı
Çevre Mühendisliği alanında Yüksek Lisans derecesi
Çevre Mühendisliği alanında Yüksek lisans derecesi almak isteyen öğrenci, Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Fen Bilimleri Enstitüsü Internet adresinde yayınlanan Abant İzzet Baysal Üniversitesi Fen Bilimleri akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen kayıt ve kabul koşullarını sağlamak koşulu ile başvuru yapabilirler.
Anabilim dalımızda yalnızca formal eğitim geçmişi olan öğrenciler kabul edilmektedir.
Öğrenci kabulünde; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si, yabancı dil puanının %10’u ve bilim sınavının %20’si dikkate alınır. Adayların değerlendirmeye alınabilmesi için yazılı bilim/sanat sınavı notunun 100 üzerinden en az 50 puan olması gerekir. Kontenjanlar toplam puanı en yüksek olan adaylardan başlamak suretiyle doldurulur.
Çevre Mühendisliği Anabilim dalında derslerin tamamı seçmelidir. Öğrenciler tez çalışması yapmayı planladıkları konuyla yakın ilişkili dersler başta olmak üzere, danışmanları önderliğinde ders seçimlerini yapabilirler. Tez çalışması konusunda gerekli görüldüğünde ikinci danışman ataması yapılabilmektedir.
Mezun olan öğrencilerimiz hem kamu hem de özel sektörde çalışma imkânına sahiplerdir. Mühendislik ofislerinde, Ar-Ge laboratuvarlarında , imalat sanayiinde, inşaat sektöründe, kimya, gıda ve ilaç sanayi inde, enerji ve tekstil sektörü gibi bir çok yerde tasarım, Ar-Ge, planlama, imalat, kalite kontrol, ısı - proses, bakım, işletme, lojistik, satış ve servisten sorumlu yüksek mühendisler olarak çalışabilirler.
Çevre Mühendisliği yüksek lisans programından mezun olan bir öğrenci herhangi bir Çevre Mühendisliği alanında doğrudan doktora programına başvurabilir.
Yüksek lisans programında her bir ders için en az bir ara sınav ve bir final sınavı yapılması zorunluluktur. Bunun dışında dersi yürüten öğretim elemanı gerekli görürse ara sınav sayısını artırabilir ve/veya ödev, quiz, sunuş vb. akademik faaliyetleri de değerlendirme kriteri olarak uygulayabilir.
Çevre Mühendisliği alanında Yüksek lisans derecesi tamamlayabilmek için, ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM- ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ (Sayı: 29957, Tarih: 23.01.2017) kapsamında verilen mezuniyet şartlarını sağlamış olmalıdır.
0
Program Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Duran KARAKAŞ Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, Gölköy Kampüsü, Bolu/TÜRKİYE Tel: 03742541000/4908 E-posta: dkarakas@ibu.edu.tr Bölüm AKTS Koordinatörü: Yrd. Doç.Dr. Nazlı BALDAN PAKDİL Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, Gölköy Kampüsü, Bolu/TÜRKİYE Tel: 03742541000/4907 E-posta: pakdil_n@ibu.edu.tr
Anabilim dalımızda yedi adet araştırma ve uygulama laboratuvarı bulunmaktadır (Çevre Mühendisliği ARGE Laboratuvarı, Atmosferik Araştırma Laboratuvarı, Kimya ve Mikrobiyoloji Araştırma Lab, Kimya ve Mikrobiyoloji Araştırma Lab, Hidrojeoloji ve Limnoloji Araştırma Lab, Atıksu-Arıtma Çamurları Araştırma Lab, Kimya ve Çevre Kimyası Öğrenci Uygulama Lab, Çevre Mikrobiyolojisi Öğrenci Uygulama Lab). Bu laboratuvarlar öğrencilerimizin bilimsel ve akademik çalışmaları için yeterli donanım ve altyapıya sahiptir.
Bilgi
Faklı mühendislik disiplinlerine ait bilgileri sentezleyebilme; bilimsel yöntemlerle elde edilebilen sınırlı veya eksik bilgileri tamamlayabilme becerisi
Mühendislikte uygulanan geleneksel ve modern teknik ve yöntemleri karşılaştırarak bunların sınırları hakkında derinlemesine görüş ve bilgi elde edebilme
Beceri
Mühendislik alanında kullanılabilir tüm materyallere başvurarak gerekli bilgiye ayrıntılı olarak ulaşabilme, bilimsel araştırma ilkeleri doğrultusunda bilgiyi yorumlayarak değerlendirme ve uygulama becerisi
Mühendislik alanına yönelik problemlerin çözümüne farklı yorumlar getirebilme, farklı ve yenilikçi yöntem ve metot geliştirme becerisi
Yetkinlikler
Sorunlara ve sisteme yenilikçi çözümler getirerek orijinal fikir ve yöntemlerin geliştirilmesiyle uygulanabilir ve kullanılabilir tasarımlar sunabilme yetkinliği.
Deneysel, analitik ve modelleme temelli bilimsel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması ve bu süreçte meydana gelebilecek tüm problemlere yorum getirebilme ve çözüm sunabilme yetkinliğinin kazanılması
Araştırma konusuna göre gerekli bilgiyi ayırt edebilme yetisi ve bu bilgilere ulaşarak yüksek düzeyde değerlendirme ve uygulama becerisi
Birden fazla farklı disiplinler arası çalışmalarda gruplara liderlik edebilme, problemlerle karşılaşıldığında sorumluluk alarak çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirebilme becerisi
Yapılan bilimsel içerikli araştırmaların planını, amacını, süreç ve sonuçlarını kendi platformunda veya alan dışı ulusal ve uluslararası bilimsel topluluklar önünde sözlü veya yazılı olarak sunabilme becerisi
Yapılan bilimsel çalışmaların her adımında (verilerin toplanması, yorumlanması, sunulması), Çevre Mühendisliği alanı etkinliklerde, bilimsel, toplumsal ve etik değerleri gözetme yeterliliği
1. Faklı mühendislik disiplinlerine ait bilgileri sentezleyebilme; bilimsel yöntemlerle elde edilebilen sınırlı veya eksik bilgileri tamamlayabilme becerisi
2. Mühendislikte uygulanan geleneksel ve modern teknik ve yöntemleri karşılaştırarak bunların sınırları hakkında derinlemesine görüş ve bilgi elde edebilme
3. Mühendislik alanında kullanılabilir tüm materyallere başvurarak gerekli bilgiye ayrıntılı olarak ulaşabilme, bilimsel araştırma ilkeleri doğrultusunda bilgiyi yorumlayarak değerlendirme ve uygulama becerisi
4. Mühendislik alanına yönelik problemlerin çözümüne farklı yorumlar getirebilme, farklı ve yenilikçi yöntem ve metot geliştirme becerisi
5. Sorunlara ve sisteme yenilikçi çözümler getirerek orijinal fikir ve yöntemlerin geliştirilmesiyle uygulanabilir ve kullanılabilir tasarımlar sunabilme yetkinliği.
6. Deneysel, analitik ve modelleme temelli bilimsel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması ve bu süreçte meydana gelebilecek tüm problemlere yorum getirebilme ve çözüm sunabilme yetkinliğinin kazanılması
7. Araştırma konusuna göre gerekli bilgiyi ayırt edebilme yetisi ve bu bilgilere ulaşarak yüksek düzeyde değerlendirme ve uygulama becerisi
8. Birden fazla farklı disiplinler arası çalışmalarda gruplara liderlik edebilme, problemlerle karşılaşıldığında sorumluluk alarak çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirebilme becerisi
9. Yapılan bilimsel içerikli araştırmaların planını, amacını, süreç ve sonuçlarını kendi platformunda veya alan dışı ulusal ve uluslararası bilimsel topluluklar önünde sözlü veya yazılı olarak sunabilme becerisi
10. Yapılan bilimsel çalışmaların her adımında (verilerin toplanması, yorumlanması, sunulması), Çevre Mühendisliği alanı etkinliklerde, bilimsel, toplumsal ve etik değerleri gözetme yeterliliği
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Faklı mühendislik disiplinlerine ait bilgileri sentezleyebilme; bilimsel yöntemlerle elde edilebilen sınırlı veya eksik bilgileri tamamlayabilme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Mühendislikte uygulanan geleneksel ve modern teknik ve yöntemleri karşılaştırarak bunların sınırları hakkında derinlemesine görüş ve bilgi elde edebilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Mühendislik alanında kullanılabilir tüm materyallere başvurarak gerekli bilgiye ayrıntılı olarak ulaşabilme, bilimsel araştırma ilkeleri doğrultusunda bilgiyi yorumlayarak değerlendirme ve uygulama becerisi | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Mühendislik alanına yönelik problemlerin çözümüne farklı yorumlar getirebilme, farklı ve yenilikçi yöntem ve metot geliştirme becerisi | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorunlara ve sisteme yenilikçi çözümler getirerek orijinal fikir ve yöntemlerin geliştirilmesiyle uygulanabilir ve kullanılabilir tasarımlar sunabilme yetkinliği. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Deneysel, analitik ve modelleme temelli bilimsel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması ve bu süreçte meydana gelebilecek tüm problemlere yorum getirebilme ve çözüm sunabilme yetkinliğinin kazanılması | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma konusuna göre gerekli bilgiyi ayırt edebilme yetisi ve bu bilgilere ulaşarak yüksek düzeyde değerlendirme ve uygulama becerisi | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Birden fazla farklı disiplinler arası çalışmalarda gruplara liderlik edebilme, problemlerle karşılaşıldığında sorumluluk alarak çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirebilme becerisi | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yapılan bilimsel içerikli araştırmaların planını, amacını, süreç ve sonuçlarını kendi platformunda veya alan dışı ulusal ve uluslararası bilimsel topluluklar önünde sözlü veya yazılı olarak sunabilme becerisi | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yapılan bilimsel çalışmaların her adımında (verilerin toplanması, yorumlanması, sunulması), Çevre Mühendisliği alanı etkinliklerde, bilimsel, toplumsal ve etik değerleri gözetme yeterliliği | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
61070005992015 | YL Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 0 | 0 | 0 | 30.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
61070005982015 | YL Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 0 | 0 | 0 | 15.00 |
6107007052015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 7.50 |
6107007102016 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 7.50 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
6107007002015 | Tez Çalışması | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 24.00 |
6107007902015 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
6107007002015 | Tez Çalışması | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 24.00 |
6107007902015 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
61070005992015 | Elective Courses Pool I | Elective | 1 | 0 | 0 | 0 | 30.00 |