Bilgi
Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler.
Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir.
Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır.
Yeni Program Çıktısı
Beceri
Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme.
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme.
Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme.
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme.
Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti.
Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
Yetkinlikler
1. Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler.
2. Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir.
3. Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır.
4. Yeni Program Çıktısı
5. Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme.
6. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme.
7. Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme.
8. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme.
9. Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi.
10. Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme.
11. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti.
12. Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma.
13. Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeni Program Çıktısı | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Küresel ve toplumsal çerçevedeki egzersiz ve sağlık ilişkili çözümlere katkıda bulunabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir deneyi, süreci tasarlayabilme ve çözümleyebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621400015012017 | Acil Yardım ve Ekipmanlar I | Zorunlu | 2 | 4 | 0 | 6.00 |
621400015032017 | Ekg ve Aritmi Yönetimi | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 6.00 |
621400015052017 | Resusitasyon Uygulamaları ve Teknikleri | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 6.00 |
621400015072017 | Bakım Zorluklarının Yönetimi | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 6.00 |
621400015092017 | Acil Sağlık Hizmetlerinde Liderlik Prensipleri | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 6.00 |
621400015982017 | Seçmeli Dersler Havuzu l | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 36 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621400015022017 | Hasta ve Yaralıların Acil Bakımı ve Nakli | Zorunlu | 2 | 4 | 0 | 6.00 |
621400015042017 | Travma Yönetimi | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 6.00 |
621400015062017 | Acil Yardım ve Ekipmanlar II | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 6.00 |
621400015082017 | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 6.00 |
621400015102017 | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 6.00 |
621400015992017 | Seçmeli Dersler Havuzu II | Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 6.00 |
Toplam: | 36 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621400017012017 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
621400017022017 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
621400017032017 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 25.00 |
621400017042017 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 5.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplam: | 0 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|