Abant İzzet Baysal Üniversitesi- Sağlık Bilimleri Enstitüsü Disiplinlerarası Sinirbilimleri Anabilim Dalı
Ön koşullar: Programa Fen Edebiyat Fakültesi, Fen Fakültesi, Veterinerlik Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Diş Hekimliği Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Fizik tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Okulu, Sağlık yüksekokulu ve Mühendislik Fakültesi mezunları müracaat edebilir. Programa giriş şartları: Doktora programına lisans mezuniyeti ile doğrudan kabul için adayların tıp, eczacılık (5 yıllık), diş hekimliği, ya da veterinerlik lisans mezunu olmaları; veya sinirbilim, fizyoloji, biyofizik, histoloji ve embriyoloji, farmakoloji, anatomi, biyokimya, moleküler biyoloji ve genetik, moleküler tıp veya sinir bilimin kapsamında yer alan diğer bir alanda yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Fizik, biyoloji, kimya, biyomedikal mühendisliği, elektronik mühendisliği, bilgisayar mühendisliği, biyomedikal mühendisliği, biyoinformatik, psikoloji, dil ve konuşma terapistliği yüksek lisans programlarının herhangi birinden mezun adaylar bilimsel hazırlık programı koşuluyla kabul edilir. Yukarıda belirtilen diplomalara sahip adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavının (ALES) sayısal ağırlık puan türünden en az 60 puan alınması, Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (YDS)’ ndan en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan alınması zorunludur. Adayların ALES puanı, yabancı dil puanı, bilim sınavı, mülakat değerlendirmesi veya yazılı sınav ve diploma genel ortalaması dikkate alınarak toplam puanı hesaplanır. Puan hesaplamada lisans mezuniyet notuna %20, ALES puanına %50, yabancı dil puanına %10, yazılı bilim sınav sonucuna mülakat yapılırsa mülakata %10 ve yazılı bilim sınavına %10, mülakat yapılmazsa yazılı bilim sınavına %20 ağırlık verilir. Doktora sınavlarında ALES puanı, yabancı dil puanı, yüksek lisans mezuniyet puanı ve bilim sınavı toplam başarı puanı, 100 üzerinden 70 ve üzeri olan adaylar başarılı, 70’in altında olan adaylar başarısız sayılır. Kontenjanlar, toplam başarı puanı en yüksek öğrencilerden başlamak suretiyle doldurulur. Başarı puanlarının eşit olması halinde; sırasıyla ALES, yüksek lisans mezuniyet notu ve bilim notu yüksek olan adaya öncelik tanınır.
Formal
Bilgi
Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler.
Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir.
Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır.
Beceri
Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme.
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme.
Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme.
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme.
Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti.
Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
Yetkinlikler
1. Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler.
2. Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir.
3. Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır.
4. Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme.
5. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme.
6. Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme.
7. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme.
8. Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
9. Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
10. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti.
11. Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
12. Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621300026032017 | Nöroanatomi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
621300026052017 | Sinir sistemi biyokimyası | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
621300026992017 | Seçmeli Dersler Havuzu I | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621300026022017 | Nörofizyolojinin Temelleri-I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
621300026042017 | Nörohistoloji ve nöroembriyoloji | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
621300026982017 | Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621300026062017 | Nörofizyolojinin Temelleri-II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
621300026072017 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
621300026972017 | Seçmeli Dersler Havuzu III | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 8.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621300026012017 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 8.00 |
621300026962017 | Seçmeli Dersler Havuzu IV | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 10.00 |
621300026952017 | Seçmeli Dersler Havuzu V | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 24 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621300028012017 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
621300028032017 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621300028022017 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
621300028042017 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|