Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalına bağlı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalıdır.
Doktor
Doktora programı için öğrenciler Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans mezunu olmak ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yönetmeliğinin lisansüstü giriş sınav şartlarını yerine getirmek gerekmektedir.
Formal
Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Doktora Programının amacı; Türk eğitim kurumlarında (resmi-özel, örgün-yaygın), eğitim birimlerinde, eğitim-öğretim programlarının geliştirilmesi ve öğretim sürecinin daha etkili hale getirilmesinde bilgi, beceri, değer ve tutumlarını yeterli düzeyde kazanmış, program hazırlama çalışmalarına rehberlik yapabilen, program geliştirme alanında bilimsel ve akademik özgün çalışmalar yaparak alanının gelişmesine katkıda bulunabilen eğitim/bilim doktorları yetiştirmektir.
Programın süresi 4 yıldır. Programda 7 zorunlu, 22 seçmeli ders ve seminer dersi yer almaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Öğrenciler Tez çalışması yapmaktadırlar. Programda 3 profesör, 1 doçent, 2 yardımcı doçent, 1 araştırma görevlisi doktor öğretim elemanı bulunmaktadır.
Doktor. Mezuniyet sonrasında yurt içinde ve dışında resmi ve özel tüm eğitim kurumlarında eğitim programları ve öğretim alanında doktor ünvanı ile görev alabilirler.
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora programını bitiren öğrenciler doktora sonrası çalışmalara ve akademik kariyer programlarına devam edebilmektedir.
Ara sınav, Final, proje, sunum ile değerlendirme yapılmaktadır.
Doktora programından mezun olabilmek için öğrenciler 7 zorunlu 2 seçmeli ve 1 seminer dersinden (27 krediyi tamamlanması gerekiyor) başarılı olmak zorundadır. Öğrenciler alanla ilgili, özgün araştırmaya dayalı bir tez hazırlamak ve başarılı olmak durumundadırlar.
0
Prof. Dr. Zeki ARSAL T.C. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı Gölköy / BOLU
Programdaki kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Sınıflarda teknolojik araç gereçler bulunmaktadır.
Bilgi
Programla ilgili yeni gelişmelerin program geliştirme süreci ile ilişkisini kurabilme.
Türk eğitim sistemindeki program geliştirme ile ilgili sorunları tartışabilme.
Beceri
Öğrenme-öğretme kuramlarına bağlı olarak bir çalışma yapabilme.
Bir programı öğrenme-öğretme kuramları çerçevesinde değerlendirebilme.
Alanı ile ilgili bir program tasarısı hazırlayabilme.
Hazırladığı program tasarısını uygulayabilme.
Alanı ile ilgili başarı testi/ölçek geliştirebilme ve uygulayabilme.
Belirlediği bir öğretim programını değerlendirebilme.
Eğitim programları ve öğretimi alanında özgün bir araştırma önerisi hazırlayabilme.
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
Yetkinlikler
Eğitim programları ve öğretimi alanında ilgi duyduğu bir problemi çözebilme.
Program geliştirme ile ilgili problemlerin çözümünde kendi davranışlarını ortama uyarlayabilme.
Bireylerin ve grupların alanla ilgili profesyonel gelişimlerini yönetmede sorumluluk alabilme.
Kendisinin ve diğer eğitim uygulayıcılarının performanslarını değerlendirebilme.
Bilimsel ve teknolojik yeniliklerden alanında yararlanabilme.
Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanabilme.
Yabancı dil becerilerini mesleki gelişimi için kullanabilme.
Çeşitli program tasarısı hazırlama komisyonlarında görev alabilme.
Eğitim programları ve öğretim alanına akademik katkılarda bulunabilme.
1. Programla ilgili yeni gelişmelerin program geliştirme süreci ile ilişkisini kurabilme.
2. Türk eğitim sistemindeki program geliştirme ile ilgili sorunları tartışabilme.
3. Öğrenme-öğretme kuramlarına bağlı olarak bir çalışma yapabilme.
4. Bir programı öğrenme-öğretme kuramları çerçevesinde değerlendirebilme.
5. Alanı ile ilgili bir program tasarısı hazırlayabilme.
6. Hazırladığı program tasarısını uygulayabilme.
7. Alanı ile ilgili başarı testi/ölçek geliştirebilme ve uygulayabilme.
8. Belirlediği bir öğretim programını değerlendirebilme.
9. Eğitim programları ve öğretimi alanında özgün bir araştırma önerisi hazırlayabilme.
10. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
11. Eğitim programları ve öğretimi alanında ilgi duyduğu bir problemi çözebilme.
12. Program geliştirme ile ilgili problemlerin çözümünde kendi davranışlarını ortama uyarlayabilme.
13. Bireylerin ve grupların alanla ilgili profesyonel gelişimlerini yönetmede sorumluluk alabilme.
14. Kendisinin ve diğer eğitim uygulayıcılarının performanslarını değerlendirebilme.
15. Bilimsel ve teknolojik yeniliklerden alanında yararlanabilme.
16. Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanabilme.
17. Yabancı dil becerilerini mesleki gelişimi için kullanabilme.
18. Çeşitli program tasarısı hazırlama komisyonlarında görev alabilme.
19. Eğitim programları ve öğretim alanına akademik katkılarda bulunabilme.
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||||||||
Programla ilgili yeni gelişmelerin program geliştirme süreci ile ilişkisini kurabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Türk eğitim sistemindeki program geliştirme ile ilgili sorunları tartışabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme-öğretme kuramlarına bağlı olarak bir çalışma yapabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir programı öğrenme-öğretme kuramları çerçevesinde değerlendirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili bir program tasarısı hazırlayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hazırladığı program tasarısını uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili başarı testi/ölçek geliştirebilme ve uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Belirlediği bir öğretim programını değerlendirebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim programları ve öğretimi alanında özgün bir araştırma önerisi hazırlayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim programları ve öğretimi alanında ilgi duyduğu bir problemi çözebilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program geliştirme ile ilgili problemlerin çözümünde kendi davranışlarını ortama uyarlayabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bireylerin ve grupların alanla ilgili profesyonel gelişimlerini yönetmede sorumluluk alabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kendisinin ve diğer eğitim uygulayıcılarının performanslarını değerlendirebilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel ve teknolojik yeniliklerden alanında yararlanabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yabancı dil becerilerini mesleki gelişimi için kullanabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Çeşitli program tasarısı hazırlama komisyonlarında görev alabilme. | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim programları ve öğretim alanına akademik katkılarda bulunabilme. | 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640202026012016 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
640202026032011 | Program Geliştirme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
640202026912013 | Seçmeli I | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640202026022011 | Başarı Testleri ve Ölçek Geliştirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
640202026042011 | Program Geliştirme Alan Çalışması | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
640202026922013 | Seçmeli II | Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 10.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640202026052013 | Türkiyede Eğitim Politikaları ve Eğitim Programlarına Yansımaları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 15.00 |
640202026072013 | Öğrenme ve Öğretme: Araştırma ve Uygulama | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640202026062011 | Program Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 15.00 |
640202026082015 | Seminer | Seçmeli | 0 | 2 | 0 | |
Toplam: | 15 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640202026402011 | Yeterlik | Seçmeli | 0 | 0 | 0 | |
640202026412011 | Uzmanlık Alan Dersi I | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640202026432011 | Tez Çalışması I | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
640202026422014 | Uzmanlık Alan Dersi II | Zorunlu | 5 | 0 | 0 | 15.00 |
640202026442014 | Tez Çalışması II | Zorunlu | 0 | 1 | 0 | 15.00 |
Toplam: | 30 |
Course Code | Course Name | Type | Semester | T | A | L | ECTS |
---|