Anabilim dalı kuruluş önerisi 06.07.1999 tarihinde Enstitü kurulunda görüşülmüş olup, 13.12.2000’de Senato tarafından onaylanmıştır. İlk öğrenci alınması 2001-2002 güz döneminde olmuştur.
Programı başarı ile tamamlayanlara Biyokimya alanında yüksek lisans diploması verilir.
a) Lisans diploması b) ALES sınavından geçerli puan (en az 100 üzerinden 55 almak) c) İngilizce sınavını başarmış olmak d) Bilim sınavında başarılı olmak
Yok
Programda yer alan zorunlu ve seçmeli ve diğer anabilim dallarındaki derslerden en az 24 kredilik ders alan ve tümünü başarı ile tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 (CC) not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Biyokimya alanında yüksek lisans diploması verilir.
Programın amacı insandaki normal metabolik ve biyokimyasal süreçleri anlayıp yorumlayabilen, bu alanlarda meydana gelebilecek normal dışı durumlara analitik yorumlar getirebilen, çeşitli biyokimyasal deney prosedürlerini uygulayabilen, laboratuarda çalıştığı konu ile ilişkili tıbbi cihazların yöntemlerini anlayabilen, alanındaki bilimsel ve teknik gelişmeleri takip edebilen biyokimya alanında yüksek lisans sahip kişiler yetiştirmektir.
Mezunlar, sağlık meslek yüksek okullarında, sağlık yüksekokullarında, tıp fakülteleri temel tıp bilimleri bölümlerinde, biyomedikal endüstride ve çeşitli sağlık kurumlarının biyokimya laboratuvarlarında iş bulma imkanına sahiptir.
ALES sınavında geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce bilmeleri, bilim sınavında başarılı olmaları koşuluyla doktora programına başlayabilirler. Sağlık Bakanlığı ve çeşitli yüksek öğretim kurumlarında düzenlenecek alanı ile ilgili kurslara katılıp sertifika alabilirler.
Programlardaki dersler ile ilgili yazılı/sözlü/pratik sınavlar yapılmaktadır. Her dönemde alınan her ders için 1 ara sınav 1 final sınavı yapılmaktadır. Öğrenci her dönem 1 seminer hazırlamalı ve en az 1 makale sunmalıdır. Derslerden başarılı sayılmak için 100 üzerinden en az 70 almak gerekmektedir.
Programda yer alan zorunlu ve seçmeli ve diğer anabilim dallarındaki derslerden en az 24 kredilik ders alan ve tümünü başarı ile tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 (CC) not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunanmuş olmak.
0
Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Güler BUĞDAYCI Abant İzzet Baysal Üniversitesi; Tıp Fakültesi, Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı 14280 Gölköy/Bolu/TÜRKİYE Tel: +90-374-2534568-3064
Bölümde 1 profesör, 1 doçent ve 1 doktor öğretim üyesi bulunmaktadır. Fiziki alt yapı: Tıp Fakültesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi Merkez Laboratuvarı bünyesinde rutin biyokimya laboratuarı mevcuttur. Bu laboratuarda; çeşitli preanalitik sistemler, tam kan sayımı, biyokimya otoanalizör, immünoassay sistem, nefalometre, koagülasyon sistemi ve yüksek basınçlı sıvı kromatogri bulunmaktadır. Ayrıca müstakil bir bölüme sahip olan Anabilim Dalında, araştırma laboratuarı, spektrofotometre, ELISA sistemi, ultrasantrifüj ile analiz öncesi numunelerin hazırlanabilmesi için çeşitli preanalitik numune hazırlama cihazları mevcuttur.
Bilgi
1. Temel metabolik ve biyokimyasal süreçleri öğrenir. Normal dışı biyokimyasal süreçlerle ilgili yorumlar yapar. Bu çerçevede ilgilenmiş olduğu konularla ilgili araştırma yöntemlerini uygular.
Learn basic metabolic and biochemical processes. Make comments on abnormal biochemical processes. It applies research methods related to topics of interest in the framework.
Learn pathophysiological processes of abnormal biochemical processes
2. Normal dışı biyokimyasal süreçlerin patofizyolojik süreçlerini öğrenir
3. Çalışmış olduğu alanla ilişki kullanacağı tıbbi cihazların, yöntemlerini öğrenir.
To be able to use contemporary technological techniques and tools in their fields.
Learn new emerging areas in biochemistry.
4. Biyokimyada yeni gelişmekte olan alanları öğrenir.
5. Biyokimya öğrenci pratik çalışmalarını planlar ve yürütür.
Plans and conducts student practical work.
Plans an experimental work.
6. Deneysel bir çalışma planlar, yapar.
7. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalara katılır.
Participates in intradisciplinary and interdisciplinary studies.
Knows the importance of continuous learning, to follow scientific and technological developments.
8. Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
9. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
To be able to have professional ethics and responsibility consciousness.
Beceri
Yetkinlikler
1. 1. Temel metabolik ve biyokimyasal süreçleri öğrenir. Normal dışı biyokimyasal süreçlerle ilgili yorumlar yapar. Bu çerçevede ilgilenmiş olduğu konularla ilgili araştırma yöntemlerini uygular.
2. Learn basic metabolic and biochemical processes. Make comments on abnormal biochemical processes. It applies research methods related to topics of interest in the framework.
3. Learn pathophysiological processes of abnormal biochemical processes
4. 2. Normal dışı biyokimyasal süreçlerin patofizyolojik süreçlerini öğrenir
5. 3. Çalışmış olduğu alanla ilişki kullanacağı tıbbi cihazların, yöntemlerini öğrenir.
6. To be able to use contemporary technological techniques and tools in their fields.
7. Learn new emerging areas in biochemistry.
8. 4. Biyokimyada yeni gelişmekte olan alanları öğrenir.
9. 5. Biyokimya öğrenci pratik çalışmalarını planlar ve yürütür.
10. Plans and conducts student practical work.
11. Plans an experimental work.
12. 6. Deneysel bir çalışma planlar, yapar.
13. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalara katılır.
14. Participates in intradisciplinary and interdisciplinary studies.
15. Knows the importance of continuous learning, to follow scientific and technological developments.
16. 8. Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
17. 9. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
18. To be able to have professional ethics and responsibility consciousness.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
1. Temel metabolik ve biyokimyasal süreçleri öğrenir. Normal dışı biyokimyasal süreçlerle ilgili yorumlar yapar. Bu çerçevede ilgilenmiş olduğu konularla ilgili araştırma yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Learn basic metabolic and biochemical processes. Make comments on abnormal biochemical processes. It applies research methods related to topics of interest in the framework. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Learn pathophysiological processes of abnormal biochemical processes | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
2. Normal dışı biyokimyasal süreçlerin patofizyolojik süreçlerini öğrenir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Çalışmış olduğu alanla ilişki kullanacağı tıbbi cihazların, yöntemlerini öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
To be able to use contemporary technological techniques and tools in their fields. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Learn new emerging areas in biochemistry. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
4. Biyokimyada yeni gelişmekte olan alanları öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Biyokimya öğrenci pratik çalışmalarını planlar ve yürütür. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Plans and conducts student practical work. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Plans an experimental work. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
6. Deneysel bir çalışma planlar, yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Participates in intradisciplinary and interdisciplinary studies. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Knows the importance of continuous learning, to follow scientific and technological developments. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
8. Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
To be able to have professional ethics and responsibility consciousness. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620300015012010 | Temel Biyokimya | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620300015022010 | Metabolik Yollar ve Regülasyonu | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
62030019102013 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015172016 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 22 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620300015032013 | Vitaminler ve Biyolojik Fonksiyonlar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620300015042010 | Biyokimyasal Prensipler | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
620300015052015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
62030019202013 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
6203001932013 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 3 | Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 28 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620300017012013 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620300017032013 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620300017022013 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620300017042013 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | Seçmeli Grubu | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
620300015082010 | Biyolojide Serbest Radikaller | Seçmeli | 1 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015092010 | Beslenme Biyokimyası | Seçmeli | 1 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015102010 | Nükleik Asit ve Proteinler | Seçmeli | 1 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015112010 | Klinik Biyokimya | Seçmeli | 1 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015132010 | Eser Elementlerin Biyofonksiyonları ve Metabolizmaları | Seçmeli | 1 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015142010 | Hormonlara Ğiriş ve Sinyal İletim Mekanizmaları | Seçmeli | 1 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015152010 | Serbest Radikallere Karşı Savunma Mekanizmaları | Seçmeli | 1 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015162010 | Kolesterol Biyokimyası | Seçmeli | 1 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 1 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015082010 | Biyolojide Serbest Radikaller | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015092010 | Beslenme Biyokimyası | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015102010 | Nükleik Asit ve Proteinler | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015112010 | Klinik Biyokimya | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015132010 | Eser Elementlerin Biyofonksiyonları ve Metabolizmaları | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015142010 | Hormonlara Ğiriş ve Sinyal İletim Mekanizmaları | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015152010 | Serbest Radikallere Karşı Savunma Mekanizmaları | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015162010 | Kolesterol Biyokimyası | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 2 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015102010 | Nükleik Asit ve Proteinler | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 3 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015132010 | Eser Elementlerin Biyofonksiyonları ve Metabolizmaları | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 3 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015162010 | Kolesterol Biyokimyası | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 3 | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
620300015122010 | Klinik Biyokimya Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 3 | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
620300015072010 | Biyokimyasal Analiz Teknikleri | Seçmeli | 2 | 2013 BİO Seçmeli Dersler Havuzu 3 | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|