Anabilim Dalımız 03.09.1998 de Abant İzzet Baysal Üniversitesi Senatosu onayı ile kurulmuş ve ilk öğrenci kabulüne 1998–1999 Bahar döneminde başlanmıştır.
Doktora
Doktora
Doktora programına başvurabilmek için adayların ilgili programlardan (Sağlık Bilimleri Enstitüsü Mikrobiyoloji Yüksek Lisans Programı) yüksek lisans diplomasına veya en az 10 yarıyıllık (hazırlık hariç) sağlıkla ilgili fakültelerin (Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Veteriner Fakültesi gibi…) Lisans diplomasına sahip olmaları veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları gerekmektedir.
.1-Kredisiz seminer dersi ile birlikte toplam 243 AKTS kredilik dersin tamamlanması gerekmektedir. 2-Dersleri başarı ile tamamlayanlar tez danışmanı yönetiminde bir tez çalışması yapmak , elde ettiği sonuçları enstitü tez yazım kurallarına uygun olarak yazmak ve Enstitü Yönetim Kurulu’nun belirlediği jüri önünde savunmak zorundadır.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir.
.
.
Tıbbi mikrobiyoloji doktora programı, kariyer amaçlı araştırma ve eğitim yapmak isteyen öğrenciler için açılmaktadır.
Çeşitli Enstitü, Fakülte ve Yüksekokullarda araştırmacı ve/veya öğretim elemanı olarak, resmi veya özel sağlık kuruluşlarında veya sağlıkla ilgili kuruluşlarda ( ilaç firmaları,klinik mikrobiyoloji laboratuarlarında kullanılan kitleri ve tıbbi cihazları pazarlayan kuruluşlar vb) iş olanağı
Programı tamamlayan öğrenciler; doktora sonrası programlarına başvurabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda tanımlanmıştır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
0
Anabilim Dalımız bünyesinde Rutin hasta hizmetinin verildiği Bakteriyoloji, Tüberküloz laboratuarları, Seroloji ve İmmunoloji laboratuarlarına ek olarak Moleküler Mikrobiyoloji laboratuarları bulunmaktadır. Ayrıca iki adet araştırma laboratuarı bulunmaktadır. Rektörlüğe bağlı olab Deney Hayvanları Araştırma laboratuarlarında da araştırma olanakları bulunmaktadır.
Bilgi
alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak sonuçlara ulaşır.
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
Beceri
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir
Yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
Yeni Program Çıktısı
Yetkinlikler
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.sı
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
1. alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak sonuçlara ulaşır.
3. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
4. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
5. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
6. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
7. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir
8. Yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
9. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
10. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
11. Yeni Program Çıktısı
12. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
13. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
14. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
15. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
16. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
17. Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
18. Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
19. Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.sı
20. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak sonuçlara ulaşır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeni Program Çıktısı | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.sı | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621000026012013 | Klinik Mikrobiyoloji | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 12.00 |
621000026052013 | Klinik Viroloji | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 12.00 |
62100002972013 | Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621000026022013 | Klinik İmmunoloji | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 12.00 |
621000026042013 | Klinik Mikoloji | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 12.00 |
621000026902015 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621000026032013 | Klinik Parazitoloji | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 12.00 |
62100002982013 | Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
Toplam: | 21 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
62100002992013 | Seçmeli Dersler Havuzu III | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 9.00 |
621000026062013 | Mikrobiyolojide Tanı Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 12.00 |
62100002962013 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
Toplam: | 25 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621000028012013 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
621000028032013 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621000028022013 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
621000028042013 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | Seçmeli Grubu | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
621000026202016 | Mikrobiyolojik Tanıda İmmünfloresan Yöntemler | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu III | 2 | 2 | 0 | 9.00 |
621000015022010 | Tıbbi Mikrobiyoloji | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
621000015032010 | Temel ve Klinik İmmunoloji | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
621000015062010 | Pazitolojiye Giriş ve Tanı Yöntemleri | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
621000015072010 | Tıbbi Parazitoloji | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
621000015102010 | Bakteriyolojik Tanı Yöntemleri | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
621000015132010 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
621000015012010 | Temel Mikrobiyoloji | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
621000015082010 | Genel Viroloji | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
621000015142010 | Direkt Mikroskopik Tanı Yöntemleri | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
621000015172010 | Mikroorganizma Genetiği | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 0 | 0 | 2.00 |
621000017002010 | Tez Danışmanlığı | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 0 | 1 | 0 | .00 |
621000026312016 | Antiparaziter İlaçlar | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 0 | 0 | 4.00 |
621000026262016 | Hepatit Virüsleri | Seçmeli | 4 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | 2 | 2 | 0 | 9.00 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|