Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kemal Demir Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu (AİBÜ FTRYO) 12 nolu senato kararı ile 19 Ocak 1995 yılında kurulmuş, 1996-97 öğretim yılında eğitim ve öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Yüksek okulda 4 yıllık lisans eğitiminin yanı sıra, 1998-99 (bahar dönemi) öğretim yılından beri “yüksek lisans” ve 2008-09 (bahar dönemi) öğretim yılından itibaren de “doktora” programları yürütülmektedir.
Yüksek lisans derecesi
AİBÜ Kemal Demir FTRYO yalnızca, sağlık bilimleri fakültelerine bağlı fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümlerinden ya da fizik tedavi ve rehabilitasyon yüksek okullarından lisans programını “fizyoterapist” unvanı alarak mezun olan aday öğrenci başvurularını kabul etmektedir.
Öğrencilerin bu programı tamamlayabilmesi için birbirini izleyen 2 yarıyıllık ders döneminde kazanmaları gereken en az kredi miktarı 24’tür. Dersleri başarı ile tamamlayanlar tez danışmanı yönetiminde birbirini izleyen 2 yarıyıl içinde bir tez çalışması yapmak, elde ettiği sonuçları enstitü tez yazma esaslarına uygun olarak yazmak ve AİBÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu’nun belirlediği jüri önünde savunmak zorundadır. Tez savunmalarında başarılı olan öğrencilere “yüksek lisans” derecesi verilir.
Abant İzzet Baysal üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Yüksek Lisans Eğitim Programının amacı hızla gelişme gösteren ve çeşitli uzmanlık alanları oluşan fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında çeşitli alanlarda uzmanlaşmış, bilimsel gelişme ve yenilikleri takip ederek bunları mesleki ve bilimsel gelişiminde kullanabilen öğrenci ve araştırıcılar yetiştirilmesini sağlamaktadır.
AİBÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans programı mezunları fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının uygulandığı her türlü kamu kurum ve kuruluşunda ve özel sağlık kuruluşlarında istihdam edilmektedirler.
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar AİBÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü’nün belirlediği “doktora” mülakatına başvuru için gereken minimum koşulları sağlamaları ve mülakatta başarılı olmaları halinde doktora programına devam edebilirler.
Bu parametreler ders öğretim planında ayrıntılı olarak açıklanmıştır.
Yeterlik koşullarında açıklanmıştır.
0
Adres: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kemal Demir Fizik Tedavi ve rehabilitasyon Yüksek Okulu, Tel: 90 374 253 41 04, Fax: 90 374 253 46 63. Program Başkanı: Prof . Dr. Yeşim BAKAR AKTS Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Şebnem AVCI
İlişkili materyallerle donatılmış 1 adet yüksek lisans dersliği, 1 adet interaktif eğitim dersliği, 1 adet seminer salonu, 1 adet pratik eğitim ünitesi bulunmaktadır.
Bilgi
Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve uygulama yöntemlerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izler.
Öğrenciler, ilgili değerlendirme yöntemlerini kullanarak fizyoterapide hasta analizi yetkinliğini kazanırlar
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü sahip olduğu kapsamlı ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.
Öğrenciler klinik problem sentezi ve çözümlerinde yetkinlik kazanırlar
Öğrenciler araştırma alanındaki becerilerini geliştirirler
Öğrenciler ileri temel tıbbi bilimlerde ve klinik rehabilitasyon alanlarında bilgi seviyelerini arttırırlar
Öğrenciler klinik ortamlarda ve araştırma amaçlı çalışma gruplarında insiyatif kullanma yetkinliğini kazanırlar
Beceri
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.
Yetkinlikler
Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemlerini seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.
En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.
2. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemlerini seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
3. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
4. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.
5. En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.
6. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve uygulama yöntemlerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izler.
7. Öğrenciler, ilgili değerlendirme yöntemlerini kullanarak fizyoterapide hasta analizi yetkinliğini kazanırlar
8. Fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü sahip olduğu kapsamlı ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
9. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.
10. Öğrenciler klinik problem sentezi ve çözümlerinde yetkinlik kazanırlar
11. Öğrenciler araştırma alanındaki becerilerini geliştirirler
12. Öğrenciler ileri temel tıbbi bilimlerde ve klinik rehabilitasyon alanlarında bilgi seviyelerini arttırırlar
13. Öğrenciler klinik ortamlarda ve araştırma amaçlı çalışma gruplarında insiyatif kullanma yetkinliğini kazanırlar
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve uygulama yöntemlerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler, ilgili değerlendirme yöntemlerini kullanarak fizyoterapide hasta analizi yetkinliğini kazanırlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü sahip olduğu kapsamlı ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler klinik problem sentezi ve çözümlerinde yetkinlik kazanırlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler araştırma alanındaki becerilerini geliştirirler | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler ileri temel tıbbi bilimlerde ve klinik rehabilitasyon alanlarında bilgi seviyelerini arttırırlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenciler klinik ortamlarda ve araştırma amaçlı çalışma gruplarında insiyatif kullanma yetkinliğini kazanırlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemlerini seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500015012015 | Fizyoterapi Rehabilitasyon Değerlendirme ve Tedavi Yöntemleri I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620500015992015 | Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500015032015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
620500015042015 | Fizyoterapi Rehabilitasyon Değerlendirme ve Tedavi Yöntemleri II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620500015982015 | Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620500015592016 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500017012015 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620500017032015 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620500017022015 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620500017042015 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|