Hemşirelik Anabilim dalında yüksek lisans programı 1999 yılında kurulmuş ve halen eğitim öğretimine devam etmektedir.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara alanında yüksek lisans diploması verilir.
Hemşirelik Anabilim Dalı Yüksek Lisans giriş sınavına kabul edilmek için öğrencinin lisans derecesine sahip olması gerekir. Ayrıca Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından belirlenen ALES, lisans not ortalaması ve mülakat sınavlarına yönelik kayıt koşulları geçerlidir.
Lisans mezunu olduğu alanın dışında yüksek lisans programına kayıt olması durumunda kayıtlı olduğu yüksek lisans programının gerektirdiği tamamlama derslerini alması gerekir.
AİBÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre yürütülen program, bu yönetmeliğin içerdiği yeterlilik koşul ve kurallarını kapsar.
Hemşirelik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı’nın amacı; hemşirelik hizmetlerini daha etkin ve verimli duruma getirmek için planlayıcı, örgütleyici, denetleyici ve geliştirici özelliklere sahip; kaliteli hizmet anlayışı içinde bilgi, beceri ve ileri teknolojiyi etkin biçimde kullanabilen; araştırma bulgularına dayalı eğitim planlayabilen; toplumun değişik kesimleri ile etkin iletişim kurabilen; bilimsel gelişmeleri izleyerek mesleki ve akademik alanda kullanabilen sorgulayıcı ve araştırıcı uzman hemşire yetiştirmektir. Hemşirelik lisans programında temel hemşirelik eğitimini aldıktan sonra alana yönelik bilgi ve becerisini uygulamalı alan hemşirelik dersleri ile bilim uzmanlığı ünvanını kazandıktan sonra hastane, toplum sağlığı ve bazı kamu ve kuruluşlarında bilim uzmanlığını sergiler. Programın İlk bir yılı ders aşaması olup, hemşireliğe yönelik uygulamalı derslerin yanında hemşirelikte kavramlar, bir araştırma planlama ve yürütme becerisi ve biyoistatik bilgisi gibi dersler yer almaktadır. Programın ikinci yılı ise tez hazırlama sürecini içermektedir.
Program mezunları sağlık hizmetlerinin sunulduğu özel ve kamu kuruluşlarında uzman hemşire olarak çalışmaktadır. Uzman mezunlar hemşire olarak birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde yer almaktadırlar. Ayrıca üniversitelerde ilgili bölümlerde öğretim elemanı olarak akademik kariyer yapmaktadır.
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programı olan doktora öğrenimini görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Yeterlilik koşulları ve kurallar bölümündeki koşullar yeterlidir.
0
Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr.Feray GÖKDOĞAN AİBÜ Bolu Sağlık Yüksekokulu Tel: 0374 253 45 20/2563 gokdogan_f@ibu.edu.tr
Hemşirelik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı Bolu Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde yürütülmektedir. Yüksekokul binasında iki yüksek lisans dersliği, bir teknik laboratuvarı, eğitim amaçlı kullanılan bir seminer salonu, bir ilk yardım dersliği, 109 kişilik amfi, öğrencilerin derslerde kaynak kitap ve not olarak yararlanabilecekleri küçük bir kitaplık ve okuma salonu, öğrenciler stajları için iki giyinme odası, bir öğrenci hobi/ aktivite salonu ve yaklaşık 130 kişilik öğrenci kantini bulunmaktadır.
Bilgi
İnsanın yapı, işlevleri ve patolojisi ile ilgili bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır
Birey, aile ve toplumun sağlığı ile ilgilidir
Sağlığı koruyucu ve geliştirici bakımı bilir ve uygular
Tedavi edici bakımı bilir ve uygular
Rehabilite edici bakımı bilir ve uygular
Ekip çalışmasına katılır,
Birey, aile ve toplumun gereksinimlerini saptar,
Sağlık eğitimi yapar,
Sağlıklı ve hasta bireylere danışmanlık yapar,
Toplum yararına hizmet götürür,
Hemşirelik sürecini kullanır,
Eleştirel düşünme becerilerine sahiptir,
İnsan hakları, hasta hakları ve hemşirelik haklarını bilir ve savunur,
Etik karar verme sürecini etkili olarak kullanır,
Bilimsel ve profesyonel değerlere sahiptir,
Mesleki otonomiye sahiptir,
Meslektaş eğitimini yapar,
Ulusal ve uluslar arası düzeyde mesleki örgütlenmeye katılır ve faaliyetlerde bulunur,
Liderlik ve yöneticilik özelliklerine sahiptir,
Hemşirelik politikalarının oluşturulması ve uygulamalarına katılır,
Hemşirelik mesleğini ilgilendiren mevzuatı bilir ve takip eder,
Hemşirelik araştırmalarını planlar, uygular ve sonuçlarını kullanır,
Bilimsel faaliyetlere katılır ve gelişimini sağlar,
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
Hemşirelik bakımına yönelik güncel yaklaşımı izler ve kullanır,
Etkili iletişim tekniklerini bilir ve kullanır,
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser.
Beceri
Yetkinlikler
1. İnsanın yapı, işlevleri ve patolojisi ile ilgili bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır
2. Birey, aile ve toplumun sağlığı ile ilgilidir
3. Sağlığı koruyucu ve geliştirici bakımı bilir ve uygular
4. Tedavi edici bakımı bilir ve uygular
5. Rehabilite edici bakımı bilir ve uygular
6. Ekip çalışmasına katılır,
7. Birey, aile ve toplumun gereksinimlerini saptar,
8. Sağlık eğitimi yapar,
9. Sağlıklı ve hasta bireylere danışmanlık yapar,
10. Toplum yararına hizmet götürür,
11. Hemşirelik sürecini kullanır,
12. Eleştirel düşünme becerilerine sahiptir,
13. İnsan hakları, hasta hakları ve hemşirelik haklarını bilir ve savunur,
14. Etik karar verme sürecini etkili olarak kullanır,
15. Bilimsel ve profesyonel değerlere sahiptir,
16. Mesleki otonomiye sahiptir,
17. Meslektaş eğitimini yapar,
18. Ulusal ve uluslar arası düzeyde mesleki örgütlenmeye katılır ve faaliyetlerde bulunur,
19. Liderlik ve yöneticilik özelliklerine sahiptir,
20. Hemşirelik politikalarının oluşturulması ve uygulamalarına katılır,
21. Hemşirelik mesleğini ilgilendiren mevzuatı bilir ve takip eder,
22. Hemşirelik araştırmalarını planlar, uygular ve sonuçlarını kullanır,
23. Bilimsel faaliyetlere katılır ve gelişimini sağlar,
24. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25. Hemşirelik bakımına yönelik güncel yaklaşımı izler ve kullanır,
26. Etkili iletişim tekniklerini bilir ve kullanır,
27. Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
İnsanın yapı, işlevleri ve patolojisi ile ilgili bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Birey, aile ve toplumun sağlığı ile ilgilidir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlığı koruyucu ve geliştirici bakımı bilir ve uygular | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Tedavi edici bakımı bilir ve uygular | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Rehabilite edici bakımı bilir ve uygular | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekip çalışmasına katılır, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Birey, aile ve toplumun gereksinimlerini saptar, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlık eğitimi yapar, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlıklı ve hasta bireylere danışmanlık yapar, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplum yararına hizmet götürür, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşirelik sürecini kullanır, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Eleştirel düşünme becerilerine sahiptir, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
İnsan hakları, hasta hakları ve hemşirelik haklarını bilir ve savunur, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Etik karar verme sürecini etkili olarak kullanır, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel ve profesyonel değerlere sahiptir, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Mesleki otonomiye sahiptir, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Meslektaş eğitimini yapar, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslar arası düzeyde mesleki örgütlenmeye katılır ve faaliyetlerde bulunur, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Liderlik ve yöneticilik özelliklerine sahiptir, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşirelik politikalarının oluşturulması ve uygulamalarına katılır, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşirelik mesleğini ilgilendiren mevzuatı bilir ve takip eder, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşirelik araştırmalarını planlar, uygular ve sonuçlarını kullanır, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel faaliyetlere katılır ve gelişimini sağlar, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hemşirelik bakımına yönelik güncel yaklaşımı izler ve kullanır, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Etkili iletişim tekniklerini bilir ve kullanır, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620800011912013 | Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620800015562016 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620800011922013 | Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
620800015202015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 12 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620800017012013 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620800017032013 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
620800017022013 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
620800017042013 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|