Anatomi; 06.07.1999 da enstitü kararı 28.07.1999 tarihinde senato onayı ile programlar açıldı ve 2001-2002 de ilk öğrenci alındı
Bilim Uzmanı
Lisansüstü eğitimi olarak Yüksek Lisans Programı yürütülür. Yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilim dalı ile ilgili belirli bir bilgi ve beceri birikimi edinmesine ek olarak, bilimsel araştırma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. Yüksek Lisans Programı’na en az 4 yıllık lisans eğitimi görmüş adaylar başvurabilir. Eğitim dili Türkçedir. Öğrencilerin bu programın birbirini izleyen iki yarıyıllık ders döneminde kazanmaları gereken en az kredi miktarı 26’dır. Sınav koşulları ve değerlendirmeleri ALES Puanı %50 Yazılı Bilim Sınavı %30 Mülakat %10 Lisans Mezuniyet Notu %10
Başka bir Yüksek Öğretim kurumunun Anatomi Yüksek Lisans Programından gelmesi halinde, öğrencinin transkript'i Anabilim Dalı Başkanlığınca incelenerek,aldığı benzer içerikli ve kredili derslerden muaf sayılır.
Yüksek lisans programına kabul edilen bir öğrencinin, yüksek lisans derecesi alabilmesi için en az 26 kredilik ders( zorunlu +seçmeli) 2 seminer dersi ve tez çalışmasından başarılı olmalıdır. Tezli yüksek lisans programı uygulanmaktadır. Bunun sonucunda Yüksek lisans seviyesinde genel anatomiye hakim olmak kadavra çalışmalarını yapabilmek ve bir araştırma yapabilme beceri kazanmış olmak genel kuraldır
Anatomi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı, Anatomi bilim uzmanı yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Program, zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Böylece, Anatomi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla insan vücudu ve morfolojisi ile ilgili alanlarda çözüm üretebilecek mezunlar yetiştirmektedir. Anatomide daha verimli duruma getirmek için planlayıcı ve geliştirici özelliklere sahip, bilgi, beceri ve teknolojiyi etkin biçimde kullanarak, bilimsel araştırmalar yapabilen ve bu araştırma bulgularına dayalı eğitim planlayabilen, bilimsel gelişmeleri izleyerek mesleki ve akademik alanda kullanabilen akademisyen ve uygulayıcı özeliklere sahip bilim uzmanı yetiştirmek amacı ile eğitim vermektedir. ANATOMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS DERSLER ZORUNLU DERSLER ANA 501 Kemik ve eklemler 223 ANA 502 Kaslar 223 ANA 503 Dolaşım Sistemi 221 ANA 504 Solunum Sistemi 221 ANA 505 Sindirim Sistemi 221 ANA 506 Üro-genital ve Endokrin sistem 212 ANA 507 Sinir Sistemi 313 ANA 508 Duyu Organları 111 ANA 509 Anatomi’de Seminer - I 000 ANA 510 Anatomi’de Seminer - II 000 SEÇMELİ DERSLER ANA 521 Genel Anatomi 223 ANA 522 Anatomi Terminolojisi 101 ANA 523 Baş- boyun anatomisi 111 ANA 524 Medulla spinalis anatomisi 111 ANA 525 Beyin sapı ve cranial sinirler 111 ANA 526 Otonom sinir sistemi 111 ANA 527 Radyolojik Anatomi 111 ANA 528 Fonsiyonel Anatomi 101 *Ayrıca Enstitüye bağlı diğer anabilim dalları programlarında açık olan seçmeli derslerden seçilebilecektir. ? TEZ AŞAMASI ANA 700 Tez Danışmanlığı 010 ANA 7xx Uzmanlık Alan Dersi 500
Mezunlarımız genellikle bir kurumda çalıştıkları için istihdam problemi olmamaktadır. Ancak çalışmayanların da mezuniyetten sonra atanması kolaylaşmaktadır. Ayrıca mezunlarımız bulundukları kurumlarda daha üst görevler alabilmektedir. Anatomi alanında çalışmak isteyenler Sağlık meslek lisesi anatomi öğretmenliği eğer fakültelerde görev alırlarsa öğrt. görevlisi olarak ta görev alabilmektedirler.
Doktora eğitimine sınavları başarmak koşulu ile devam edebilmektedirler.
Sınavlar: çok sayıda yıl içinde kontrol sınavları yapıldıktan sonra enstitü tarafından belirlenen tarihlerde sözlü,pratik,teorik klasik ve test olmak üzere değişik ölçme ve değerlendirme sınavları yapılmaktadır
26 krediyi (zorunlu ve seçmeli derslerden) tamamladıktan sonra bir tez hazırlaması ve savunma sınavında başarılı olması
0
Program Yürütücüsü : Prof. Dr. Yasin ARİFOĞLU (Bolu) İletişim Telefon : 0 374 253 45 68 / 3045 Fax : 0 374 253 45 59 Adres : Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Anatomi Anabilim Dalı Gölköy-BOLU Öğretim Kadrosu : Anabilim Dalı Bşk Prof.Dr. Yasin ARİFOĞLU (Abant İzzet Baysal Üniv.Anatomi A.D) Prof.Dr. Hamdi ÇELİK ( Hacettepe Üniv. Anatomi A.D) Yrd.Doç.Dr. Rengin KOSİF (Abant İzzet Baysal Üniv.Anatomi A.D)
Anabilim Dalımızda 2 kadavra ve çok sayıda iskelete ait kemik ile yeterli sayıda maket bulunmaktadır. Ayrıca 2 laboratuvar,1 eğitim odası,diseksiyon salonu ve üniteleri,morfometri lab,idari odalar ve seminer odası mevcuttur. Bölüme ait yeterince bilgisayar ve barkovizyon cihazı mevcuttur. Ayrıca yeterince diseksiyon malzemeleride mevcuttur. Teknisyen ve hizmetli Dekanlıkca görevlendirilmektedir.
Bilgi
Yüksek Lisans Programı’nın uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır.
Anatomi Anabilim Dalı’nın sahip olduğu olanaklar, kadavra ve maket laboratuarı, ayrıca üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterlidir.
Bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir.
Beceri
Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme.
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme.
Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme.
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme.
Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti.
Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
Yetkinlikler
1. Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme.
2. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme.
3. Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme.
4. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme.
5. Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
6. Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti.
8. Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
9. Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
10. Yüksek Lisans Programı’nın uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır.
11. Anatomi Anabilim Dalı’nın sahip olduğu olanaklar, kadavra ve maket laboratuarı, ayrıca üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterlidir.
12. Bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Yüksek Lisans Programı’nın uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Anatomi Anabilim Dalı’nın sahip olduğu olanaklar, kadavra ve maket laboratuarı, ayrıca üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620100015012017 | Kemik ve Eklemler | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
620100015022017 | Kaslar | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
620100015042017 | Solunum Sistemi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
620100015292016 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
62010001982013 | Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620100015032017 | Dolaşım Sistemi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 34 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620100015052017 | Sindirim Sistemi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
620100015072017 | Sinir Sistemi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
620100015082017 | Duyu Organları | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
620100015092015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
62010001962013 | Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 4.00 |
620100015062017 | Üro-Genital ve Endokrin Sistem | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 34 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620100017012013 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620100017032010 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620100017022013 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620100017042013 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|