Hemşirelik Anabilim Dalı Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde 29 Ocak 1999 yılında Senato onayı ile kurulmuş bir anabilim dalıdır. Anabilim dalımızda Hemşirelik Bölümümüzün Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Doğum-Kadın Sağlığı Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hemşirelik Esasları, Hemşirelikte Yönetim, İç Hastalıkları Hemşireliği ve Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dallarında görev yapan öğretim üyeleri yer almaktadır. Programın süresi 1 yılı ders ve 1 yılı tez olmak üzere toplam 2 yıldır. Programın dili Türkçedir.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara alanında yüksek lisans diploması verilir.
Hemşirelik ve Ebelik bölümlerinden lisans mezunu olmak, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının (ALES) Sayısal puan türünden ya da eşdeğerliği kabul edilen sınavlardan en az 65 almış olmak, Yabancı Dil sınavından (YDS/ÜDS/YÖKDİL/KPDS veya Üniversitemizin yapacağı dil sınavı) en az 50 almış olmak, 4'lük sistem üzerinden en az 2,25 mezuniyet not ortalamasına sahip olmak ve Anabilim Dalınca yapılan bilim sınavından en az 50 almış olmaktır.
Öğrencinin başka bir üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Abant İzzet Baysal Üniversitesinde aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, anabilim dalı akademik kurulu ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.
Bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS’lik kredinin tamamlanması gerekmektedir. Dört dönemlik sürede öğretim planında yer alan kredili derslerin ve seminer dersinin başarıyla tamamlanması veya 100 üzerinden en az 75 genel not ortalamasına sahip olunması; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarılı olunması gerekmektedir.
Bu programın amacı hemşirelik hizmetlerini daha etkin ve verimli duruma getirmek için planlayıcı, örgütleyici, denetleyici ve geliştirici özelliklere sahip; kaliteli hizmet anlayışı içinde bilgi, beceri ve ileri teknolojiyi etkin biçimde kullanabilen; araştırma bulgularına dayalı eğitim planlayabilen; toplumun değişik kesimleri ile etkin iletişim kurabilen; bilimsel gelişmeleri izleyerek mesleki ve akademik alanda kullanabilen sorgulayıcı ve araştırıcı uzman hemşire yetiştirmektir. Programda her dönem zorunlu dersler ile birlikte hemşireliğin farklı alanlarındaki seçmeli dersler yer almaktadır. Öğrenciler diğer Anabilim dalları veya enstitüler veya üniversitelerden de ders seçebilirler.
Programdan mezun olan uzman hemşireler, koruyucu/tedavi ve rehabilite edici kurum ve kuruluşlarda, devlet ve üniversite hastanelerinde ve diğer sağlık kuruluşlarında: klinik hemşire, yönetici hemşire, eğitim hemşiresi; eğitim kurumlarında akademisyen hemşire olarak çalışabilirler.
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programı olan doktora öğrenimini görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS’lik kredinin tamamlanması gerekmektedir. Dört dönemlik sürede öğretim planında yer alan kredili derslerin ve seminer dersinin başarıyla tamamlanması veya 100 üzerinden en az 75 genel not ortalamasına sahip olunması gerekmekte; azami süreler içerisinde ise tez çalışması tamamlanıp jüri önünde sunulmalı ve tez jüri tarafında da başarılı kabul edilmelidir.
0
Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanı Dr Öğr Üyesi Arzu Akman Yılmaz AİBÜ Bolu Sağlık Yüksekokulu mail:aayilmaz@ibu.edu.tr Tel:03742541000-4753
Hemşirelik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı Bolu Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde yürütülmektedir. Yüksekokul binasında iki yüksek lisans dersliği, bir teknik laboratuvarı, eğitim amaçlı kullanılan bir seminer salonu, bir ilk yardım dersliği, 109 kişilik amfi, öğrencilerin derslerde kaynak kitap ve not olarak yararlanabilecekleri küçük bir kitaplık ve okuma salonu, öğrenciler stajları için iki giyinme odası, bir öğrenci hobi/ aktivite salonu ve yaklaşık 130 kişilik öğrenci kantini bulunmaktadır.
Bilgi
Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
Hemşireliğin temel kavramlarını - insan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik – temel alarak birey/toplumun bakımına yönelik kavram haritasını oluşturabilme.
Beceri
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
Hemşirelik ile ilgili sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma planlayabilme ve yürütebilme.
Uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak araştırma verilerini analiz edebilme ve yorumlayabilme.
Yetkinlikler
Hemşirelik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
Hemşireliğe özgü sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirerek mesleki gelişimini sürdürebilme.
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
1. Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2. Hemşireliğin temel kavramlarını - insan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik – temel alarak birey/toplumun bakımına yönelik kavram haritasını oluşturabilme.
3. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
4. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5. Hemşirelik ile ilgili sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma planlayabilme ve yürütebilme.
6. Uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak araştırma verilerini analiz edebilme ve yorumlayabilme.
7. Hemşirelik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
8. Hemşireliğe özgü sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
9. Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirerek mesleki gelişimini sürdürebilme.
10. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
12. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
13. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
14. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
15. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
16. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşireliğin temel kavramlarını - insan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik – temel alarak birey/toplumun bakımına yönelik kavram haritasını oluşturabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşirelik ile ilgili sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma planlayabilme ve yürütebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak araştırma verilerini analiz edebilme ve yorumlayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşirelik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Hemşireliğe özgü sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirerek mesleki gelişimini sürdürebilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 1 | 1 | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620800011912013 | Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620800015562016 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620800011922013 | Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620800015202015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620800017012013 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620800017032013 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620800017022013 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620800017042013 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|