Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kemal Demir Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu (AİBÜ FTRYO) 12 nolu senato kararı ile 19 Ocak 1995 yılında kurulmuş, 1996-97 öğretim yılında eğitim ve öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Yüksek okulda 4 yıllık lisans eğitiminin yanı sıra, 1998-99 (bahar dönemi) öğretim yılından beri “yüksek lisans” ve 2008-09 (bahar dönemi) öğretim yılından itibaren de “doktora” programları yürütülmektedir.
Doktora
AİBÜ Kemal Demir FTRYO yalnızca, sağlık bilimleri fakültelerine bağlı fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümlerinden ya da fizik tedavi ve rehabilitasyon yüksek okullarından yüksek lisans programını “ uzman fizyoterapist” unvanı alarak mezun olan aday öğrenci başvurularını kabul etmektedir.
Öğrencilerin bu programı tamamlayabilmesi için birbirini izleyen 4 yarıyıllık ders döneminde kazanmaları gereken en az kredi miktarı 30’dur. Dersleri başarı ile tamamlayanlar tez danışmanı yönetiminde birbirini izleyen 4 yarıyıl içinde bir tez çalışması yapmak, elde ettiği sonuçları enstitü tez yazma esaslarına uygun olarak yazmak ve AİBÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu’nun belirlediği jüri önünde savunmak zorundadır. Tez savunmalarında başarılı olan öğrencilere “doktora” derecesi verilir.
Abant İzzet Baysal üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Yüksek Lisans Eğitim Programının amacı hızla gelişme gösteren ve çeşitli uzmanlık alanları oluşan fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında çeşitli alanlarda uzmanlaşmış, bilimsel gelişme ve yenilikleri takip ederek bunları mesleki ve bilimsel gelişiminde kullanabilen öğrenci ve araştırıcılar yetiştirilmesini sağlamaktadır.
AİBÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans programı mezunları fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının uygulandığı her türlü kamu kurum ve kuruluşunda ve özel sağlık kuruluşlarında istihdam edilmektedirler.
Bu parametreler ders öğretim planında ayrıntılı olarak açıklanmıştır.
Yeterlik koşullarında açıklanmıştır.
0
Adres: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kemal Demir Fizik Tedavi ve rehabilitasyon Yüksek Okulu, Tel: 90 374 253 41 04, Fax: 90 374 253 46 63. Program Başkanı: Prof. Dr. Yeşim BAKAR AKTS Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Şebnem AVCI
İlişkili materyallerle donatılmış 1 adet yüksek lisans dersliği, 1 adet interaktif eğitim dersliği, 1 adet seminer salonu, 1 adet pratik eğitim ünitesi bulunmaktadır.
Bilgi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.
Öğrenciler, ilgili değerlendirme yöntemlerini kullanarak fizyoterapide hasta analizi yetkinliğini kazanırlar
Öğrenciler klinik problem sentezi ve çözümlerinde yetkinlik kazanırlar
Öğrenciler araştırma alanındaki becerilerini geliştirirler
Öğrenciler ileri temel tıbbi bilimlerde ve klinik rehabilitasyon alanlarında bilgi seviyelerini arttırırlar
Öğrenciler klinik ortamlarda ve araştırma amaçlı çalışma gruplarında insiyatif kullanma yetkinliğini kazanırlar
Beceri
Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahiptir.
Yetkinlikler
Uzmanlaştığı alanın gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.
Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik kurallara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik, iç ve dış paydaşlarla iletişim kurar.
Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir.
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.
2. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahiptir.
3. Uzmanlaştığı alanın gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.
4. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik kurallara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.
5. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik, iç ve dış paydaşlarla iletişim kurar.
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir.
8. Öğrenciler, ilgili değerlendirme yöntemlerini kullanarak fizyoterapide hasta analizi yetkinliğini kazanırlar
9. Öğrenciler klinik problem sentezi ve çözümlerinde yetkinlik kazanırlar
10. Öğrenciler araştırma alanındaki becerilerini geliştirirler
11. Öğrenciler ileri temel tıbbi bilimlerde ve klinik rehabilitasyon alanlarında bilgi seviyelerini arttırırlar
12. Öğrenciler klinik ortamlarda ve araştırma amaçlı çalışma gruplarında insiyatif kullanma yetkinliğini kazanırlar
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler, ilgili değerlendirme yöntemlerini kullanarak fizyoterapide hasta analizi yetkinliğini kazanırlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler klinik problem sentezi ve çözümlerinde yetkinlik kazanırlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler araştırma alanındaki becerilerini geliştirirler | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler ileri temel tıbbi bilimlerde ve klinik rehabilitasyon alanlarında bilgi seviyelerini arttırırlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler klinik ortamlarda ve araştırma amaçlı çalışma gruplarında insiyatif kullanma yetkinliğini kazanırlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Uzmanlaştığı alanın gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik kurallara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik, iç ve dış paydaşlarla iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500026992015- | Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 8 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500026982015 | Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
620500026042015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 14 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500026012015 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Karar Verme I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 7.00 |
620500026032015 | Bilimsel Makale Yazımı | Zorunlu | 1 | 0 | 0 | 7.00 |
620500026972015 | Seçmeli Dersler Havuzu III | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 22 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500026022015 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Karar Verme II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 7.00 |
620500026372015 | Doktora Yeterlilik Sınavına Hazırlık | Zorunlu | 1 | 0 | 0 | 7.00 |
620500026962015 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 22 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500028012015 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620500028032015 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500028022015 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620500028042015 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|